Sista delen i Zelda Retrospective

Robot
Sista delen i Zelda Retrospective
Inaktiv
Sista delen i Zelda Retrospective

ojojoj vilken fantastisk sammanfattning

Om det nu är som gametrailers spånar i så är nintendo värda en stor eloge. Personligen trodde jag att dom bara hittade på lite storys sådär random. inte att alla spel hänger ihop på diverse vis : >

Medlem

Det var verkligen skitballt detta
Mycket jobb bakom.
Har alltid kännt att det varit någorlunda sammanhängande, men inte så här mycket.

Medlem

Så bra att man bara ryser genom hela "serien". Kan knappt vänta tills Twilight Princess släpps. :X

Medlem

8 december pojkar 8 december...


signatur

Nämen!

Medlem
Medlem

Frågan är om Nintendo verkligen har en riktig timeline de följer när de gör Zelda. Jag får känslan av att de börjar med olika gameplay-element som de sedan bygger en historia runt och sist lite löst försöker knyta den till de tidigare spelen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Måste medge att det är grymt duktigt av Nintendo om det är menat som de har gjort. Och så får man ge stor eloge till de på GT att skrapa ihop en sådan väl genomtänkt och intressant teori som det åstadkommit. Vi får se hur det blir efter Twilight Princess och Phantom Hourglass. Intrigen tätnar!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Oh jösses, om de stämmer så trodde jag aldrig att Storyn var så genomtänkt. Nästan lite läskigt.

Nu vill jag se samma sak fast om Super Merio och Tetris

Inaktiv

jävligt intressant

Medlem

Jo Nintendo ska ha en fett bok som berättar i detalj hur de olika spelen hör ihop, läste det i en interview någon gång innan Wind waker släpptes. Dock så är väl inte hela storyn redan skriven utan de hittar på den allt eftersom. När de skriver en ny historia om Hyrule så väver de samman den med alla de andra så att de inte blir några "loose ends".

Gametrailers teori kan ju stämma till en vis del, att "stora" Link i slutet av OOT försvann i från den världen stämmer ju in med storyn i Wind waker väldigt bra.


signatur

<3

Bt
Medlem

Helt klart en solid teori. Ser ingenting som motsätter den.

Den är också möjlig då om Nintendo skapar först "de äldre spelen" och passar ihop dem på en linje sen så skapar de Ocarina of Time så splittar allt upp i två dimensioner och sätter Wind Waker efter det.

Det logiska hade nu varit att Phantom Princess hamnar på "den nya sidan" för att balancera ut det hela. Eller kan spelet vara ett försök till föra ihop de två linjerna igen. Inte speciellt troligt känns det som, det kräver då att man har spelat ocarina of time för att få full förståelse.

Till sist så tror jag det kvittar. Zelda-spel har ett så pass bra story innuti själva spelet att det inte behövs någon "större sammanfattning" av alla spelen.

Ocarina of Time, A Link to the Past och Wind Waker (de spel om jag spelat mest och tycker bäst om i ordning) har alla tillräckligt med story och vändningar för att jag ska känna mig helt nöjd!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

1
Skriv svar