Uppdatering dödar Wiis

Robot
Medlem
Uppdatering dödar Wiis

HAHAHAHAHA!

*tycker synd om folk där ute*

Medlem

signatur

I'm a snake, follow me!

Äsch då, Nintendo klarade inte heller ett problemfritt gäng förstagen-konsoler. Bra att de gör en MS i alla fall.

Medlem

Haha, fan vilken trend det verkar bli med alla dessa uppdateringar osv. Sad but true.

Citat:

But it could be almost two weeks before a working unit is returned to them, in which time said gamer, who may well have queued up for many hours in sheer anticipation of getting their Wii, could turn homicidal and hit the streets to batter people with their temporarily useless Wii Remotes.

It's America - anything can happen.

"Ninja-wannabes roam the streets."
"Lethal games".


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Tur att vi får den lite senare än amerikanerna då. Då hinner de ju fixa iaf ett par av dessa fel.

Sen angående de pajjande "wriststrapsen" så spelar det inte så stor roll för mig. Tar man det bara liiite lugnt med fäktandet så är det nog inga problem.

Medlem

Ja det finns ju fördelar med att vi får wii senare, vi behöver nog inte oroa oss för sånt här.


signatur

<3

Inaktiv

härligt med företag som testar sina produkter innan

MS, EA, Sony, Nintendo, Nvidia osv i all oändlighet, gäller en massa småföretag också...synd att man numera tar för givet att inte köpa nya produkter utan vänta tills barnsjukdomarna är borta

Medlem
Skrivet av urken:

Ja det finns ju fördelar med att vi får wii senare, vi behöver nog inte oroa oss för sånt här.

Det kommer nog bli många problem över till oss också ska du se, tvivlar på att dom stoppar rullbanden bara för detta, vi kommer också få halvfungerande konsoller och vristband

Medlem

Ja mitt xbox360 pajade efter senaste updateringen också. Så nintendo är inte dem enda med uppdaterings problem. Ska fan stämma MS för deras klantskallighet!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja mitt xbox360 pajade efter senaste updateringen också. Så nintendo är inte dem enda med uppdaterings problem. Ska fan stämma MS för deras klantskallighet!!

Hur yttrade sig dina problem? Min Xbox360 började plötsligt låsa sig, olika ofta beroende på spel men Dead Rising och Call of Duty 3 gick inte att spela mer än 10 minuter. På supporten sa de att det kunde bero på den senaste uppdateringen och att många andra hade fått problem efter att ha installerat den.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av urken:

Ja det finns ju fördelar med att vi får wii senare, vi behöver nog inte oroa oss för sånt här.

Det kommer nog bli många problem över till oss också ska du se, tvivlar på att dom stoppar rullbanden bara för detta, vi kommer också få halvfungerande konsoller och vristband

Halvkassa handledsband kan jag tänka mig att vi får hit då de säkerligen redan är tillverkade, men de lär ju inte släppa samma felaktiga mjukvaru uppdatering en gång till så det behöver vi inte oroa oss för.
Ang handledsbanden, är det ett rapporterat stort problem? Har man någon som helst kontroll över sig och inte viftar med wiimoten som en galning lär man nog inte vara i någon större fara.

Detta är ju dock ett väldigt olyckligt exempel: Klick


signatur

<3

Medlem

Har man sånna problem att man vevar som en tok när mans pelar så...

Men är det inte av sånna här anledningar man har en reset knapp på t.ex. routrrar. Om något blir fel med firmware så trycker man in den och återställer allt till factory default.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Har man sånna problem att man vevar som en tok när mans pelar så...

Men är det inte av sånna här anledningar man har en reset knapp på t.ex. routrrar. Om något blir fel med firmware så trycker man in den och återställer allt till factory default.

Reset-knappen på routrar har inget med firmware att göra, sabbar du firmware är den död.
Det är ju inställningarna man tömmer med reset-knappen...

Medlem
Skrivet av Rampager:
Skrivet av Wardancer:

Har man sånna problem att man vevar som en tok när mans pelar så...

Men är det inte av sånna här anledningar man har en reset knapp på t.ex. routrrar. Om något blir fel med firmware så trycker man in den och återställer allt till factory default.

Reset-knappen på routrar har inget med firmware att göra, sabbar du firmware är den död.
Det är ju inställningarna man tömmer med reset-knappen...

The Rampager speaks the truth.

Mycket tråkigt med uppdateringen men kan det inte vara så att det är otåliga människor som kan vara del av orsaken med? Vad jag förstått tog det en JEVLA tid att uppdatera Wii första dagen då det var så många som kopplade in dem och började tanka hem. Om någon trodde att något hängt sig och stängt av eller startat om konsollen så kan de mycket väl ha sabbat det hela. Det är ett vanligt problem i hårdvarubranchen. Otålighet alltså.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Oh nej! Banden som ska förhindra att man tappar kontrollen i marken går sönder om man kastar runt med kontrollen!!! Gör de så med sina telefoner som har band oxå eller? Lär dem handskas med saker, tanken är inte att man ska kasta runt med kontrollen av all kraft. Vissa kanske behöver silvertejp och ståltråd för att inte kunna kasta iväg kontrollen. Dock verkar ju kontrollen hålla för de, alltid nått!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Flakmonkey
Skrivet av LannY:

Oh nej! Banden som ska förhindra att man tappar kontrollen i marken går sönder om man kastar runt med kontrollen!!! Gör de så med sina telefoner som har band oxå eller? Lär dem handskas med saker, tanken är inte att man ska kasta runt med kontrollen av all kraft. Vissa kanske behöver silvertejp och ståltråd för att inte kunna kasta iväg kontrollen. Dock verkar ju kontrollen hålla för de, alltid nått!

Men är ju det man ser i alla reklamfilmer? Folk som svingar med all sin kraft alltså

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Men är ju det man ser i alla reklamfilmer? Folk som svingar med all sin kraft alltså

jo men dom håller ju i sina kontrollers också

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Sedan har vi ju det här lilla knasiga problemet:
http://media.wii.ign.com/articles/745/745202/vid_1742357.html

Skrämmande det där, var ju inget dåligt märke i väggen. Får hoppas Nintendo inser allvaret i det och byter it vristbandet mot något hållbarare.

/ LordDaimos

Medlem

Undrar hur hårt man måste svinga kontrollen för att den ska göra ett sånt märke, eller en sån spricka i en TV.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Sedan har vi ju det här lilla knasiga problemet:
http://media.wii.ign.com/articles/745/745202/vid_1742357.html

Jag gillar hans t-shirt!

Medlem

Wow... snacka om surt. Hur lyckas Nintendo klanta till sig det så hårt? Sucks to be americans... crap, är halv-amerikan

Inaktiv

ROFL!!!! HAHAHAHAHA
Tur att jag har drulleförsäkring på min LCD tv
Kanske borde svinga lite extra efter hmmmmm 1½ år

Medlem

Do not play with your wii without a strap on
*asg*

Inaktiv

tragiskt att wiimoten inte har ett vristband som håller, men det får bli till att köpa ett par nya av annan tillverkare och byta dem.

Medlem

Ofta man kommer använda vristbanden över huvudtaget iofs. Eller kanske, vad vet jag. Beror väl på hur många promille alkohol man har i omlopp. Fattar dock inte hur killarna lyckats slå sönder sina grejer sådär? Måste ju fasen vara bly i kontrollen.

Medlem
Skrivet av jimmi:

tragiskt att wiimoten inte har ett vristband som håller, men det får bli till att köpa ett par nya av annan tillverkare och byta dem.

Du kan ju annars testa silvertejp och ståltråd

Men kolla märkena, måste vara en jävla kraft för det där samt enorm handsvett/klantighet/idioti


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar