Svalt mottagande av PS3 i USA - NY Times inte imponerade

Robot
Svalt mottagande av PS3 i USA - NY Times inte imponerade
Svalt mottagande av PS3 i USA - NY Times inte imponerade

Fanboy!

Nå, allvarligt då, efter att ha läst hela artikeln. Han tar upp ett stort antal punkter som det faktiskt är dåligt av Sony att de inte fixat. Jag får intrycket av ett spel som släpps alldeles för tidigt och sedan måste patchas upp, inte ur buggsynpunkt, utan rent innehållsmässigt. Som skribenten var inne lite på i artikeln, jag bävar inför tanken på hur den hade varit ifall de hade hållt sitt ursprungliga släppdatum för ett halvår sedan. Men att vänta ett halvår till nu hade mycket möjligt varit dödsstöten för konsolen.

Jag hoppas att Wii inte känns sådär

Medlem

PS3 blev precis dyrare för folk som äger HDTV!!! GG sony!
6200 kr för en ps3!!

Medlem

Seriöken, PS3 kostar ju som en liten bil.

Medlem

Liten bil? Vill se den bilen! Hah!

Och svalt motagande, nja .. den har ju sålt slut och kommer förmodligen göra det framöver oxå, men all denna hetsjakt på sony är bara löjlig, ge dem ett par månader så får vi se..

Inaktiv

Mja, vad ska man säga? Detta är ju inte första gången man ser någon såga PS3.

Haha, tycker synd om alla sony fanboys.. Själv har jag absolut noll intresse för Floppstation3.

Håller mig till Wii för inovation och sköna Nintendo titlar, och till 360 för prestanda, skjutspel och online-egenskaper.

Thats my cup of tea.

Medlem

Skönt att den släpps senare i Europa då

Medlem

400 miljoner föratt utveckla cell cpu sony hade sattsat.
undrar hur mycket mer pengar de har förlorat på ps3 det måste vara enorma summor.

jag tycket sony, microsoft, nintende alla borde hjälpa varandra och göra en gemensam konsol istället föratt kriga mot varandra.

Medlem

Microsoft har ju haft igång sitt Xbox live under flera år så det är ju inte så konstigt att det flyter på bättre än Sonys motsvarighet som är helt ny och oprövad. Det var faktiskt inte så himmla länge sen som man fick sitta och vänta på att demos odyl skulle ladda klart utan att du kunde göra något annat på Xbox live heller.
Dock så är det riktigt dåligt att du inte kan spela valfri musik från Ipoden direkt i spelen, dock skall det inte vara särskilt svårt att fixa det med en mjukvaru uppdatering


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Kanske en sånhär bil? Den borde man ha råd med för under 5000?
http://www.norgesannonser.no/user_images/4085657.gif

Notera att det är en radiobil

(Ja det blev en massa edits, fick lite småfel)

Medlem

Bonik, dum idé eller du gillar kanske att punga ut 1000€? för en konsoll? Konkurans är bra, så finns bara att förlora på om PS3 floppar. Men det verkar lite si sådär med playstation just nu, rushad utan testning helt enkelt. Och att inte skicka med kablar till hd-tv är ju fan katastrof, visst att det inte följer med varenda typ av kabel från svideo till dvi men...

Jaja vi i europa behöver inte lipa ännu iallafall kanske är nästan klar tills den ska säljas här...

Sito, det är väl just det som är problemet, online delen verkar ju vara helt oprövad, har dem inget QA avdelning eller? Att dra igång online grejjen dagen efter release eller när det var är ju ingen bra ide. Borde ju ha varit igång länge så att alla test exemplar kunde ha provat den och gett feedback


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey

Känns som att när konsolen släpps här i Europa så bör de ha kunnat fixat många av irritationsmomenten som folk nämnar. Det här med att inte kunna ladda ner saken i bakgrunden å såna prylar. Gemensamt för i stort sett alla recensioner jag läst är dels att de inte tycker det är en superkonsol i dagsläget, men att den har potential att bli riktigt bra. Och "konsolkriget" är inte slut bara för att konsolerna har lanserats, det pågår ju i en 3-4 år minst, så det gäller för nintendo, sony och microsoft att vara på tå hela tiden och utveckla sina tjänster Härliga tider för oss gamers iaf ^^

Medlem

det verkar sony har gått i konkurs ,det är därför de inte skickar med HD kable, lol jag skojar.

för de som är intresserav av att kolla skillnaden mellan vanlig tv och HD tv see denna länk fron sony forum
länk sony forum

Jag tycker mest synd om MS denna generation. PS3 kommer att sälja otroligt bara på sitt varumärke, tror jag, varpå MS som faktiskt har fixat ihop en bra konsol - med världens skönaste kontroll, bra exklusiva titlar och en jättebra onlinetjänst - kommer att komma i bakgrunden. För Wii verkar det ju gå bra för och med en sådan unik approach ställer sig Nintendo med en upplevelse som nästan bara deras system kan erbjuda - på gott och ont.

Ballmer tycker jag inte synd om för 5 öre, Peter Moore däremot :\

Medlem

Jag vill fortfarande ha en.

Som sagt, när den kommer till oss fungerar den nog bättre.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

PS3 kanske kostar som in i helvete nu, får dåliga betyg, har inga bra lanseringsspel och så vidare nu. Men i slutändan om ca 2 år när all hype är över och spelen faller ner och alla game:are har vant sig vid sina konsoller så kommer PS3 att vinna racet.

Tror jag.

Medlem

om 2 år är tekniken 3 år gammal, då skaffar jag hellre en ny dator:)

Inaktiv

Det är spelen som är viktiga, inte konsollen. Jag föredrar de exklusiva titlarna på xbox360 över ps3, jag gråter inte över något lägre prestanda och jag har ingen användning för de flesta speciella saker som kommer med ps3 som inte 360 har.

Jag undrar om Ps3 kommer att kunna komma ikapp 360 och wii som båda har sålts i större mängd.

Medlem

Spelen gör spelkonsollen. Det kommer aldrig Xbox att vara ledande på oavsett om de gör bra online-features...

Sen varför FZ bara listar en rescention är lite av ett mysterium då det vid det här laget borde finnas ett flerat ute, däribland http://www.digitmag.co.uk/news/index.cfm?NewsID=6550

Medlem

Hubbe den recensionen nämner inte ens de irritations moment som den försat negativa gör. Visst det går fort att ladda ner en 80mb fil, wow. Men när du vill tanka ett demo på 600+ mb så vill du ju inte sitta o glo på mätaren utan spela nåt annat, medans du t.ex. lyssnar på musik.

Hursomhelst så är ju inte allt dåligt med konsollen, det är det bara fanbois som tror, samma sak om man tror att allt är bäst, fanboi varning. Det är helt enkelt en nyfödds stapplande steg som inte riktigt lever upp till förväntingarna (såklart). Problemet är att den tävlar mot en konsoll som varit ute i ett halvår eller så...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag är övertygad om att Sony kommer tjäna "boatloads" med pengar på ps3. Ok, den har kostat en del att utveckla men den beräkningen har de nog övervägt mycket noga.

Jag köpte mitt ps2 för ringa 5000:- när den kom ut vilket kan anses sjukt mycket idag. Men jämför man med en ny ps3 så är det inte så stor skillnad. Tycker man det är för dyrt så är det så klart bara att vänta.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Spelen gör spelkonsollen. Det kommer aldrig Xbox att vara ledande på oavsett om de gör bra online-features...

Xbox har varit ledande på den fronten för mig iaf.

För övrigt: Sexiga kablar till PS3 finns på [www.monstercables.com]!


signatur

system: online

Medlem

Och vad tycker våra kära spelutvecklare om dessa två maskiner då?

PS3 vs xbox360: A Game Developer's Perspective

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jag är övertygad om att Sony kommer tjäna "boatloads" med pengar på ps3. Ok, den har kostat en del att utveckla men den beräkningen har de nog övervägt mycket noga.

Jag köpte mitt ps2 för ringa 5000:- när den kom ut vilket kan anses sjukt mycket idag. Men jämför man med en ny ps3 så är det inte så stor skillnad. Tycker man det är för dyrt så är det så klart bara att vänta.

second that!

för mig blir det nog en PS3, ser snäppet vassare ut och jag kan knappt bärga mig att få ha händerna på Metal gear!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

second that!

för mig blir det nog en PS3, ser snäppet vassare ut och jag kan knappt bärga mig att få ha händerna på Metal gear!

Ingen har nog tvekat att du skulle tycka så??? FZ´s egna sony fanboy!!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Playstation har samlat på sej en del exklusiva titlar med åren, troligen blir det det som gör PS3 till vinnaren i slutändan.
Jag har, trots all negativ publicitet PS3 dragit på sej, svårt att motstå serier som MGS, Gran turismo, Tekken, Virtua Fighter etc.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Toxic78:

Och vad tycker våra kära spelutvecklare om dessa två maskiner då?

PS3 vs xbox360: A Game Developer's Perspective

En Xbox360 fanboys tankar om PS3...
texten var extremt obalancerad och full med spekulationer.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Toxic78:

Och vad tycker våra kära spelutvecklare om dessa två maskiner då?

PS3 vs xbox360: A Game Developer's Perspective

En Xbox360 fanboys tankar om PS3...
texten var extremt obalancerad och full med spekulationer.

Näe jag tror inte han var en xbox360 fanboy. Han verkade ärlig och jag tyckte det var informativt. Han är inte den enda utvecklaren som sagt exakt samma sak. Jag tror mer att du är fanboy, du har gått på Sony´s Hype om ps3 och nu vill inte medge att det kanske inte är så bra som du trodde???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

Finns utvecklare som säger tvärtom också... man ska ta allt man läser med en nypa salt, titta på spelen som släpps istället och då inte de som släpps nu, utan de som släpps om ett par år då utvecklarna lärt sig utnyttja konsolerna till fullo. Först då kan vi se vilken som är "bäst"

Inaktiv

Tycker att 360n är en helt ok maskin. Dock så har jag valt att köpa en PS3 och en Wii. Passar mig bäst.

På tal om 360. Reklamen dom kör för Gears of war är grym. Någon som vet vad det är för musik i den reklamfilmen. Jag blev helt såld

12
Skriv svar