Svalt mottagande av PS3 i USA - NY Times inte imponerade

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Toxic78:

Och vad tycker våra kära spelutvecklare om dessa två maskiner då?

PS3 vs xbox360: A Game Developer's Perspective

En Xbox360 fanboys tankar om PS3...
texten var extremt obalancerad och full med spekulationer.

Näe jag tror inte han var en xbox360 fanboy. Han verkade ärlig och jag tyckte det var informativt. Han är inte den enda utvecklaren som sagt exakt samma sak. Jag tror mer att du är fanboy, du har gått på Sony´s Hype om ps3 och nu vill inte medge att det kanske inte är så bra som du trodde???

Hihi nää du, jag är en Nintendo fanboy isåfall.
Det enda som den där MS-anställde killen gjorde var att basha PS3, även om sådant han inte visste något om. Han backade inte heller upp sina "fakta"
och skrev saker som går tvärt emot konstaterad fakta (om prestandan o s v).


signatur

yolo

Medlem

är det inte så att gears of war redan utnyttjar det mesta av vad xbox 360 kan ?

Inaktiv

eCore Det finns Flera bilar du kan få för 6200kr. Här jag bor i Norrland kan du få 5 Kördugliga bilar för 6200kr.


signatur

No weakness

Medlem

Ser man på spelutbudet så har PS3an fler intressanta spel, dom enda intressanta spelen som 360n har på ingående just nu är (enligt mig i alla fall) Halo 3, Lost Planet och Fable 2. Visst finns de en massa goa titlar ute redan till 360n men de känns inte som att de är något speciellt med dom, förutom GoW då.

PS3 har ju spel som Devil May Cry, Metal Gear Solid, The Getaway, Warhawk, Lair, Final Fantasy XIII, Killzone, Tekken, Ridge Racer och mycket mycket mer.

Också får vi ju inte glömma EyeToy som t.o.m. tar Wii när de gäller spelkänsla, speciellt de nya spelet med korten dom håller på och utveckla som dom visade på E3

Medlem
Skrivet av eCore:

Liten bil? Vill se den bilen! Hah!

Och svalt motagande, nja .. den har ju sålt slut och kommer förmodligen göra det framöver oxå, men all denna hetsjakt på sony är bara löjlig, ge dem ett par månader så får vi se..

Har du tänkt på att det endast fanns 400 000 enheter i hela världen? Hur svårt är det att sälja på en lansering med en sån eftertraktad produkt. Vissa butiker hade tom ~7 enheter som max och det säger väl en del? Jag tvivlar på att Sony fixar detta men vi får väl se vad som händer.

Jag ser gärna att utvecklare som square går helt över till Microsoft eller Nintendo. Det skulle vara något. Då har Sony inget att komma med.

Flakmonkey
Skrivet av Bard:

Jag ser gärna att utvecklare som square går helt över till Microsoft eller Nintendo. Det skulle vara något. Då har Sony inget att komma med.

Och varför vore det bra? Därför att konkurrens är något dåligt? Tänker man lite längre än sig själv så inser man nog rätt fort att det är bra med tre aktörer på marknaden som alla satsar fullt ut. Speciellt när Nintendo nu nischat sig så hårt och inte längre konkurrerar mot MS och Sony på samma sätt... Fast det är klart... kanske vore bra om ATI försvann också, jag menar då skulle vi ju bara ha Nvidia kvar och det är väl bra? Eller varför inte Intel? Jag menar jag köper ju inte deras produkter, så de kan lika gärna gå under...

Medlem
Skrivet av Fardion:

Tycker att 360n är en helt ok maskin. Dock så har jag valt att köpa en PS3 och en Wii. Passar mig bäst.

På tal om 360. Reklamen dom kör för Gears of war är grym. Någon som vet vad det är för musik i den reklamfilmen. Jag blev helt såld

Gary Jules - Mad World En av de bästa låtarna som finns imo. Lyssnat på den länge och blev helt överlycklig över hur bra den passar i reklamen när jag såg den.


signatur

En styck signatur.

Jh
Medlem
Skrivet av Mahone:

Ser man på spelutbudet så har PS3an fler intressanta spel, dom enda intressanta spelen som 360n har på ingående just nu är (enligt mig i alla fall) Halo 3, Lost Planet och Fable 2. Visst finns de en massa goa titlar ute redan till 360n men de känns inte som att de är något speciellt med dom, förutom GoW då.

PS3 har ju spel som Devil May Cry, Metal Gear Solid, The Getaway, Warhawk, Lair, Final Fantasy XIII, Killzone, Tekken, Ridge Racer och mycket mycket mer.

Också får vi ju inte glömma EyeToy som t.o.m. tar Wii när de gäller spelkänsla, speciellt de nya spelet med korten dom håller på och utveckla som dom visade på E3

Hm.. och jag som tycker precis tvärtom
PS3:an har inte så mycket att komma med verkar det som. Medans xboxen har några riktigt grymma titlar på g.. t ex: Mass effect, Forza 2, Alan wake, Gears of war, Halo 3, Fable 2 osv osv..
..jag vill gärna ha en PS3:a men de måste ju finnas lite grymma spel till den, annars är det ju rätt så poänglöst..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Jh:
Skrivet av Mahone:

Ser man på spelutbudet så har PS3an fler intressanta spel, dom enda intressanta spelen som 360n har på ingående just nu är (enligt mig i alla fall) Halo 3, Lost Planet och Fable 2. Visst finns de en massa goa titlar ute redan till 360n men de känns inte som att de är något speciellt med dom, förutom GoW då.

PS3 har ju spel som Devil May Cry, Metal Gear Solid, The Getaway, Warhawk, Lair, Final Fantasy XIII, Killzone, Tekken, Ridge Racer och mycket mycket mer.

Också får vi ju inte glömma EyeToy som t.o.m. tar Wii när de gäller spelkänsla, speciellt de nya spelet med korten dom håller på och utveckla som dom visade på E3

Hm.. och jag som tycker precis tvärtom
PS3:an har inte så mycket att komma med verkar det som. Medans xboxen har några riktigt grymma titlar på g.. t ex: Mass effect, Forza 2, Alan wake, Gears of war, Halo 3, Fable 2 osv osv..
..jag vill gärna ha en PS3:a men de måste ju finnas lite grymma spel till den, annars är det ju rätt så poänglöst..

Mass Effect verkar rätt så intressant, de är dock inget jag skrivit upp på köplistan. Alan Wake är ju lite skeptiskt till däremot, de verkar som att de kan bli ett "Majora's Mask" fjasko över det hela, men helt klart något att hålla ögonen på.

Medlem

ps3 kommer vinna i längden, helt klart

Inaktiv

Jag kommer till jul att köpa mig en xbox 360. Till de PS3 exslusiva titlar är det det här jobbigta tempot, jobbiga bakgrundsmusiken och hela det japanska stuket. Jag gillar 360 titlarna desto mer, tex Gears of War, Halo 3 och PGR 3. Sen har 360 hela Live delen etc.
Exempel på Japanska stuket spel är Devil May Cry och Ridge Racer, jag skulle nog finna Xboxs titlar mer underhållande. Men det är ju vad jag tycker.

Medlem

NY Times...en riktig gamer tidning...who gives en flygande fuck.. jag ska ha en iaf...kanske köper en Wii medans jag väntar på den. Jag är jättevuxen, gör som jag vill med mina stålars...

Medlem

Lite off-topic: Gary Jules - Mad World låten gjordes speciellt till filmen Donnie Darko som jag rekommenderar starkt att ni ser ett par gånger. Man förstår mer desto fler gånger man ser den.

Lite on-topic: det enda som får mig att vilja köpa PS3 istället för 360 är för att den kör linux. Vill stödja linux så mycket som möjligt för att försöka få spel att utvecklas till det. Stör mig på att alla spel görs till DirectX som är Windows exklusivt (är DirectX mycket bättre än t ex OpenGL?). Lite halvt offtopic men men...

Medlem

Jag går i ungefär samma tankegångar som Dvorak.
Med PS3 får man bland annat:
Möjlighet till linux som gör att man kommer kunna glo film utan problem, HDMI och optisk utgång, blu-ray och dvd-spelare, stöd för mus och tangentbord, samt säkerligen många bra spel (jag väntar främst på nya gran turismo). Är inte detta en bra mediacenter-"dator" så vet jag inte vad som är det...

P.S. är inte en fanboy såvitt jag vet... aldrig ägt något som sony gjort förutom dvd-spelaren som sitter i datorn atm...

Medlem

Förresten, när jag menar "att försöka få spel att utvecklas till det" menar jag till linux. Lite av en longshot men att få spel till PC linux istället för PC Windows vore schysst. Skulle alla spel som släpptes göras till linux så skulle jag inte tveka en sekund att byta över.

Medlem

Kommer nog själv köpa en PS3 och Wii någongång, när de är billigare. En Wii om ett år kanske, och en PS3 runt 2010 när den kostar runt 2000kr och det finns många bra exklusiva titlar till den. Min PS2 köpte jag rätt sent för 1800kr. Sedan så hoppas jag på en mindre & snyggare PSThree model.

Xbox360 har inte lyckats få mitt intresse, och inte första Xboxen heller. För mig så är det de exklusiva titlarna som gäller, och den stora majoriteten av Xbox titlar finns även till PC. Nu är Xboxen 5 år gammal och den har två exklusiva spel som jag gillar; Panzar Dragoon Orta och Ninja Gaiden Black. Resten som jag gillar finns till PC (eller snart till PC) så som KOTOR, Jade Empire, Fable osv. 2 spel på 5 år är inte mycket att skryta om. Kan nog rabbla upp 20+ PS2 spel som jag gillar som inte finns på någon annan platform, och ett antal GC spel.

När det gäller Xbox360 så är det bara Mass Effect som har mitt intresse, men jag tror även det kommer till PC senare, även om det kanske är 2 år efter Xbox360versionen.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Han backade inte heller upp sina "fakta"
och skrev saker som går tvärt emot konstaterad fakta (om prestandan o s v).

Vadå konstaterad fakta?? Vad pratar du om?? Om nån vet bättre om prestandan, så är det väl utvecklarna?? Men så fort nån pratar illa om ps3´s prestanda så måste dem vara MS anställda?? Jag tycker det är konstigt att många tror så blint på att ps3:an är så mycket bättre än 360?? Bara för att den är dyrare betyder inte tyvärr inte att den är bättre. Och jag tror personligen, att många kommer bli besvikna när dem får sitt ex ps3, och märker att den inte är så bra som dem önskat och drömt om. Tyvärr, jag hade också önskat att ps3 hade varit så bra som E3-05 trailersna visade, den hypen gick jag också på. Men inte längre, jag tror inte ett ord på vad Sony säger längre. Dem är världens bästa bluff-makare, i mina ögon. Och dem är bra på det, för dem har lyckats redan sälja 4-500 tusen maskiner till stackars satar, som trott dem fått en "ny" maskin. Där egenligen enda nya är blueray och cell. Resten är skräp.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Bard:

Jag ser gärna att utvecklare som square går helt över till Microsoft eller Nintendo. Det skulle vara något. Då har Sony inget att komma med.

Och varför vore det bra? Därför att konkurrens är något dåligt? Tänker man lite längre än sig själv så inser man nog rätt fort att det är bra med tre aktörer på marknaden som alla satsar fullt ut. Speciellt när Nintendo nu nischat sig så hårt och inte längre konkurrerar mot MS och Sony på samma sätt... Fast det är klart... kanske vore bra om ATI försvann också, jag menar då skulle vi ju bara ha Nvidia kvar och det är väl bra? Eller varför inte Intel? Jag menar jag köper ju inte deras produkter, så de kan lika gärna gå under...

Visst stämmer det du säger. Men Sony har för lite spel som intresserar mig för att jag ska kasta ut så pass mycket pengar på ett PS3. Därför ser jag gärna att Microsoft får lite mer kärlek av dom.

Nu när du börjar snacka om Intel, AMD osv så tycker jag det är stor skillnad eftersom man oftast (?) köper det bästa. De konkurerar mot varandra men för prylar till samma sak, om du förstår hur jag menar. Dom utvecklar ju faktiskt till samma plattform.

W2k
Medlem

Jag varken äger eller tänker köpa någon av nuvarande generations konsoler - men är det någon jag tycker att folk skall köpa så är det Xbox360. Varför? Jo, för att spelen till Xbox360 lätt går att porta över till PC. Chansen är ganska stor att ett spel som blir populärt på Xbox portas till PC för att nå en större marknad. Därmed får även vi PC-spelare tillgång till fler bra spel. Är en titel "exklusiv" till PS3 eller Wii är chansen mycket mindre att den kommer till PC så småningom (fast det har ju hänt med PS2).


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

PS3 är bara över hyped. Den lever inte ens up till förväntningarna. Wii60


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle jag skaffa en konsol skulle det vara 360. Man får ju 2-4 spel plus konsolen för samma pris som för en PS3.
Man kan ju leva med GoW tills Halo 3 kommer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av W2k:

Jag varken äger eller tänker köpa någon av nuvarande generations konsoler - men är det någon jag tycker att folk skall köpa så är det Xbox360. Varför? Jo, för att spelen till Xbox360 lätt går att porta över till PC. Chansen är ganska stor att ett spel som blir populärt på Xbox portas till PC för att nå en större marknad. Därmed får även vi PC-spelare tillgång till fler bra spel. Är en titel "exklusiv" till PS3 eller Wii är chansen mycket mindre att den kommer till PC så småningom (fast det har ju hänt med PS2).

Och hur ofta är portning av spel från konsoll till PC en vettig och sund idé? Personligen har jag inte spelat ett som var roligt och välgjort utom möjligen Pro Evolution Soccer. Känns väldigt mycket som att portningar är halvdana jobb som saknar support/vidareutveckling och endast är till för att dra in stålarna från de som är renodlade PC-gamers. Lite som spel som baseras på filmer. Ser mycket hellre att det blir fler "exklusiva" titlar framöver som blir riktigt bra än att det ska kompromissas en massa i både utförande och funktionalitet. Smaken är väl som baken dock :).

Själv äger man en Xbox 360 och blir mer och mer frustrerad. Orsaken är mediokra spel (dock måste man ju vara realist och inse att de bästa spelen har rätt många utvecklingsår på nacken så det kommer väl) till överpriser och Microsofts snålhet vad gäller mediacenter-funktioner (som är obefintliga om man inte kör Windows Media Center som operativsystem på sin PC d.v.s.), Xbox Live-kostnader/microsoftpoäng för varenda liten rutten pryl o.s.v. PS3 verkar kunna bli vinnaren i framtiden när dess barnsjukdomar är ett minne blott, om nu inte Sony fumlar till det och tullar på friheten som är ett stort dragplåster.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Medlem

lol


signatur

yolo

12
Skriv svar