Johnny Depp blev kladdig

Skägg.
10 Chambers
Johnny Depp blev kladdig

Fredagens biobesök, den andra delen av en mästerligt planerad födelsedagskväll, gav ytterligare bevis på att Tim Burton är vrickad. Sweeney Todd är den märkligaste filmen jag sett på länge, Johnny Depp är kung.

Hela filmen är väldigt mörk och nedtonad, nästintill svartvit, vilket gör att blodet blir ännu rödare och påträngande. Hade det inte varit en musikal skulle det ha blivit för mycket men det är svårt att ta någon som sjunger till sina rakknivar på allvar. Om du gillar Edward Scissorhands, Sleepy Hollow och duons andra samarbeten lär du inte bli besviken. Kanske bara lite chockad.

#blogg


signatur
Medlem
Johnny Depp blev kladdig

Det var en del smånervösa fnitter och skratt i salongen när jag såg den på premiärkvällen som fick mig att tro att vissa inte riktigt var redo för de lite blodigare scenerna. Själv hade jag som svårast i de första scenerna med rakknivarna då inget hände och paranoid som jag är förväntade mig att det är -precis- då det är som lugnast som det läggs in en "chock". Sen visst känns det som om Burton har en hel liten sub-genre med sina gotiska viktorianska berättelser/filmer? Man vet vad som väntar när man sätter sig ned med en Burton-film, på både gott och ont.

Skägg.
10 Chambers

Ja, scenen där han rakar Turpin för första gången var riktigt isande. Jag kände nästan bladet mot min egen hals. Jag undrar om upplevelsen är något annorlunda för killar, som vet hur ont det kan göra bara man slinter med bladet.


signatur
Medlem

Jo, en av de bättre filmerna jag sett på längre. Soundtracket är riktigt bra också!


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Tycker att det var ett utmärkt exempel på mörk humor. Själv så tyckte jag inte att den var särskilt läskig eller nåt.

Men ändå, en av de bästa filmerna jag sett på länge. Allt var ju bara så mysigt bra gjort. Och jag brukar normalt avsky musikaler, men jag tyckte att denna film gjorde det på ett helbra sätt. Tim Burton är en sann mästare.

1
Skriv svar