Cedega-användare bannade i WoW

Inaktiv
Cedega-användare bannade i WoW

haha...ballt...linux=cheating!


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

haha elakt värre!


signatur
Medlem

bra att de forsoker fixa en losning sa att man kan anvanda det.

Medlem
Skrivet av c-row:

bra att de forsoker fixa en losning sa att man kan anvanda det.

Jo kan inte mer än att instämma.

Medlem

cedega jobbar ju med blizz för en lösning så man får hoppas alla personer som trist nog blev bannade får det löst..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Med lite tur så kanske det driver Blizzard och fler företag att börja utveckla binärer för Linux och liknande för att få bättre kontroll själva och kanske kan undvika sådana här saker.

Medlem

Skönt att man kör med windows då

Medlem

Skönt att man inte kör Wow längre då

Medlem

Blizzard gör ju folket en tjänst, då får dem chansen till ett liv iaf.

Det var då dags de tog detta på allvar och faktiskt undersökte saken istället för hårdnackat köra med de var skyldiga hela bunten.
Inget fel vara hårt mot fuskare men då bör man ha på fötterna innan man kommer med svepande uttalanden.

Inaktiv

Ganska olustigt faktiskt...alla botar och liknande "fusk" som man nästan dagligen rapporterar händer det aldrig något med. Det tar ibland månadsvis innan man får ett mail tillbaka där det står att dom inte kunnat "bevisa" att boten egentligen ÄR en bot.

...och så nu detta? Ännu märkligare är att som ovan nämnt att Cedega JOBBAR med Blizzard med att få fram en lösning.

Haha!

Medlem

Tråkiga med Blizz, är att dom bannar inte EN och EN, utan samlar allt på hög och bannar "75k" konton i ett svep.

Kanske iofs bra att göra så för att visa upp en stor siffra, men jag ser hellre att dom aktivt dödar ett account i taget.

Hatar verkligen alla bottar i wow....


signatur

Bara gör det.

Medlem

Bottar(Båtar) finns i de flesta MMOn, det är bara att inse att detta kommer förmodligen också alltid att finnas mer eller mindre.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Tråkiga med Blizz, är att dom bannar inte EN och EN, utan samlar allt på hög och bannar "75k" konton i ett svep.

Kanske iofs bra att göra så för att visa upp en stor siffra, men jag ser hellre att dom aktivt dödar ett account i taget.

Hatar verkligen alla bottar i wow....

Vad spelar det för roll om dom bannar en "fuskare" i taget eller tar så många som möjligt i ett svep? Det måste ju vara mest effektivt.

Medlem

Det låter nedrigt, men det är skönt att WoW har stöd för Linux tycker jag. Hoppas fler skulle kunna fortsätta så.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Tråkiga med Blizz, är att dom bannar inte EN och EN, utan samlar allt på hög och bannar "75k" konton i ett svep.

Nej

Skrivet av Cedric:

Det låter nedrigt, men det är skönt att WoW har stöd för Linux tycker jag. Hoppas fler skulle kunna fortsätta så.

WOW har inte stöd för linux. Det är liksom därför folk använder Cedega.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Groggo:

Tråkiga med Blizz, är att dom bannar inte EN och EN, utan samlar allt på hög och bannar "75k" konton i ett svep.

Kanske iofs bra att göra så för att visa upp en stor siffra, men jag ser hellre att dom aktivt dödar ett account i taget.

Hatar verkligen alla bottar i wow....

Vad spelar det för roll om dom bannar en "fuskare" i taget eller tar så många som möjligt i ett svep? Det måste ju vara mest effektivt.

Bättre att banna dom direkt när man får tag i dom istället för att vänta ett par månader som blizzard gör nu. Du har inte tänkt att dom gör skada under den lånade tiden blizzard ger ägarna till botarna?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Groggo:

Tråkiga med Blizz, är att dom bannar inte EN och EN, utan samlar allt på hög och bannar "75k" konton i ett svep.

Kanske iofs bra att göra så för att visa upp en stor siffra, men jag ser hellre att dom aktivt dödar ett account i taget.

Hatar verkligen alla bottar i wow....

Vad spelar det för roll om dom bannar en "fuskare" i taget eller tar så många som möjligt i ett svep? Det måste ju vara mest effektivt.

Bättre att banna dom direkt när man får tag i dom istället för att vänta ett par månader som blizzard gör nu. Du har inte tänkt att dom gör skada under den lånade tiden blizzard ger ägarna till botarna?

Visst gör dom det, men hur vet du att dom väntar ett par månader? Bara för att det dyker upp en nyhet lite då och då betyder ju inte det att det är enda gångerna någon bannas.

Inaktiv

Spectral du Värkar ju som du är helt bortom Jorden.. Har du ens spelat wow ?


signatur

No weakness

Medlem

Jag tror inte spectral spelat wow så mycket


signatur

Retro.

Medlem

Tror han har rätt personligen, men dock att det tar tid innan en bot bannas oftast. Och även om det är "stegvis" bannande så är det kanske bättre, då får de ingen förvarning och kanske stryker de karaktärer/konton som faktiskt har guldet med. (dvs inte botkaraktärerna)

Medlem

Saken är att de hinner tjäna in tillräckligt med pengar innan någon uttäcker dem och att blizzard hinner hitta bevis för att de är botar att de har råd at köpa ett nytt account hela tiden och gå i vinst


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

"Cedega är en Linux-flavör med syftet är att låta pingvinfolket köra Windows-exklusiva spel, bland annat World of Warcraft."

Nej, cedega är en mjukvara som man kan installera på sin favoritsmak av linux.

Medlem

Det är säkert den där onda pingvinen i Linux som är med på ett hörn..Det skulle inte förvåna mig om han/hon grindar guld och säljer det dyrt med spelarens karaktär när han/hon sover IRL ^^


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

1
Skriv svar