Nintendo Wii recenserad

Robot
Medlem
Nintendo Wii recenserad

Där ser man.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kort rencension, väldigt kort. Rätt sunkigt att man inte kan köra cds eller dvds i den.

Medlem

en spel konsol är till för att spela och inte titta på film med..

Medlem

För er som inte orkar kolla så gav dom PS3 8.8 och 360 8.4.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Kort rencention, väldigt kort. Rätt sunkigt att man inte kan köra cds eller dvds i den.

Jo men det kan ju ingen annan av nintendos konsoller heller. Det jag reagerar över att kontrollerna inte är uppladdningsbara. :/ Speciellt med tanke på att jag är en fattig student som är spelberoende.

Medlem

låter skumt att man inte får med någon laddare till nintendo kontrollen utan måste byta batteri ...

Medlem
Skrivet av landy:

en spel konsol är till för att spela och inte titta på film med..

För de priset så ska den spela filmer tycker ja. En X360 Core är ju tom billigare än Wii, och ändå lovade dom att den skulla vara billigare än 360. Jag måste säga att jag är lite tveksam till kontrollen och speciellt när det gäller FPS, jag tror att de kommer bli jävligt drygt att vända sig omkring då du måste skickta på sidorna för att svänga, det kommer nog att bli mer som Time Crisis och House of The Dead när man skjuter, du står helt still och skjuter på dina fiender och går sedan vidare, aja det får man väl se när det väl släppts men just nu så är jag negativt inställd till Wii's kontroll när det gäller FPS-spel. Däremot så tror jag Wii kommer funka kanon till sportspel och "lekspel" som t.ex. Mario Party m.m.

Medlem

Ska bli kul att se hur Wii kommer utvecklas denna generation..

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av landy:

en spel konsol är till för att spela och inte titta på film med..

För de priset så ska den spela filmer tycker ja. En X360 Core är ju tom billigare än Wii, och ändå lovade dom att den skulla vara billigare än 360. Jag måste säga att jag är lite tveksam till kontrollen och speciellt när det gäller FPS, jag tror att de kommer bli jävligt drygt att vända sig omkring då du måste skickta på sidorna för att svänga, det kommer nog att bli mer som Time Crisis och House of The Dead när man skjuter, du står helt still och skjuter på dina fiender och går sedan vidare, aja det får man väl se när det väl släppts men just nu så är jag negativt inställd till Wii's kontroll när det gäller FPS-spel. Däremot så tror jag Wii kommer funka kanon till sportspel och "lekspel" som t.ex. Mario Party m.m.

Vill du inte ha en Wii, så köp den inte. Det är faktiskt så enkelt

Alltså, är folk verkligen såna jävla fattiglappar att de inte har en DVD-spelare? För tusen spänn får man en som klarar "allt", med bättre bild än en 360 antagligen (och utan att låta nåt).
Om inte annat har man väl en dator? För några hundra får man en 10-meters sladd man kan koppla till TVn, om inte TVn är från "stenåldern".

// Döbringer, som kan se på film på alla format han behöver på TVn via sin PC el DVD-spelaren (som klarar de flesta format) och som skiter fullständigt i om han inte kommer att kunna göra det på sin Wii.


signatur

yolo

Redaktör
Skrivet av KnäckeHäxan:

Kort rencention, väldigt kort.

Scrolla ner så du kommer förbi sammanfattningen.


signatur
Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Kort rencention, väldigt kort. Rätt sunkigt att man inte kan köra cds eller dvds i den.

"Ny Wii spelar DVD-filmer
Att titta på DVD-filmer på Nintendos nya konsol Wii kommer att bli verklighet. Detta meddelar Sonic Solutions.

Sonic Solutions har utannonserat att företaget kommer att förse Wii med möjligheten att spela DVD-filmer genom den mjukvarubaserade spelaren CinePlayer CE DVD Navigator. Någon gång under senare delen av 2007 ska den uppgraderade konsolen lanseras.

Joakim Grimborg, GON"

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Vill du inte ha en Wii, så köp den inte. Det är faktiskt så enkelt

Jag kommer att köpa en Wii men de är då inte för FPS-spelen. Jag tycker bara att Wii har ett översatt pris, den har likvärdig kapasitet som en Xbox och klarar inte ens av att spela upp en enkel DVD-skiva, ändå ska dom ha 2500kr för den. Jag har redan två DVD-spelare framför TVn men det är själva principen att dom ska ha så mycket pengar för den, man kan nästan säga att själva konsollen kostar 500kr och wiimoten kostar 2000kr, som inte ens är helt 100% precisions säker. Jag kommer att köpa Wii för spelutbudet och inte för kontrollen, överhypad är vad den är.

Inaktiv

mahone vad ska du med två stycken till? :S
i övrigt kommer jag själv köpa ett wii. Älska Nintendo

Medlem

Har ni ingen koll eller? FPS kommer ju helt uppenbart styras med analogstickan på nunchucken medans man "skjuter" med gyro-delen, eller motsvarande lösning. Det behöver inte alls bli nåt statiskt HOTD-kör.

Medlem
Skrivet av landy:

låter skumt att man inte får med någon laddare till nintendo kontrollen utan måste byta batteri ...

du får ingen laddare till xbox 360 kontrollerna heller, utan bara ett batteripack där du måste byta aa batterier när dem tar slut. Om du inte köper ett Play and Charge kit för 200:- då får du batteripack(utan att behöva aa batterier) + laddare där du kan spela samtidigt som du laddar. Dvs en trådlös 360 kontroll kostar i princip 700:- om du vill ha en vettig batteri lösning. Dock står det inget om detta finns att köpa till på wiimoten men förmodligen inte.

Forcie tror nog den analoga spaken är för att flytta på sig inte att styra vyn, det får du nog göra med "siktet" dock är väl kanske frågan hur snabbt man kan vända sig om, dock beror det nog lite på om spelet gör med "fast" sikte eller ett "löst". T.ex. CoD 3 kör med ett fast, så där styr man i princip som med en mus, medans den jätte gammla filmen på red steel visade ett löst sikte, vilket innerbär att man nog vrider bilden genom att sikta "utanför" så att säga


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Kort rencention, väldigt kort.

Scrolla ner så du kommer förbi sammanfattningen.

Ops, jag trodde det bara var en video recension, jag scrollade aldrig ner på sidan ^^

Inaktiv

Enligt Time Magazine så kan Wii Sports vara det bästa spelet någonsin!

Wiis första tv-reklamsnutt i staterna

Medlem
Skrivet av Ajax:

mahone vad ska du med två stycken till? :S
i övrigt kommer jag själv köpa ett wii. Älska Nintendo

Det är en DVD-recorder och en 360

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Forcie tror nog den analoga spaken är för att flytta på sig inte att styra vyn, det får du nog göra med "siktet" dock är väl kanske frågan hur snabbt man kan vända sig om, dock beror det nog lite på om spelet gör med "fast" sikte eller ett "löst". T.ex. CoD 3 kör med ett fast, så där styr man i princip som med en mus, medans den jätte gammla filmen på red steel visade ett löst sikte, vilket innerbär att man nog vrider bilden genom att sikta "utanför" så att säga

Glöm inte att det finns en digital pad på ovansidan av gyrodelen också, kanske utnyttjar man den?

Medlem
Skrivet av Mahone:

För de priset så ska den spela filmer tycker ja. En X360 Core är ju tom billigare än Wii, och ändå lovade dom att den skulla vara billigare än 360

bra att den inte kan spela cd och dvd, jag sparar hellre ett par hundralappar än att få min femtioelfte dvdspelare.

och det stämmer. wii kostar ca 2700 när den släpps och och core kostade 3900 när det släpptes.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av raslon:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Kort rencention, väldigt kort. Rätt sunkigt att man inte kan köra cds eller dvds i den.

Jo men det kan ju ingen annan av nintendos konsoller heller. Det jag reagerar över att kontrollerna inte är uppladdningsbara. :/ Speciellt med tanke på att jag är en fattig student som är spelberoende.

Laddningsbara batterier och en batteri laddare kostar ju inte en miljon


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Glöm inte att det finns en digital pad på ovansidan av gyrodelen också, kanske utnyttjar man den?

Möjligt men jag tror faktiskt inte det, blir lite för mycket knappar och grejjer att hålla reda på. Och tror det blir väldigt knepigt att styra med den samtidigt som man ska vifta för att sikta. Utan hela grejjen med själva wiimoten är ju att den ska man sikta med i shooter spel, så det vore rätt självklart att den också vrider bilden i de spel där man skulle ha ett "löst" sikte.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag måste säga att jag är lite tveksam till kontrollen och speciellt när det gäller FPS, jag tror att de kommer bli jävligt drygt att vända sig omkring då du måste skickta på sidorna för att svänga, det kommer nog att bli mer som Time Crisis och House of The Dead när man skjuter, du står helt still och skjuter på dina fiender och går sedan vidare, aja det får man väl se när det väl släppts men just nu så är jag negativt inställd till Wii's kontroll när det gäller FPS-spel. Däremot så tror jag Wii kommer funka kanon till sportspel och "lekspel" som t.ex. Mario Party m.m.

Du styr karaktären med joysticken på nunchucken och siktar med wiimoten, inte svårare än så.

Inaktiv

Jag å min sida är glad över att konsolen är en konsol och inte en glorifierad surfmaskin/dvdspelare/coffemaker i ett. De flesta av oss har redan dylika tingestar och behöver inte dubletter.

På min konsoll vill jag spela roliga spel, inget annat.

(Därmed inte sagt att tillbehör inte gärna får finnas, men det skall inte vara i grundmodellen!)

Medlem
Skrivet av dosman:

Enligt Time Magazine så kan Wii Sports vara det bästa spelet någonsin!

Det fick ganska dåligt betyg på IGN, och dom brukar överlag (enligt mig) ge alldeles för höga betyg på det mesta. Bowlingen ska vara ganska rolig..

Det nya Zelda har dock fått bra recensioner.


signatur
Medlem
Skrivet av melachi:
Skrivet av raslon:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Kort rencention, väldigt kort. Rätt sunkigt att man inte kan köra cds eller dvds i den.

Jo men det kan ju ingen annan av nintendos konsoller heller. Det jag reagerar över att kontrollerna inte är uppladdningsbara. :/ Speciellt med tanke på att jag är en fattig student som är spelberoende.

Laddningsbara batterier och en batteri laddare kostar ju inte en miljon

Handlar om smidighet... skulle vara smidigt om man kunde sätta Wiimoten i ett laddningställ vid Wiin när man inte spelar och på så vis alltid ha den laddad.

Medlem

Bearclaw: Har för mig att Core kostade 2999kr/premium för 3999kr när den kom ut också. Och enligt en 360 reklamen jag såg för en månad sen så är Microsofts pris fortfarande 2999kr för Core. Så Wii är ju billigare än 360. Klart, jag kan ha fel, säg gärna till då

Dessutom så förlorar Microsoft och Sony på varje konsol dom säljer till skillnad från Wii. Microsoft kanske har minskat produktionskostnaden nu efter ett år vilket vore logiskt men dom håller nog samma kostnad för att iaf gå +- 0 på konsolen nu. Vilket Wiin gör redan från start, därav ska spelen vara ca 100kr billigare än 360 spel.

Synd att en Wiimote + Nunchuck + batterier kostar så mycket, men att ha motionsensors i båda är nog inte särskilt billigt för plånboken för troligtvis är det det som drar mycket kraft.

Gällande DVD funktionen så kommer det i någon senare generation men jag kan förstå att det vore skönt att ha DVD i den också. T ex om man ska träffa lite vänner där det bara finns en TV så måste man ha med både Wii och DVD spelare för att se film och spela. Men annars skulle jag inte kunna tänka mig någon viktig anledning att ha en DVD spelare inbyggd. Såg en snygg mattsvart DVD läsare för 300kr på Lidl förresten

Inaktiv

går ni inte i skolan? ni skriver sorgligt dåligt

sickta, recention...

Skrivet av MKultra:
Skrivet av dosman:

Enligt Time Magazine så kan Wii Sports vara det bästa spelet någonsin!

Det fick ganska dåligt betyg på IGN, och dom brukar överlag (enligt mig) ge alldeles för höga betyg på det mesta. Bowlingen ska vara ganska rolig..

Det nya Zelda har dock fått bra recensioner.

Att hålla i tankarna är att Wii Sports inte alls riktar sig emot hard core gamers, utan mot de som inte spelar alls. Vilket enligt Times recension verkar vara en succe

Bästa spelet någonsin - ja, av den anledningen är det faktiskt möjligt. Det var ett genidrag av Nintendo att göra det obligatoriskt vid inköp av konsolen.

123
Skriv svar