Håll koll på next gen-konsolerna

Robot
Håll koll på next gen-konsolerna
Medlem
Håll koll på next gen-konsolerna

kan inte Wii har 8 handkontroller ? ..4 Gamecube och 4 Wii kontroller ? eller har jag fel ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Omg teh 360 is bettar den ps3 lolz

Medlem

Prisuppgifterna på 360n stämmer inte riktigt, premium finns för 3300kr och core för 2500kr

Edit: Den väger också 3.5kg och inte 4.5kg

Inaktiv

Jag tycker inte en en uppsättning med tekniskdata som inte är så detaljerad säger så mycket. Vist, hårdvaran i Wii är kass men det viste vi redan.

Finns tyvärr bra spel till alla konsolerna som är väldigt olika. Kan alltid hoppas att nästa 'nextgen' är skapad av MS, Sony och Nintendo så slipper man köpa flera olika konsoler.

Inaktiv

Jag tycker det var en bra sammanställning. Tummen upp!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av Mahone:

Prisuppgifterna på 360n stämmer inte riktigt, premium finns för 3300kr och core för 2500kr

Edit: Den väger också 3.5kg och inte 4.5kg

eller 2995/3995:- för premium inkl ett spel.

Finns att få tag på begagnat premium för 2995:- inkl garanti ute i handeln.

För övrigt bra sammanställning FZ!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Praktisk sammanställning.
En sak bara, länken till wii's graffe leder tillbaka till fz artikeln.

Medlem

#Virtua Fighter 5 borde ligga som ett nyckelspel för PS3. Förövrigt en riktigt fin lista :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag läste att Wii skulle ha HDMI.
Är det fel på infon eller är det bara japoneserna som får HDMI?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Känns som Xbox360 vinner i det mesta


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Antikvitet

Har korrigerat vikt och länk till grafikchippet. Vad gäller priset så låter jag det stå, en snabb titt på Pricerunner avslöjar att de priser vi satt ut är det ungefärliga prisläget.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Känns som Xbox360 vinner i det mesta

Det där var väl ren osanning? Det enda Xbox360 "vinner i" är minnesmängd och pris. Detta ser man väldig enkelt, utan att vara förblindad av fanboyism, genom att helt sonika läsa och jämföra i tabellen.

Medlem
Skrivet av Shock:

Har korrigerat vikt och länk till grafikchippet. Vad gäller priset så låter jag det stå, en snabb titt på Pricerunner avslöjar att de priser vi satt ut är det ungefärliga prisläget.

Hehe nej Webhallen har precis sänkt sin Premium till 3399 så det stämmer inte 8)

Medlem

UNGEFÄRLIGA priset, vad är det du inte förstår BlackBurn.
Alltid när det står priser på en sida som inte säljer saken ifråga så skriver dom inte det absolut billigaste priset utan det ungefärliga genomsnittspriset.

Inaktiv

Finns i dagsläget inget spel som rättfärdigar att köpa en PS3. Får se om det ändras tills Mars.

Inaktiv

PS3 har bara stöd för 4 handkontroller, inte 7.
Det blev ju ramaskrik om det hela på senaste E3 för de som minns.

Medlem

3MB grafikminne för Wii, inte undra på att grafiken ser ut som ett 5 år gammalt PC-spel ;P

Inaktiv

Wii, billig skit.


signatur

No weakness

Medlem

wii är visst inte så billig det är egentligen ruskit dyr jämtört me 360 core.

Inaktiv

Vad jag menade var att Wii Ser ut som något billigt skit, Kass graffe.. Orka stå och svinga med armarna för att spela. Dom har gjort dom dära Hankontrollerna för att det ska se ut som värsta Spacade super Konsollen men sen ser man grejjorna inne i Maskinen så är dom inte så bra. ** Det är Min åsikt **


signatur

No weakness

Redaktör

Å andra sidan kan man hävda att Xbox 360 och PS3 med få undantag (Xbox Live för 360:n, lätt rörelsekänslig pad för den senare) inte kommer med just några nyheter alls vid sidan av bättre grafik. Själv är jag mest sugen på Wii. Tycker den nya kontrollen är riktigt intressant, och om den fungerar bra kan det bli riktigt intressant när utvecklarna lär sig anpassa spelen till dess egenskaper.

Hursomhelst är det kul med skillnader mellan maskinerna, annars får vi nöja oss med samma trötta spelportningar till pc och samtliga tv-spel. Fasa...


signatur
Skägg.
10 Chambers

Vilken konsol man gillar (och sedan köper) är självklart en smaksak. Min personliga åsikt efter att ha testat alla tre är att Wii viinner.


signatur
Medlem

Nyckeltitlar: Glömt "Halo" för Xbox 360

Inaktiv

Till er som klagar på att priset inte stämmer på 360... Ni förstod inte att det var priset vid lansering eller?

Inaktiv

Tummen upp för listan. Gör det så mycket enklare att jämföra ren fakta.

Hittade ett länkfel till Wii's minnestyp bara. Lite extra HTML slank visst med.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

wii är visst inte så billig det är egentligen ruskit dyr jämtört me 360 core.

Okej, jämför wii paktetet och X360 core.
Vad är skillnaden i pakteten och hur mycket får du betala?
Core är enbart konsol med sladdar. Wii får du iaf ett spel med.

Så även om du skulle köpa 360 för den billigaste summan du kan hitta i butik så får du ändå betala extra på grund av att du antagligen vill ha ett spel också.

Medlem

360 ftw.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

wii är visst inte så billig det är egentligen ruskit dyr jämtört me 360 core.

Höh?

2700 för baskonsoll, du får med ett spel och en handkontroll. Lägg till en 700-800 spänn för ett spel (Zelda, mm) och en extra kontroll, och den är fortfarande mycket billigare än en 360 med två spel och två handkontroller.

Och internet-delen är gratis i ett år. Och alla spel/tillbehör är betydligt billigare, och kan bara bli billigare.

Medlem
Skrivet av spiken:

Vilken konsol man gillar (och sedan köper) är självklart en smaksak. Min personliga åsikt efter att ha testat alla tre är att Wii viinner.

Hur många kungadömen måste man inte byta bort för att vara en speljournalist?

123
Skriv svar