Battlefield 2142 uppdaterat

Robot
Medlem
Battlefield 2142 uppdaterat

Hmm, hittar ingen changelog?

Medlem

Vem har sagt att de ändrat något?

Medlem
Medlem

Redan andra patchen och jag har ännu inte köpt spelet. suck!

Inaktiv
Skrivet av teejay:

Redan andra patchen och jag har ännu inte köpt spelet. suck!

good for you

Inaktiv

Jag har just installerat patchen och kört 4st titan rundor
Var enda gång när titanen sprängs stänger hela Bf 2142 och
jag befinner mig i windows...... någon som upplever liknande. Det har hänt förut innan patchen också men inte hela tiden.

Medlem

INSTALLERA EJ PATCHEN!!

Som zangief säger så crashar spelet i slutet av varje runda, verkar vara så för alla. iallafall om man läser i EA:s officiella forum och bf2142.se m.m.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Var det inte de som skulle vara SÅ noggranna och inte släppa några halvfärdiga patchar.... här sitter man hemma och är sjuk så man inte kan gå till jobbet, vad ska jag tillbringa kvällen med då har ju redan legat i sängen hela dagen... man blir ju FÖRBANNAD

Medlem

Spela conquest för fan

Inaktiv

Spelar bara Conquest, datorn pallar inte av Titan mode -.-

Inaktiv

Jag kommer installera om spelet, eftersom det efter varje runda kraschar. Jag fattar inte varför, just som Zangief skriver, de släpper en halvfärdig patch? Testar de inte patchen innan de släpper den. Jag trodde att nu när EA/DICE - Sverige-Danmark utväcklade patcharna skulle det bli någon ordning på Battlefield världen. .. Icke...

Inaktiv

EA/dice goes patchning :D, kul att se att Sverige kontoret patchar bättre än kanadensarna :P, jävla nollor.

Medlem

Som sagt var man lite smart så väntar man med patchning par dagar och låter andra amöbor testa den så slipper man migränen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hade visst för bråttom, trodde visst att det skulle bli bättre nu men icke sa nicke. Spelet fryser after intro filmerna.

Har funderat lite dock, det måste finnas stora pengar i att starta ett företag som testar patcharna åt spelutvecklarna eftersom deras egna testare tydligen aldrig upplever dom problem som dyker upp för kunderna.

Medlem

Skit samma om det krashar, dom patchade ju i alla fall bort exploitsen!


signatur

---
Boo!

Medlem

Hmm seriöst jag fattar inte.. det är inte ens komiskt längre det här med Battlefield och patchar. Det är fan heeelt jääävla otroligt?? Har inte detta spel själv som tur är men om det någon dag skulle påstås i ett forum att allt fungerar som det ska så kanske det blir ett köp.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Usch för EA/Dice, trodde dem hade lärt sig en läxa efter BF2, men neehheeej då!

Kommer ihåg att dem fixade ett separat patching team för ett tag sen, bra jobbat, BRA JOBBAT!

Dumma jävlar...

Inaktiv

Dice är ju nu ett EA`s bitch så va fan förväntar ni av dom

Medlem

BF2142 piskar iof BF2 hårt.

Även om jag hatar EA, så måste jag motvilligt erkänna att BF2142 vuxit och blivit riktigt kul. Det spel som BF2 aldrig blev.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av zijn:

Dice är ju nu ett EA`s bitch så va fan förväntar ni av dom

Word!

Dice finns inte längre, det har jag sagt länge. Det spelar ingen roll om det är samma personal kvar på Dice. Så länge man har EA som chef, som inte har en aning om vad QA står för, så är det ju knappt konstigt att dem inte kan släppa bra patcher. EA´s motto: Kvantitet före kvalitet, pengar före ära??

Jävla puckon...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Krasch i titan mode å inga poäng får man, blir så trött på det här

Medlem

häh.. Snygg patch!

Har inte haft några större problem, nu efter patchen så krashar man efter varje omgång som många andra

EA FIX IT NOW

Medlem

Aja då gjorde jag ett bra val igenom att inte köpa spelet ens.;) Alla dessa problem som ni beskriver gör mig bara ännu säkrare på att det BF som var roligt har gått i graven... Så jag säger bara: FU EA!!!!:evil: Även ett litet fu till Dice också som lät sig köpas!


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv
Medlem

HMM.. Och vad kommer EA att säga om dethär? Ska bli kul o se förklaringen..

Medlem

Det har fan gått för långt! Borde gå att stämma idioterna ju! Gissa varför man hatar sån skitföretag som EA. Dice finns inte längre så inte lönt att nämna de ens. Riktigt kul att inte ens kunna starta spelet efter patchen...

Fixa för fan bättre lagar som skyddar oss konsumenter. Har man köpt en vara som skadas av utgivaren så ska man ta mig fan få ersättning eller fungerande exemplar av produkten i frågan.

Köper man en bil och sedan tycker företaget att bilen har defekt i elektroniken och hänvisar till verksäderna för att fixa till problemet men istället får hela elektroniken att hänga sig då ger de ju inte kass bil tillbaks till kunden.

Men nähej...Med mjukvaror accepteras sånt. Tänk om man skulle gå til salongen för att köpa splitterny Volvo men hade fått bilen utan sidofönsterrutan, ickefungerande temperaturmätare, ingen reservdäck osv... Ingen skulle köpa skitet ju.

JB
Medlem

Finns la inget mer som förstör ett community / players base, som just dåliga patchar.

Medlem
Medlem

Vilka gnällspikar! Dom som inte har spelet behöver väl iaf inte gnälla, men ofta gnäller dom värst!? Och om spelet är så dåligt - spela inte (frivilligt faktiskt) och skriv inte i spelets forum!
OK, jävligt konstigt att det krachar... håller med om detta. Men spela conquest då - tills dom fixat problemet. Måste finnas bättre saker att göra än att gnälla så förbannat. Patetiskt.

12
Skriv svar