Priset på fysikkort sjunker

Robot
Medlem
Priset på fysikkort sjunker

Nej, för kortet fungerar inte alls bra, de stödjer bara VISSA få spel, och dessutom kan dagens processorer hantera sådan fysik utan problem.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har alltid tyckt att PhysX verkade coolt (kanske för att Cell Factor var så extremt mäktigt) men det var helt enkelt för dyrt för vad det gjorde. Som klosterkatten sa, processorer idag klarar det lika bra. Gick ju att köra på brorsans dator utan fysikkort (utan mycket lagg också) förutom när man såg textilen... gick det ner till 1 fps typ. Skulle nog skylla mer på drivrutiner är att det fattades ett fysikkort.

OFF-TOPIC: Om någon annan också gillade musiken från Cell Factor så finns den på skaparens sida: http://www.afshin.us/
Maila honom gärna också och lämna några kommenterarer. Han blev glad när jag gjorde iaf.

Inaktiv

aldrig jag köper ett fysikkort...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

om fler spel hade använt det och det hade blivit en enorm prestandardskillnad vid användning så hade det säkert sålt bättre.

Medlem

Luktar lite MMX...

Medlem

Verkade vara intressant som uppgradering och avlastning för min prolle, men men
Är väl heller inte allt för sugen på att ha ännu en fläkt som väsnas i lådan.

Medlem

Hade det fungerat med fler spel så hade det varit ett solklart köp.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Luktar lite MMX...

Inaktiv

Nästan som att köpa ett dyrt ljudkort när man ändå kör med hörlurar antar jag.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

who cares?

tekniken för att låta grafikkort avlasta även vid fysikberäkningar tror jag betydligt mer på för framtiden än att ha ett eget fysikkort


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Bab
Medlem

Helt klart att att fysikkort kommer dö ut ganska snart och att det kommer byggas in i grafikkort eller helt enkelt köras på CPUn. Nu när CPUs med dubbla kärnor är i princip standard borde det inte va några problem att köra lite mer avancerad fysik.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Har alltid tyckt att PhysX verkade coolt (kanske för att Cell Factor var så extremt mäktigt) men det var helt enkelt för dyrt för vad det gjorde. Som klosterkatten sa, processorer idag klarar det lika bra. Gick ju att köra på brorsans dator utan fysikkort (utan mycket lagg också) förutom när man såg textilen... gick det ner till 1 fps typ. Skulle nog skylla mer på drivrutiner är att det fattades ett fysikkort.

OFF-TOPIC: Om någon annan också gillade musiken från Cell Factor så finns den på skaparens sida: http://www.afshin.us/
Maila honom gärna också och lämna några kommenterarer. Han blev glad när jag gjorde iaf.

Aldrig spelat spelet, men gillade musiken i trailern.

Medlem

Latex: Menade musiken från alla trailers. Finns två olika tror jag, ett för CF Revelation (vilket kommer vara en full produkt, inte en tech demo bara) och en från alla CF tech demo videos. Tyckte själv att musiken var grymt bra.

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Hade det fungerat med fler spel så hade det varit ett solklart köp.

Indeed.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Men hur länge har physkorten funnits då?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Men hur länge har physkorten funnits då?

Ett år närmar sig med stormsteg, och jag vet 3 spel som stöder det. Tech-demon, Roboblitz och GRAW. Ingen höjdare på närmare ett år. Dock inte Ageias fel, men så länge det ligger över 1000kr så blir det inget för mig i alla fall.

1
Skriv svar