El Rocko los Bandos

Medlem
El Rocko los Bandos

I tisdags bar det iväg för att testa #Rock Band tillsammans med @spiken, @John och @Tompa. Efter att ha mött upp Calle i Gamla Stan åkte vi moderatbuss in till kontoret där vi mötte upp en krasslig chefredaktör och en laddad Rock-Tompa.

Jag har själv suktat efter Rock Band bra länge, och inte hjälper det att releasedatumet för spelet i Europa, likt Johns sexuella debut, ständigt skjuts framåt.

Spelet lockar med några riktigt bra låtar; bland de personliga favoriterna har vi Coheed and Cambria, Weezer och The Killers.

Att komma igång med spelet var inga större svårigheter. Jag tog på mig rollen som trummis och Tompa och Calle greppade varsin gura. Vi försökte få John att sjunga, men han valde att skylla på krasslig hals och fortsatte testa mobilbloggen.

Spelet är förstås riktigt roligt - något annat hade jag inte förväntat mig. Det står dock klart relativt snabbt att det är något som ska upplevas i sällskap med vänner. Jag har svårt att se mig själv sitta och lira helt själv, även fast det säkert har sin tjusning i början.

Under kvällens gång böt vi flitigt platser med varandra - vi testade till och med att sjunga i några låtar var. Något som de nu döva lokalvårdarna ständigt kommer söka hämnd över.

#blogg


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers
El Rocko los Bandos

Jag undrar vad som lät sämt, mitt trummande eller sjungande.


signatur
Medlem

Det var nog ett dött lopp


signatur

Robin,
Frilansare

Redaktör

Då har ni förträngt mitt "trumspel". Lokalvårdarna lär ha misstagit det för dödsryckningar...


signatur
Medlem

Vad tyckte ni om gitarrerna då? enligt mig pajjade dom hela känslan...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Tompa, du försökte i alla fall, det är det som räknas

SeniiL, vi körde faktiskt med Guitar Hero-gitarrerna, eftersom den som tillhörde spelet glappade...


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem
Skrivet av xplejjn:

Tompa, du försökte i alla fall, det är det som räknas

SeniiL, vi körde faktiskt med Guitar Hero-gitarrerna, eftersom den som tillhörde spelet glappade...

Det funkar altså? åfan. Ja då kanske rockband går att rädda!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

SeniiL, ja det funkar - men bara till 360-versionen om jag inte minns fel.


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

^^ men ska det inte finnas några "solo" knappar eller något i den stilen? xS

1
Skriv svar