Medlem
Filmprat

Har sett på två filmer idag och kommer att prata om dom lite granna så det blir nog inte så mycket prat om spel idag.

[u]Shoot 'Em Up[/u]
Denna film verkade som nånting man hade läntat till en riktig actionfilm dvs. Men ack så fel man hade, visst filmen har mycket pang pang i sig men inte så mycket mer. En dålig story på en film är som en dålig story på ett spel vilket gör att man lätt tappar intresset och vill bara att allting skall ta slut, precis så är det meed Shoot 'Em up. När man tror att filmen snart är slut så fortsätter den och fortsätter tills man ser en Duracell-kanin står vid en och stirrar på en, och undrar varför man inte leker men den istället.

Clive Owen är en duktig skådis men i denna film så visas det knappt att han är det, dumma komentarer och otroligt dåliga one-liners förstör hela filmen. Och Framsidan på fodralet så ser det typ ut som en Sin City plansch, Men detta är tyvärr ingen Sin City ripoff den är bara hemskt dålig...

[u]Stargate: The Ark of Truth[/u]
Då Stargate SG1 har sagt hejdå som tv-serie så fortsätter den med 2st filmer istället. I The Ark of Truth så får vi följa med SG1 till ORI's territorium då dom har fått "ledtrådar" om var ett hemligt vapen mot ori ligger gömt. Då det ännu finns präster kvar efter att SG1 dödat Ori-Gudarna som försöker att övertala alla som kommer i deras närhet att deras väg är den rätta.

Från Serie till Film var ett bra steg, denna film borde nästan ha gått på bio den är mer än bara ett SG1-avsnitt. Fast det som saknas är dock Richard Dean Anderson (MacGyver) men som tur är så finns han med i nästa Film som kommer, då det är dags för slaget mot Ba'al.

#blogg

Medlem
Filmprat

Håller helt med gällande Shoot 'Em Up, förstår inte hur den kan ha fått bra recensioner på imdb och metacritic. Den är bara så sjukt kass och extremt larvig. Jag brukar kunna se förbi larvigheter i actionfilmer, typ Die Hard där Brucan tar ner en helikopter med en bil. Men den film fick mig att att bara sucka och tänka hur tragiskt dålig en film kan vara.

Medlem

Shoot em up var ju inte så dålig, den drev ju med action filmer, jag menar... Han dödar folk med en morot!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

För att inte nämna att han frontalkrockar och dyker genom framrutan på sin egen bil och in i den andra och därefter snabbt fimpar alla, man kan som bara inte ta det seriöst

Men som sagt, allt beror ju på inställningen man har när man betraktar, själv så är jag berikad av minst 10 år av det eminenta svenska rollspelet Neotech som skänkt många glada minnen som man kan relatera till med polarna under en rulle som denna.

Medlem

Tycker man shoot em up e dålig så har man inte fattat den.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Eller så har man fattat den tillräckligt mycket. Jag älskar film men tyckte inte att det fanns något i den filmen att älska. :/

Medlem

Shoot 'em up är ju kung! kan inte bli roligare och bättre! :>

Medlem

Sett den, men glömde vad den handla om, så bra är den.

1
Skriv svar