Foto avslöjar Gears of War till pc?

Medlem

Jag har en teori! Om webhallen lägger upp att Gow kommer till pc och om det är många som bokar spelet kanske spelutvecklarna gör en pc version:p


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Skulle tippa att det funkar med Dx9, det var i någon intervju med någon som jobbade med UT2007 som sa att det gjordes till Dx9 men skulle också stödja Dx10.

Kan ju hoppas att det är likadant med Gears of War då båda bygger på UE3 motorn.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

tommy jag tror inte om många svenskar bokar pc version så kommer ett en av värdens största företag göra ett pc version bara för svenskar bokar!

Medlem

Nej men någon som kollat fler än webhallen? Självklart david så dum är jag inte!:p


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Behöver inte betyda att det ska vara sämre heller för den delen.

Inaktiv

själv tycker jag att bilspel och karete spel hör till konssol och inget annat!

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Robboy:
Skrivet av Salinsky:

GoW blir nog best på Xbox 360

Och varför skulle GoW vara bättre på Xbox 360 än pc?
finns ju inget som skiljer dom åt utom att PC är starkare eller kommer i alla fall vara när och om spelet kommer..

För att det främst är utvecklat för 360? Även om konvertering kan bli bra blir de oftast inte bättre än "originalet".

haha... 360 är praktiskt taget en pc....det är det bästa med den

krångligare är det om det är från ps3 till pc...pga deras jäkla cell processor...

konverteringar blir så bra som dom görs....
vill dom inte lägga ner tid på att snygga till spelen så är det deras fel...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Brukar ju inte vara "snyggas" till som spelen behöver utan hela spel systemet måste byggas om för att det ska passa mus+tangetbord, så det är inte speciellt lätt att designa om spelet för att funka bra på en dator. Speciellt inte FPS/TPS spel som är väldigt olika på konsoll och pc. Ett bilspel däremot är ju igentligen samma sak bara olika input källor.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Brukar ju inte vara "snyggas" till som spelen behöver utan hela spel systemet måste byggas om för att det ska passa mus+tangetbord, så det är inte speciellt lätt att designa om spelet för att funka bra på en dator. Speciellt inte FPS/TPS spel som är väldigt olika på konsoll och pc. Ett bilspel däremot är ju igentligen samma sak bara olika input källor.

Om det är Epic som sköter portningen så tror jag de lyckas göra det rätt eftersom de har erfarenhet.

Medlem

Gears of War kommer nog att släppas till PC förr eller senare. Jag tror dock att Microsoft kommer att försöka hålla det exklusivt till Xbox360 så länge de kan eftersom detta, precis som Halo, är ett spel som gör att fler folk kanske köper deras konsoll.

Inaktiv

vf bara inte köpa en gamepad till pc så e det same skit

Medlem

Ne men dom kan ju skippa mus stödet det finns ju handkontroller till Pc oxå när ska folk fatta att PC är den ultimata spel platformen! men dyrast

Medlem

Hur kan samma spel bli bättre när man gör en likadan kopia ?

Medlem
Skrivet av landy:

Hur kan samma spel bli bättre när man gör en likadan kopia ?

Om man gör en likadan kopia så blir det ju naturligtvis inte bättre. Men släpper man det till PC kan man spela i högre upplösning, mer AA, AF, och annat kräm som man kan skruva upp på en PC som är kraftfullare än en 360.

Huruvida bättre grafik betyder att det är ett bättre spel är något var och en får ta ställning till. Inget vi kan säga rent generellt är fallet.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Wardancer:

Brukar ju inte vara "snyggas" till som spelen behöver utan hela spel systemet måste byggas om för att det ska passa mus+tangetbord, så det är inte speciellt lätt att designa om spelet för att funka bra på en dator. Speciellt inte FPS/TPS spel som är väldigt olika på konsoll och pc. Ett bilspel däremot är ju igentligen samma sak bara olika input källor.

Om det är Epic som sköter portningen så tror jag de lyckas göra det rätt eftersom de har erfarenhet.

Ja men oftast designas spelet runt att man spelar med dosa, då jag inte har testat just detta ännu så kan jag inte riktitgt utala mig, men t.ex. GRAW på Xbox360 har ju ett system som gör att det skulle kännas riktigt sunkigt på pc, då man inte siktar så mkt själv utan mest pekar åt vilket håll man vill skjuta, eller nåt i den stilen. Funkar riktigt bra för det gameplay som spelet vill ha och för att spela med handkontroll. Skulle man dock införa "riktigt" mus styrning så skulle man kunna sikta "för bra" och spelet skulle inte alls funka. Därför GRAW på pc är helt annorlunda. Tänk BiA t.ex. det hadde ju mus styrning men vapnena var väldigt oträffsäkra och vissa fiender var ju scriptade så att dem gick inte döda om man dem var i skydd även om en arm stack ut t.ex. något som oftast är väldigt störigt när man är van vid pc spel, detta gör ju oftast inte så mkt på en konsoll då man endå inte är så träffsäker och spelet oftast har ett helt annat styr system för att skjuta.

Dock kan ju gears of war bli bra på pc med, som du sa epic kan sina grejjer. Men de skulle förmodligen få designa om det ganska kraftigt för att bli ett bra spel med mus

Edit: Min poäng är helt enkelt att det är inte bara att slänga in mus styrning och ett tangentbord sen är portnigen färdig som ett flertal här verkar tro. Utan det krävs ganska mycket om det ska bli bra med mus och tangentbord.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Köra det i högre upplösning till pc ?...
... jag nöjjer mig med mina fjuttiga 1920 X 1080 pixlar som
jag har på Xbox360´n.


signatur
Medlem

Knappast att alla xbox-spel stödjer den upplösningen.

Och visst det finns många dåliga portningar, men det finns oxå väldigt många bra. Jag tror knappast att kvalitén på portningarna kommer bli sämre.

Medlem

Men, jag har ju SÅ redan blåst locket av denna nyhet...
[http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=9009&page=1]


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar