Warhammer 40000: Dawn of War - Dark Crusade

Robot
Warhammer 40000: Dawn of War - Dark Crusade

Vi rör oss i en avlägsen och mörk framtid, där man dödar mest för att man alltid har dödat och närkontakt av tredje graden numera betyder att man lägger en granat i munnen på utomjordningen. Det är grymt, det är blodigt, det är manligt, och det är hur kul som helst.


Medlem
Testat - Warhammer: Dark Crusade

Hmmm, har faktiskt funderat på o införskaffa mig detta, nu går det starkt mot köp


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

En mycket bra recension, perfekt avvägt betyg! Köpte det, väl värt pengarna

Medlem

Det nya singleplayer läget verkar riktigt bra, jsut det jag verkligen inte gillade med Dawn of War, scriptade banor utan någon somhelst strategisk frihet är gammlat, förlegat och inte speciellt kul.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Det nya singleplayer läget verkar riktigt bra, jsut det jag verkligen inte gillade med Dawn of War, scriptade banor utan någon somhelst strategisk frihet är gammlat, förlegat och inte speciellt kul.

Jo, meta-kartan, den nya kampanjen är förbannat kul. När du klarar av den finns det lite godis i slutet också

Medlem

Spelas en hel del på rasterna ;). Blodigt, actionpackat, sci-fi och mycket taktik - det är den rätta blandningen. Lätt värt ett köp!


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag som köpt alla tidigare DoW titlar måste bara hålla med, det är sjukt roligt!

Singleplayer delen känns mycket mer som en riktig kampanj, man känner verkligen att man erövrar områden på nått vis :D.

Multiplayer, det är som DoW tidigare, asmycket röjj och blod hehe...Dock så är det ju en del balansissues men det kan kontras med snabb taktik osv.

Absolut ett bra köp för den som gillar actionpackad RTS som starcraft eller den som helt enkelt bara gillar snygga RTS spel som fungerar väldigt bra :).

Medlem

Bara jag som tyckte singelplayer-delen var väldigt enformig? Gick ju i princip bara ut på röja sönder allt och alla för varje territory man anföll. Nu har jag inte kört genom hela så jag kan ha fel men jag rensade då bort tre raser utan någon större variation än så iaf.

Annars är spelet klockrent i multiplayer om man bortser ifrån balansen.

Medlem
Skrivet av astie:

Bara jag som tyckte singelplayer-delen var väldigt enformig? Gick ju i princip bara ut på röja sönder allt och alla för varje territory man anföll. Nu har jag inte kört genom hela så jag kan ha fel men jag rensade då bort tre raser utan någon större variation än så iaf.

Annars är spelet klockrent i multiplayer om man bortser ifrån balansen.

Jo, lite synd på bandesignen på vissa banor, eftersom man blev tvungen att leta fram sin motståndare på 8 players kartor. Men annars kul kampanj.


signatur

Videomupp

Medlem

De enda maps som var kul var där de olika raserna hade sina högkvarter, de andra var ju för det mesta skirmish maps och de var tråkigare än de i DoW. Hade singleplayerdelen varit lite mer polerad hade det varit värt 5 stjärnor. Det blir för lätt att vinna för datorn anfaller knappt ens viktiga områden (eller någon av de andra rasernas) utan för det mesta "skirmishområdena".

Men det är ju DoW i grunden och det är alltid underhållande. Inget slår när man anfaller en fiendearme med Space Marines ledda av Grey Knights. Strike them down with all your might!

Inaktiv

gillar expantionen enormt, tyvärr lite balanseringsproblem.

Medlem
Skrivet av jimmi:

gillar expantionen enormt, tyvärr lite balanseringsproblem.

Jo... Krootox über alles. Relic har väl sagt att de arbetar på en patch? Annars så håller de väl på för fullt med det, men det kommer nog att ta ett tag.

Medlem

Eller att man som necrons i princip kan skaffa sig hur stor arme som helst, En match jag körde för ett tag sen hade en kille 38 fyllda population points. Res ftw!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Eller att man som necrons i princip kan skaffa sig hur stor arme som helst, En match jag körde för ett tag sen hade en kille 38 fyllda population points. Res ftw!

Jo... Det är lite gamey att delete:a enheter bara för att sedan ressa hela squads igen -.-

Medlem

Grymt bra spel, rekommenderas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Idén till nya kampanjen är ju guld det blev dock något för enehanda, fler olika sorters uppdrag så hade det varit perfekt. Och uppdraget där man skall hämta servitors är ju helt åt skogen... Enda delen jag undvek efter att ha fått superpisk.
Allmänt så var det ju enklare att ta över högkvarteren än slå fienderna i skirmish också, något udda... Högkvarteruppdragen hade fienderna nästan aldrig fria händer och slår tillbaka, det är mer utnötning, frågan om hur många anfallsvågor man behöver skicka...


signatur
Medlem

inga spel är värda pengarna, och absolut inte detta. SupCom någon?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

SP är kul, men man knäcker det ganska enkelt. Ens honor guard slår ju med lätthet ut en bas direkt i början, vilket gör att alla "vanliga" banor är klara på <10 minuter.

Har inte provat det MP än, men är det som DoW så är det bra.

Ang det där med drönarinsamlingsbanan...

Skit i allt och bara skicka ut honorguardet på att hitta 6. Funkar utmärkt även på svårare svårighetsgrad.

1
Skriv svar