Microsoft Habu Gaming Mouse

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

Annars värkar detta vara en riktigt trevlig mus, fast skulle inte köpa den. Har hört mycket skit kring denna mus, det mesta(allt?) om drivrutinerna som gör felen.

Hahaha ja du verkar ju veta vad du pratar om...

Medlem

Kan bara instämma med flera att razer har aldrig suttit skönt i handen.....kanske denna som ser lite fylligare ut är skönare.

mx518 ftw.

Medlem

Jag skulle köpa en MX518 om den inte var så satans ful, varför den störtlöjliga lackningen? Ghey. Frågan är varför recensenten inte märkte något av den väldokumenterade buggen som gör att mer eller mindre alla lasermöss "hoppar"? Att hålla den i handen räcker inte riktigt..

Alla recensioner av denna mus lovprisar den mer eller mindre medans alla spelare som köpt den skriver att den är skit. Jag börjar undra om det inte är fel personer som skriver recensionerna. Vad gör recensenterna med musen? Klappar den? Uppenbarligen har de inte spelar Painkiller med den iallafall.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Habu är en klart trevlig mus, men ingen mus för den som bara vill koppla in och köra...

Köpte min på ONOFF och körde hem för att koppla in den. Följde installationsanvisningarna men Windows ville inte identifiera musen som annat är Microsoft HID kompatibel.

Tydligen så har detta drabbat många.
Vet inte om firmware är ordentligt installerad från början???

Hittade min problemlösning på razerblueprints.net.
Där står mycket matnyttigt.
[http://razerblueprints.net/index.php?option=com_smf&Itemid=96...]

Min lösning var att installera copperheads programvara och med hjälp an den flasha upp firmware till Habus version. Snacka om omständigt.
kollar man på Razers support står det absolut inget matnyttigt.

Summan av detta: En skitbra mus .... när den funkar.

Medlem

Har både haft razer diamondback och copperhead, copperhead måste vara den mest hypade musen då deras laserteknik är värdelös, ja den "skippar" och den som påstår något annat vet inte vad han/hon snackar om. Har inga problem om man kör med hög sens och inte gör allt för kraftiga rörelser.

Istället köpte jag nya versionen av ms 3.0, och kan vrida och dra hur mycket som helst och siktet rör sig precis som jag vill. Tills dess att dom fixar en ordentlig laserteknik känns det helt onödigt att byta. Det är synd för Habu verkade vara en riktigt nice mus ergonomiskt sett, men brister på att den ska använda deras kassa laserteknik.

Medlem

Som jag ser det ger lasertekniken ingen fördel alls, det är bara ett försäljningsargument.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Håller med, att den är trådlös är ju snarare en nackdel. Mus med tråd ftw!


signatur

If you can't convince them - confuse them!

Medlem

Hur fan installerar man den? Jag får "mouse not found" när jag kör igång Razer Habu config.


signatur

Man kan göra så men det är inte rätt.

Medlem

Funkar denna mus med Icemat? Copperhead skippade ju helt sjukt mycket på den mattan.

Inaktiv

vill gärna inte dra upp gamla trådar men vill mindre starta ny för ett problem många har hört om. Fick min idag och skippar som fasen på min Qpad. Ville bara kolla om NÅGON har en Habu som funkar bra på Qpad?

Inaktiv

Jag var ganska positivt inställd till Habu från början, jag tyckte som så att en "pure" razer mus inte är det bästa du kan köpa men om Microsoft har varit med på ett hörn så kan dom kanske lyckas. Det visade sig vara värre än någon Razer-mus jag någonsin varit i kontakt med förut. För det första så är drivrutinerna nästintill omöjliga att installera.. om de hade förklarat någonstans att man behövde starta om datorn (var det 5 ggr?) för att uppdatera drivrutinerna så hade jag varit klar med det bra mycket snabbare. I mitt fall tog det en 2 timmar innan jag fick det att fungera. Jag köpte till och med en av Razers musmattor för att jag trodde att deras möss skulle fungera bra ihop med deras mattor, det var också ett misstag.

Men det bästa var nog överraskningen jag fick 1 månad och 18 dagar efter jag köpt den.. den paja!

Det var absolut sista gången jag köpte något som Razer tillverkat, jag håller mig till Logitech som jag personligen aldrig haft några som helst problem med.

Inaktiv
Skrivet av priZma:

vill gärna inte dra upp gamla trådar men vill mindre starta ny för ett problem många har hört om. Fick min idag och skippar som fasen på min Qpad. Ville bara kolla om NÅGON har en Habu som funkar bra på Qpad?

Frågan är väl inte om den fungerar på Qpad, frågan är om den fungerar på något underlag.

Medlem

Skulle den varit trådlös, hade den varit perfekt.


signatur

Freshly dared, the half won.

Inaktiv

jag har en habu med en Qpad CT och det funkar jätte bra... hade inga problem med drivrutiner heller.

12
Skriv svar