Supreme Commander filmat

Robot
Medlem
Supreme Commander filmat

Det lär behövas, särskilt om man inte spelat Total Annihilation. Är rädd att alla kontroller och resurssystemet kommer kännas åt helvete för spelare som är nya och att de vänder i dörren så att säga.


signatur
Medlem

hm, dom har annan grafik på MEX-platserna i dendär videon jämfört med betan, undrar vilket som är det senaste.. lär vara det som är i betan, för X:en på minimapen var ju inte allt för snygga

Undrar dock varför dom släpper dehär videorna nu, våras det för en öppen beta strax tro?

Medlem

Om det är samma filmer som på beta-forumet (har inte laddat ner någon av dem) så har de varit tillgängliga sen minst två veckor tillbaka. Ser man till skicklighetsnivån på några (de flesta?) av de som spelar betan så förstår man att dessa har varit nödvändiga i vilket fall. Av de ~13000 som är med i betan så lär det inte vara många som är haj på hur allt funkar i början eller ens orkar sätta sig in i det utan hjälp.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Åke Vader:

Om det är samma filmer som på beta-forumet (har inte laddat ner någon av dem) så har de varit tillgängliga sen minst två veckor tillbaka. Ser man till skicklighetsnivån på några (de flesta?) av de som spelar betan så förstår man att dessa har varit nödvändiga i vilket fall. Av de ~13000 som är med i betan så lär det inte vara många som är haj på hur allt funkar i början eller ens orkar sätta sig in i det utan hjälp.

Tydligen så ska det vara många likheter med Total Annihalation.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av Åke Vader:

Om det är samma filmer som på beta-forumet (har inte laddat ner någon av dem) så har de varit tillgängliga sen minst två veckor tillbaka. Ser man till skicklighetsnivån på några (de flesta?) av de som spelar betan så förstår man att dessa har varit nödvändiga i vilket fall. Av de ~13000 som är med i betan så lär det inte vara många som är haj på hur allt funkar i början eller ens orkar sätta sig in i det utan hjälp.

Tydligen så ska det vara många likheter med Total Annihalation.

Jo, det kan jag bekräfta då jag har spelat Supcom-betan. Dock så är läget så att när man frågar folk om Total Annihilation idag så är det en och annan som nickar och säger att "Ah, den gamla godingen, jag kommer ju ihåg när jag och kompisarna satt 10 timmar i sträck på lanen..." när andra inte har någon aning alls om vad TA var och säger till slut att "Ah, 97 ja, men då spelade jag Starcraft, Red Alert och Age of Empires, det var grejer det!".

Det jag vill ha sagt är att långt ifrån alla har lirat Total Annihilation och även om man har gjort det så är det en del att ta in. Det tyckte även jag och det är nog en och annan som vänder i dörren som sagt när de inte fattar att de borde smälla upp 20 fabriker istället för 2 och att de borde uppgradera sina metal extractors och bygga större energikraftverk och massgenerators.


signatur
Medlem

mjo, stöter på många såna när man lirar, när man själv har ~5-10 factories och invaderar fiendebasen så har fienden 1 land factory.. 1 air factory.. osv..

brutalt spel iaf, riktigt riktigt kul, hoppas att det blir nästa stora RTS

Medlem

Det piskar dom andra spelet ni nämnade åtminstone (TA då). Ska blir riktigt förbannad skoj att lira!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

undrar när supreme commander: kingdoms kommer

Medlem
Skrivet av Nic2:

undrar när supreme commander: kingdoms kommer

Haha det kommer kanske TA Kingdoms kändes iofs rätt B


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Bra att dom där filmerna finns. Har spelat TA en hel del och jag var rätt förvirrad första gången jag lirade betan. Speciellt ekonomin är rikigt knepig, man måste verkligen ha den i åtanke hela tiden annars är man mer eller mindre körd. Det är inte så att man efter att ha koncentrerat sig på att bygga i 5 min så kan man lämna ekonomin utan den kan hela tiden expanderas.

Rikigt kul spel för övrigt! Har spelat i princip varje dag sen betan släpptes och spelet är rikigt bra för att vara i betastadiet, upptäcker och lär mig nya saker varje gång jag spelar fortfarande.

Medlem

slinfolo det nicket känner jag allt igen

Medlem

Fungerar zoom systemet bra? Det blir inte för mycket lag när man zoomar ut rejält?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

zoomsystemet är helt underbart, skulle jag lira något annat rts nu skulle jag sakna det som sjutton.. å nej, hackar inte å har sig (iaf inte för mig) när man zoomar ut. när man zoomar ut 'förbi' en viss gräns så ploppar det fram ikoner ovanför ens enheter, och när man tex zoomat ut max så kan jag tänka mig att enheterna inte ens renderas, iaf inte noggrant, och belastar därför inte grafikkortet nå.. är dock ett ruskigt cpu-krävande spel.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det piskar dom andra spelet ni nämnade åtminstone (TA då). Ska blir riktigt förbannad skoj att lira!

Med tanke på att det kommer vara 10 år mellan spelen så vore det konstigt i annat fall. Eller ja, kanske inte vid närmare eftertanke (QW > Q2 > Q3 > Q4 t.ex.).


signatur
Medlem

Jag lär vänta på nästa beta-patch innan jag pressar igång igen. Just nu är det illa optimerat att det blir ospelbart efter en eller ett par timmars krigande. Om matchmakingskiten dessutom parar ihop en med en amerikan så gör det inte saken bättre med all desynkskit som följer.


signatur
Medlem
Skrivet av Nic2:

undrar när supreme commander: kingdoms kommer

Aldrig, förhoppningsvis. Det spelet var verkligen en skymf mot allt vad TA står för.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Katana:

slinfolo det nicket känner jag allt igen

Ja, vi har ju t.o.m vart teammates. Jag frågade om du var från Sverige en gång (du skrev swe o kollade om flaggan skulle visas) men jag fick ju värsta dissen.

Zoomen funkar faktiskt ännu bättre än jag trodde att den skulle göra, använder den konstant och spenderar största tiden i utzommat läge faktiskt.

Medlem

osch då, måste ha missat när du skrev, får be om ursäkt ;P

Inaktiv

Nemas problemas

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Med tanke på att det kommer vara 10 år mellan spelen så vore det konstigt i annat fall. Eller ja, kanske inte vid närmare eftertanke (QW > Q2 > Q3 > Q4 t.ex.).

Jag menar att TA piskar dom andra spelen dom nämnde..det är inte 10 år mellan TA och dom.

Edit: Dvs Starcraft, Red Alert och Age of Empires


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En riktigt schysst sak med TA var att de släppte nya enheter gratis via deras hemsida. Det var grejjer det.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Det verjar inte lika lättspelat som TA är:p Mycket mer avancerade grejjor man kan göra i detta verkar det som:p sen kan man inte ändra kameravinkeln i dett eller? så man slipper se ovanifrån hela tiden, stör mej en del på det! Men va mäktig ACU:n såg ut mot dom små "lobo'sarna"


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tommy, kameravinkeln går att ändra.. ACU'n är rätt stor jämfört med småtanksen ja, men även rätt liten när man jämför med de större experimentiella enheterna

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Åke Vader:

Med tanke på att det kommer vara 10 år mellan spelen så vore det konstigt i annat fall. Eller ja, kanske inte vid närmare eftertanke (QW > Q2 > Q3 > Q4 t.ex.).

Jag menar att TA piskar dom andra spelen dom nämnde..det är inte 10 år mellan TA och dom.

Edit: Dvs Starcraft, Red Alert och Age of Empires

Ah, såklart, jag som var lite snurrig men jag håller med.


signatur
Medlem

Hehe


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar