Railroad Tycoon är gratis

Robot
Medlem
Railroad Tycoon är gratis

Modem- och Pontén-vänlig fullversion

Gratis istheshit !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nu kommer jag säkert att bli korsfäst, uppäten och kidnappad av Hjortar, men jag har faktiskt aldrig spelat detta lir..Men jag har hört att det ska vara rätt kul
Är spelet kul och värt att testa?


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Absolut värt att testa -helst med tanke på priset.
Jag har inte kört det på ett tag dock (amigatider) men vill minnas att det var rätt så kul.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

ja på tiden när det begavs sig var det ett kul spel, jag ska helt klart dra hem det igen för lite skön retro känsla

Medlem

Om inte annat så är det ett bra sätt att kolla hur den nya versionen utvecklats mot originalet.

Medlem
Medlem

Pontén-vänlig, aaaahahahahahahahaha!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Medlem

Kul grej men kanske lite väl klassisk ändå Antar att det är uppfixat för att fungera under WinXP eller måste man in med DosBOX oxå för att få igång det?

/ LordDaimos

Inaktiv

Jag spelade detta på en 386:a eller 486:a i unga år, när jag ännu inte kunde engelska, men det gick ändå relativt bra vill jag minnas... Var samma sak i Warcraft II.

Medlem
Redaktör
Skrivet av LordDaimos:

Kul grej men kanske lite väl klassisk ändå Antar att det är uppfixat för att fungera under WinXP eller måste man in med DosBOX oxå för att få igång det?

DOSBox ingår:

Skrivet av Readme:

Railroad Tycoon Deluxe is a DOS based game. For this release we have included DOSBox, a DOS emulator to maximize compatibility.


signatur
WeX
Medlem

När kommer Transport Tycoon ut? Det var mitt favoritspel! Spelade tills mitt RAM-minne hade fyllts och datorn krashade. DET var tider det! företagande på hög nivå!


signatur

Boom headshoot!

Inaktiv

Transport Tycoon i gratisversion? Bara att välja och vraka:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

För att spela TT i dagens läge skulle jag även rekommendera att använda TTD-patch tillsammans med vanliga Transport Tycoon Deluxe:
http://www.ttdpatch.net/

Alternativt OpenTTD, en open source-remake av TTD-motorn, som kräver att man kopierar över grafik och ljud från vanliga spelet för att köras:
http://www.openttd.org/

Själv kör jag med OpenTTD, mest pga att jag föredrar den större upplösningen, men TTD-patch har fler finesser.

Medlem

Jag tror inte det finns någon relevant "finess" som TTD-patch har som inte OpenTTD har. Eftersom OTTD är en omkodning från scratch har det öppnat upp möjligheter för riktig server-browser och vettigare nätkod (ingen mer desync!), bättre upplägg för matcher med lagspel och möjlighet att ansluta till spel mid-game. Här finns även finesser som ny AI, bättre pathfinding för fordon och andra relevanta ändringar som varit omöjligt att göra med TTDpatch eftersom källkoden saknats.

Det är så gott som allmänt vedertaget att det är OpenTTD som är den vettiga versionen, iallafall om man är ute efter en version som är så lik originalet som möjligt. Skillnaden mellan originalet och OTTD är att det sistnämnda har polerats och gjorts smidigare med hotkeys, nya knappar och finesser som gör jobbiga moment enklare, utan att för den skull ändra originalets gameplay.

TTDpatch verkar lägga större vikt på att lägga in nya fordon och på andra vis modifiera spelet. Onödigt i ett spel som redan är så fulländat.

Vi behöver fler som spelar OTTD, så plocka hem och sätt igång!

Edit: Glömde nämna att OTTD är kompatibelt med alla stora operativsystem.

PaZ
Medlem

Själv köpte jag Locomotion för 49 spänn på webhallen istället för att ta upp mitt gamla TT, och det var rätt kul det med (det är i princip TT lätt uppfräschat. samma kille som gjort det)

Medlem
Medlem

ja jävlar..sjukt kul detta minns jag..brukade skylla mina usla gymnsiebetyg på detta lir.
har inte alls uppskattad uppföljarna.

Medlem

OTTD är verkligen skoj ja, gillar man den här spelidén och att grotta ned sig i detaljer så blir det inte bättre!


signatur
1
Skriv svar