Steam-nytt: CS-spelare bannade

Medlem
Skrivet av Laxen:

aa, alltså båda mina steam acc's är bannade :'(

Dumma minderåriga släktingar, sista gången jag lämnar datorn på utan lösenord när dom är här :\

Skojar du?


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Inaktiv

tror inte man kan skylla på mindre åriga sälktingar .... tror inte dom kan ladda ner cheat och öppna filen och så

Medlem
Medlem

Perma ban är det för övrigt.

Medlem

Ah. Mitt fusk account blev bannat förra månaden. Tog dom 6 månader.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Får hoppas att de verkligen är 100% ertappade...kan dom gott ha i sådana fall.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Ah. Mitt fusk account blev bannat förra månaden. Tog dom 6 månader.

Med lite tur blir du av med alla andra konton med. Once a cheater always a cheater.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Laxen:

Dumma minderåriga släktinger, sista gången jag lämnar datorn på utan lösenord när dom är här :\

Skrivet av Steam-killarna:

We expect to see a surge of forum posts laying blame squarely at the feet of "my little brother."

Bara för att många skyller på det, betyder det inte att det inte är sant.

Detta har hänt mig...
Min lillebror spelar ofta BF2 på min dator.
Jag har gjort så att när man startar BF2, så auto-loggar man in på mitt konto.
Ibland så glömmer han att logga ut och byta konto, och joinar nån server i Favorites.
Han tycker om att flyga helikoptrar, och hade ingen som helst aning om vad baserape betydde tills jag förklarade för honom.
Och det var efter att jag upptäckt att jag var bannad på ett flertal servrar som jag brukar spela på...

Det är visserligen inget fusk-program han använt, men ses som fusk på de flesta servrar, precis som stats-padding, exploiting/glitching osv.


signatur
Medlem

Tycker inte att man ska stänga av folk från Steam på det sättet, speciellt inte när vi tänker på att det inte bara är mogna vuxna människor som spelar utan också barn, och dessa förstår inte riktigt investeringen som ligger bakom deras lek.

Om någon använder fusk så är det upp till servern att banna denna personen från servern. Men det är riktigt irriterande med fuskare, det kan man inte säga emot, men det gäller att se hela bilden.

Medlem

What comes around goes around.

Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Laxen:

Dumma minderåriga släktinger, sista gången jag lämnar datorn på utan lösenord när dom är här :\

Skrivet av Steam-killarna:

We expect to see a surge of forum posts laying blame squarely at the feet of "my little brother."

Bara för att många skyller på det, betyder det inte att det inte är sant.

Detta har hänt mig...
Min lillebror spelar ofta BF2 på min dator.
Jag har gjort så att när man startar BF2, så auto-loggar man in på mitt konto.
Ibland så glömmer han att logga ut och byta konto, och joinar nån server i Favorites.
Han tycker om att flyga helikoptrar, och hade ingen som helst aning om vad baserape betydde tills jag förklarade för honom.
Och det var efter att jag upptäckt att jag var bannad på ett flertal servrar som jag brukar spela på...

Det är visserligen inget fusk-program han använt, men ses som fusk på de flesta servrar, precis som stats-padding, exploiting/glitching osv.

Där har du det, auto-login. Ditt konto, ditt ansvar.

Skrivet av KEFF:

Tycker inte att man ska stänga av folk från Steam på det sättet, speciellt inte när vi tänker på att det inte bara är mogna vuxna människor som spelar utan också barn, och dessa förstår inte riktigt investeringen som ligger bakom deras lek.

Om någon använder fusk så är det upp till servern att banna denna personen från servern. Men det är riktigt irriterande med fuskare, det kan man inte säga emot, men det gäller att se hela bilden.

Eh? Jag förstår inte vad du vill få fram med det här... Fuskare = Perm-ban. Punkt. Inte alla servrar har admins som spelar 24/7, så det är bra med ett anti-fusk-system.

Medlem

Haha, ;D Berätta för mig igen, vad ska man ha fuskande lillebröder till? Tur att man inte har någon sådan.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Inaktiv

man får väl ta lite ansvar. Hur kul kan det vara att äga en massa när inget av det är skill.
Hoppas steam fortsätter så här!

Medlem

När man fuskar förstör man för de andra, klart som fasiken man ska bli bannad då.
Rätt åt dig Laxen om det nu är så att du har fuskat.


signatur

<3

Medlem

Vad är poängen med fuska??? Losers som inte kan bli bra utan fusk, det är bra att dem blir avstängda. Så kanske dem kan bli duktiga på riktigt när dem måste börja spela spel som inte går fuska i?? Om det nu finns nåt sånt spel!!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Fuska mot datorn/bottar för att få ett övertag är väl en sak, men att fuska mot andra mänskliga spelare är väldigt lågt och fegt..
Men problemet ligger väl tyvärr i att vissa gör allt för att vinna


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Laxen:

Dumma minderåriga släktinger, sista gången jag lämnar datorn på utan lösenord när dom är här :\

Skrivet av Steam-killarna:

We expect to see a surge of forum posts laying blame squarely at the feet of "my little brother."

HAHA


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan de inte börja hålla koll på hur många speltimmarna ungarna har också och börja stänga av de som spelar mer än 3-4 timmar om dagen. Vore ju toppen!


signatur
Medlem

Ingen kärlek till fuskare, jag tycker de gör helt rätt. Det ska kosta att fuska. Och det är ju dessutom alltid nån lillebror så det får väl bli lite brödrauppfostring med avbetalning på veckopeng!

Medlem
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av Laxen:

aa, alltså båda mina steam acc's är bannade :'(

Dumma minderåriga släktingar, sista gången jag lämnar datorn på utan lösenord när dom är här :\

Skojar du?

klart jag gör, känner ni inte en viss ironi i detta inlägg?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av KEFF:

Tycker inte att man ska stänga av folk från Steam på det sättet, speciellt inte när vi tänker på att det inte bara är mogna vuxna människor som spelar utan också barn, och dessa förstår inte riktigt investeringen som ligger bakom deras lek.

Och varför ska jag behöva lida för att barn inte kan uppföra sig för?
Dom kan ju fortsätta att sabba för varandra men inte på säkrade servrar. Detta borde ju passa alla parter.

Skrivet av KEFF:

Om någon använder fusk så är det upp till servern att banna denna personen från servern. Men det är riktigt irriterande med fuskare, det kan man inte säga emot, men det gäller att se hela bilden.

Har man en server så vill man vara säker på att det är vettiga spelare som kommer in där, annars drar alla seriösa spelare ifrån servern. VAC är bara ett system för att kolla om någon har misskött sig på någon annan server. Att byta information emellan servrarna är ju bara bra.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

fuskare tycker vi inte om..


signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av Laxen:

aa, alltså båda mina steam acc's är bannade :'(

Dumma minderåriga släktingar, sista gången jag lämnar datorn på utan lösenord när dom är här :\

Skojar du?

klart jag gör, känner ni inte en viss ironi i detta inlägg?

Det var ju just för att alla tecken på ironi fattades som jag kännde mig manad att fråga.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

12
Skriv svar