Video Marketplace för Xbox 360 öppet

Robot
Video Marketplace för Xbox 360 öppet
Medlem
Video Marketplace för Xbox 360 öppet

40:- för en film låter ju rätt kanon. Visst det lär ju vara DRM skyddat och annat men för 40:- kan man ju leva med det


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

En bra ide, om den funkar. Såna dära saker kan strulla som fasen. Sen handlar det väl om plats och piratkopierings skydds problem bla bla bla.

En bra ide som kommer ge mycke pengar till MS och jag kommer säkerligen använda den när jag köpt mitt xboxhelvarv.

EDIT: anntar att HDD problemet kan lösas genom någon sorts exthern HDD?, eller

Medlem

Kul att tanka 6GB, not! :\


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Jag kan väl lägga till att filmerna kommer tidsbegränsas på hårddisken. Fom att du har tankat färdigt filmen så har du 24 h på dig att se på den (så många ggr du vill). Sedan raderas den per automatik ifrån disken.

TV-serier vill ja minnas att man kan spara dock.

Medlem

Fan vilket bra initiativ utav MS, väldigt bra, det är ju sånt här som kommer att ersätta cd-skivan i framtiden.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Kul att tanka 6GB, not! :\

äh, 6gb är vardagsmat.

/me halar upp jolly roger

Inaktiv
Skrivet av Toxic78:

Jag kan väl lägga till att filmerna kommer tidsbegränsas på hårddisken. Fom att du har tankat färdigt filmen så har du 24 h på dig att se på den (så många ggr du vill). Sedan raderas den per automatik ifrån disken.

Undrar hur många timmar det tar för de illasinade piraterna att hitta ett sätt att undvika detta.

Medlem
Skrivet av c-row:
Skrivet av MadMartigaN:

Kul att tanka 6GB, not! :\

äh, 6gb är vardagsmat.

/me halar upp jolly roger

6Gb tar 10 minuter på en bra lina.

Låter som en bra idé, hoppas bara det funkar.

Medlem

Ok om den tas bort så var det en helt annan sak....

Medlem

Köper man eller hyr man filmerna?
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21247

Citat:

Users who purchase content in high-def also will be able to download the standard version free of charge. Once a film or programme has been downloaded users have 14 days to watch it, but content expires 24 hours after users begin to view.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv
Skrivet av mongi:

Köper man eller hyr man filmerna?
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21247

Citat:

Users who purchase content in high-def also will be able to download the standard version free of charge. Once a film or programme has been downloaded users have 14 days to watch it, but content expires 24 hours after users begin to view.

du har 14 dagar på dig att börja titta, men så fort du börjat titta på filmen eller vad det är så börjar nedräkningen och efter 24 timmar tas filmen automatiskt bort från din disk.
har du inte börjat kolla efter 14 dagar tas materialet också bort från din disk

edit: och ja, du HYR materialet

Medlem

Hogan Knows Best är ingen wrestlingshow, det är en vanlig realityserie som bland annat svenske Samuel Hübinette är med i när han lär Nick Hogan att köra driftingbil.


signatur
Medlem

Det är ju som att hyra film från videobutiken=/
bara att det tar ett tag att tanka.
+ sidan är ju att det finns hd-upplösning på filmerna

Medlem

Hmm, undrar ifall det är de senaste avsnitten av serierna man får tanka hem? För isf är det ju lätt värt det


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av c-row:
Skrivet av MadMartigaN:

Kul att tanka 6GB, not! :\

äh, 6gb är vardagsmat.

/me halar upp jolly roger

6Gb tar 10 minuter på en bra lina.

Låter som en bra idé, hoppas bara det funkar.

10 min? Vad har du för lina? 100 mbit?

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av c-row:
Skrivet av MadMartigaN:

Kul att tanka 6GB, not! :\

äh, 6gb är vardagsmat.

/me halar upp jolly roger

6Gb tar 10 minuter på en bra lina.

Låter som en bra idé, hoppas bara det funkar.

10 min? Vad har du för lina? 100 mbit?

Ja, har inte du?


signatur

---
Boo!

Inaktiv

När ska det gå igång Video MP?

Inaktiv

orka 6gig... Jag har 2mbit lina =/


signatur

No weakness

Skrivet av Phosphor:

Ja, har inte du?

...men har servrarna bandbredd nog (när flera tankar)?

Medlem

När kan man som inte har ett nordamerikanskt konto tanka hem sånt här då?

Inaktiv

Så låt mig fatta det här rätt, man köper alltså en spel konsoll för ca 3000:- för att hyra video online?

Konsoller överlag med internet och dess likheter till PC's börjar bli alldels för mycket för min egen del. Nog för att man behöver slänga ur mer cash på att få jämsides grafik inom vissa spel, men en PC kan göra så mycket mer, inte sant?

Saknar den gamla känslan då internet samt andra små saker inte var aktuellt. Då känslan i spel fortfarande fanns..

/me halvbesviken konsoll-fantast.

Medlem

Trevligt! Hoppas dom bygger ut det här mera då, så att man kan köpa en film för c:a 80-100kr och sen BEHÅLLA den

Medlem

Super duper I love msft:)

Medlem
Skrivet av Mr.B:

Så låt mig fatta det här rätt, man köper alltså en spel konsoll för ca 3000:- för att hyra video online?

Konsoller överlag med internet och dess likheter till PC's börjar bli alldels för mycket för min egen del. Nog för att man behöver slänga ur mer cash på att få jämsides grafik inom vissa spel, men en PC kan göra så mycket mer, inte sant?

Saknar den gamla känslan då internet samt andra små saker inte var aktuellt. Då känslan i spel fortfarande fanns..

/me halvbesviken konsoll-fantast.

Sluta lev 10 år tillbaka, världen förändras:)

Medlem
Skrivet av Toxic78:

Jag kan väl lägga till att filmerna kommer tidsbegränsas på hårddisken. Fom att du har tankat färdigt filmen så har du 24 h på dig att se på den (så många ggr du vill). Sedan raderas den per automatik ifrån disken.

TV-serier vill ja minnas att man kan spara dock.

Men fan va värdelöst då..

Medlem

Mycket bra ide men jag är något tveksam hur bra det kommer fungera. Dom måste tänka till lite om dom ska kunna förse alla som vill hyra med bra nedladdningshastighet. Klart, en timme innnan kan man ju acceptera eftersom det ungefär blir som man går ner till videobutiken och hyr den. Sen kan den ju fortsätta ladda medan man ser bara man inte riskerar att filmen pausas på slutet.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Jag bryr mig inte... tänker inte skaffa mig en 360!
Jag vill ha en PS3.

Medlem

Varför skrev du här då?

1
Skriv svar