Microsoft avvisar Gears of War till pc

Medlem

Orden "avvisar" och "aviserar" är väldigt lika vid en snabb anblick. Trodde först att Microsoft aviserat (tycker "tillkännager" är bättre) Gears of War till PC, så själva nyhetstexten var lite svår att förstå

Medlem

Bara det inte tar lika långt tid för GOW som för Halo 2 att leta sig till PC så kan det bli något. Kul med online-coop =D

Inaktiv

Skönt att det inte kommer till pc

Medlem
Skrivet av hunden:

Så köper man en 360 för att spela 360-exklusiva spel så är det en helt annan sak?

Ja. Skillnaden är att folks hemdatorer inte tillverkats av Microsoft. Att försöka locka folk till att köpa deras operativsystem för att vissa spel är mjukvarulåsta till just det operativsystemet (det är alltså inte begränsningar i hårdvaran som hindrar) gör att det känns ännu mer smutsigt.

Jag hade inte haft några problem med detta om Microsoft visade att detta inte var deras intention, kanske genom att göra spelet kompatibelt med äldre operativsystem (i synnerhet Windows XP). Då datorn, oavsett operativtsystem, ändå har nog med prestanda för att driva spelet så finns det inga andra bakomliggande orsaker än snikenhet.

Uppgraderar man från Xbox till Xbox360 så gör man det för att spelen faktiskt börjat ställa högre krav på hårdvaran. En uppgradering från XP till Vista motiveras endast av att Microsoft bestämt att vissa spel inte ska starta om det inte känner att det startas från Vista. Naturligtvis får MS göra på detta vis om de vill det, det är ens egna val om man vill skaffa Vista eller inte.

Jag kanske talar för mig själv, men jag skulle nog känna mig som en slavande åsna jagandes en morot (kanske en ganska realistisk bild av MS syn på sina kunder?) om jag uppgraderade till Vista med vetskapen om att jag gjorde det bara för att MS hävdar att det är bra för mig.

Nu är det i.o.f. inte spikat att Microsoft kommer göra Gears of War Vista-exklusivt, men jag har det på känn. I övriga fall så är mitt inlägg applicerbart på godtyckligt annat spel som görs Vista-exklusivt.

Medlem

vista är en skräll buu till folk som inte kollat upp all fakta
om vad vista egentligen kommer stå med.

Medlem
Skrivet av zauii89:

vista är en skräll buu till folk som inte kollat upp all fakta
om vad vista egentligen kommer stå med.

Tja Vista är inget annat än ett av MS steg till total världs dominans och denna gången så har de fått "hjälp" av RIAA o Co....


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Tja Vista är inget annat än ett av MS steg till total världs dominans och denna gången så har de fått "hjälp" av RIAA o Co....

lol, varför skulle Microsoft ta hjälp av Recording Industry Association of America?

12
Skriv svar