Nintendo Wii recenserad

Medlem
Skrivet av SYNERGiST:

Wow bra filmer. Det blir helt klart en Wii och kanske en PS3, men något som Microsoft har lagat? Aldrig... allt som dom gör suger ju!

Det är inte "coolt" att hata MS, bara lägg ner.

OT: Tror wii kommer vinna en hel del pluspoäng på den förhoppningsvisa otroligt engagerande multiplayen


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Mahone tror du allvarligt på att en blueray spelare kommer kosta 10000 är du riktigt lättlurad. Tro fan inte de kommer säljas några blueray spelare för 10000 om den nu blir standard, visst de första versionen möjligtvis men råkar det bli standard kan du ge dig fan på att priset kommer sjunka dramatiskt eller så kan dem ge upp hela grejjen med engång.

Och mahone om det enda du tittar på är ren och skär polygon skyffling så vinner ps3 men det finns ju andra faktorer. Men de verkar ju inte spela någon större roll...

Blu-Ray kostar mer än 10000kr
http://www.technistore.se/index.php?referrer=comple142&name=D...
http://www.datorbutiken.com/home/?Product=SAMBD-P1000

Och vilka andra faktorer har Wii som inte PS3 har, förutom den nya kontrollen då? Som egentligen inte är så värst mer revolutionerande än Sixaxis, som iofs inte är ett nytt koncept men iaf.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Och vilka andra faktorer har Wii som inte PS3 har, förutom den nya kontrollen då? Som egentligen inte är så värst mer revolutionerande än Sixaxis, som iofs inte är ett nytt koncept men iaf.

Spelen? Metroid, Zelda, Mario x 4 osv osv
Samt äkta bakåtkompatibelt med mer än 5? olika system. Men även mot GCs egna skivor.

Medlem

Dom spelen är något som du tycker är viktigt, jag kanske tycker att PS3 har ett bättre spelutbud, och Mario? Det är ju för f*n inte Mario längre, de är Neil Armstrong i snickarbyxor och keps, inte vår älskade rörmockaren från Brooklyn. Och PS3 kan spela upp både PSX och PS2 spel, och Wii är bara bakåtkompatibelt till GC och inte mer än så, du laddar ner spelen via deras svar på Live!, och du kommer inte ens kunna ladda ner alla spel som fanns till NES, SNES, och N64 heller bara ett få utvalda titlar.

Skrivet av Mahone:

Dom spelen är något som du tycker är viktigt, jag kanske tycker att PS3 har ett bättre spelutbud, och Mario? Det är ju för f*n inte Mario längre, de är Neil Armstrong i snickarbyxor och keps, inte vår älskade rörmockaren från Brooklyn. Och PS3 kan spela upp både PSX och PS2 spel, och Wii är bara bakåtkompatibelt till GC och inte mer än så, du laddar ner spelen via deras svar på Live!, och du kommer inte ens kunna ladda ner alla spel som fanns till NES, SNES, och N64 heller bara ett få utvalda titlar.

NEWSFLASH!

PS3 kan inte spela alla PS2-spel den heller.

Inaktiv
Skrivet av wEctro:
Skrivet av SYNERGiST:

Wow bra filmer. Det blir helt klart en Wii och kanske en PS3, men något som Microsoft har lagat? Aldrig... allt som dom gör suger ju!

Det är inte "coolt" att hata MS, bara lägg ner.

OT: Tror wii kommer vinna en hel del pluspoäng på den förhoppningsvisa otroligt engagerande multiplayen

Vem har sagt att det är coolt?
Jag hade bara min egen uppfattning...

Medlem

Nej det hade du inte, du är skitcool.

Medlem
Skrivet av wEctro:
Skrivet av SYNERGiST:

Wow bra filmer. Det blir helt klart en Wii och kanske en PS3, men något som Microsoft har lagat? Aldrig... allt som dom gör suger ju!

Det är inte "coolt" att hata MS, bara lägg ner.

OT: Tror wii kommer vinna en hel del pluspoäng på den förhoppningsvisa otroligt engagerande multiplayen

Ååh! Asså shit alltså. Håller helt med! Hata MS är såååå nittiotal. Alla vet ju att det är EA man ska hata nu liksom.

Undrar hur mycket Game kommer ta för en wii, jag har ju redan lagt 300 deposition. Nåja, time will tell. 22 dagar kvar!

edit: hade visst utelämnat lite ord här och var.

Skrivet av raslon:

Ååh! Asså shit alltså. Håller helt med! Hata MS är såååå nittiotal. Alla vet ju att det är EA man ska nu liksom.

Klockrent!

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Wardancer:

Mahone tror du allvarligt på att en blueray spelare kommer kosta 10000 är du riktigt lättlurad. Tro fan inte de kommer säljas några blueray spelare för 10000 om den nu blir standard, visst de första versionen möjligtvis men råkar det bli standard kan du ge dig fan på att priset kommer sjunka dramatiskt eller så kan dem ge upp hela grejjen med engång.

Och mahone om det enda du tittar på är ren och skär polygon skyffling så vinner ps3 men det finns ju andra faktorer. Men de verkar ju inte spela någon större roll...

Blu-Ray kostar mer än 10000kr
http://www.technistore.se/index.php?referrer=comple142&name=D...
http://www.datorbutiken.com/home/?Product=SAMBD-P1000

Och vilka andra faktorer har Wii som inte PS3 har, förutom den nya kontrollen då? Som egentligen inte är så värst mer revolutionerande än Sixaxis, som iofs inte är ett nytt koncept men iaf.

Ja nu kostar en bluray 10000 kanske, vad tror du en DVD spelare kostade precis när dem lanserades? Eller en VHS? Knappst de 300:- som du kan köpa en dvd spelare för idag. Tänk lite, istället för att svälja sonys "blueray kostar 10 000:- men du får en i vår ps3 för 6000:- så igentligen är den jättebillig" skitsnack. För att kunna slå igenom stort måste ett format kunna nå ut i hemmen, det gör det inte genom att kosta 10000+ kr för en film-spelare. När det väl börjar bli "krav" på att ha en, som det är "krav" på att ha en dvd nu så kommer den vara bra mycket billigare.

Sen kan ju PS3 vara en bra konsoll för det, men blueray argumentet är ganska efterblivet och stinker sony fanboy långväg. Trodde man sig få en Wii för 2000:- hadde man ju inte riktigt koll på verkligheten heller. 2500-2800:- är förhållandevis billigt jämnfört med konkurenterna, speciellt som ingen av konkurenterna skickar med något spel. Ja tekniken är inget banbrytande, det är ingen som säger det. Men det är inte tekniken som är det viktigaste utan spelen är det som verkligen spelar roll. Som det ser ut nu kommer nog Wii stå hemma hos de flesta gammla nintendo spelarna samt hos många som annars inte är "gamers". Precis som artikeln någon länkade om wii-sports.

Men du verkar inte bry dig om annat än att PS3 kommer regera världen, så låt andra tyckar om wii och köp dig en PS3 till sommaren eller när vi nu får se dem. Själv föredrar jag ingen av konsollerna utan spelar helst på pc'n.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ja nu kostar en bluray 10000 kanske, vad tror du en DVD spelare kostade precis när dem lanserades? Eller en VHS? Knappst de 300:- som du kan köpa en dvd spelare för idag. Tänk lite, istället för att svälja sonys "blueray kostar 10 000:- men du får en i vår ps3 för 6000:- så igentligen är den jättebillig" skitsnack. För att kunna slå igenom stort måste ett format kunna nå ut i hemmen, det gör det inte genom att kosta 10000+ kr för en film-spelare. När det väl börjar bli "krav" på att ha en, som det är "krav" på att ha en dvd nu så kommer den vara bra mycket billigare.

DVD-spelaren va inte heller direkt standard ibörjan då dom kostade 5-7000kr men nu efter några år så finns de en DVD-spelare i dom flesta hemmen. Och varför skulle de vara dåligt med att få en Blu-ray för halva priset plus en spelkonsoll? Det är det typiska motargumentet för en Nintendo/MS fan-boy snarare, jag tycker de bara är positivt att de finns en BR i PS3 som dessutom kan spela DVD-filmer, för även om de inte slår igenom i filmbranchen, vilket de kommer att göra va så säker, så ger de spelutvecklare en större chans att vara mer kreativ.

Och vad finns de för anledning att köpa en HD-DVD spelare som kostar nästan lika mycket och som nästan rymmer hälften så lite som en BR-skiva? Det säger ju sig självt att de blir Blu-Ray som vinner detta krig.

Inaktiv

har inte BR värre DRM, eller är det bara något jag hört?


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Skrivet av Mahone:

DVD-spelaren va inte heller direkt standard ibörjan då dom kostade 5-7000kr men nu efter några år så finns de en DVD-spelare i dom flesta hemmen. Och varför skulle de vara dåligt med att få en Blu-ray för halva priset plus en spelkonsoll? Det är det typiska motargumentet för en Nintendo/MS fan-boy snarare, jag tycker de bara är positivt att de finns en BR i PS3 som dessutom kan spela DVD-filmer, för även om de inte slår igenom i filmbranchen, vilket de kommer att göra va så säker, så ger de spelutvecklare en större chans att vara mer kreativ.

Och vad finns de för anledning att köpa en HD-DVD spelare som kostar nästan lika mycket och som nästan rymmer hälften så lite som en BR-skiva? Det säger ju sig självt att de blir Blu-Ray som vinner detta krig.

Ojojoj, jag kan lista flera nackdelar med BR-läsaren:

- Priset på konsolen högt, eftersom Sony desperat vill kämpa sig in med Blu-Ray och därför fixar det via sitt flaggskepp. Mycket av Sonys framtid hänger på Blu-Ray. Att säga att köpare kommer att ha användning av den senare är rent hypotetiskt, då det fortfarande, trots allt du påstår, inte är säkert vilket format som vinner kriget.
- Förseningar, det är pga. Blu-Ray som konsolen försenats.
- Produktionssvårigheter, det är pga. Blu-Ray som Sony inte kunnat producera tillräckligt med PS3 hittills. 400 000 mot utlovade 2 miljoner. Därför har vi europeer blivit utan släppet.

Lagringsutrymmet återkommer ständigt i debatter och visst - mer utrymme för spelen är ju aldrig en nackdel i sig. Jag tvivlar på att det kommer att spela stor roll, men en nackdel är det ju inte.

De första testerna visade förresten på att HD-DVD med sitt halva lagringsutrymme ändå gav bättre - om än marginellt - kvalitet. Och att få en HD-DVD-tillsats till sin dator kostar ~2000 kronor.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Den kommer att vinna då Sony Pictures är en bland dom största, om kanske inte dom största?, i film och tv världen. Dom äger företag som TriStar Pictures och Columbia Pictures, dom äger även en liten del av Metro Goldwyn Mayer. Porrbranchen står även på Blu-Ray's sidan.
Det är ett rent faktum att BR ta hem segern i längden.

nu vet jag itne om du är riktigt rätt ute.
hd-dvd kommer nog bli ett format som kommer slå sig in starkt på marknaden, just därför att. de som trycker material på mediet itne behöver köpa någon ny hårdvara förutom nya skivor, blu-ray teknik är trots att den funnits några år fortfarande dyr att köpa både för produsent som konsument.

dessutom lär pioneers nya teknik som ger 500gb på motsvarande en dvd slå hårt om det endast är lagringsutrymme man är ute efter.
500gb är mer än dubbelt så mycket som blue-ray max kan leverare med dagens toppteknik. visst kommer pioneers teknik kosta en hel del den med, men 500>200 om det ändå är dyrt. formatet kommer dessutom kunna läsas minst lika mycket data/sekund som blue-ray.

jag tror det kommer bli lite mini-disc varning på blue-ray.

Inaktiv
Skrivet av Shift:
Skrivet av astie:
Skrivet av Shift:
Skrivet av Jinx:

går ni inte i skolan? ni skriver sorgligt dåligt

sickta, recention...

Stor bokstav efter påbörjad mening. Och avslutas förslagsvis med punkt.

Man börjar i regel inte en mening med ordet "Och".

Nej, inte enligt reglerna någonstans runt juraepoken.

okej...för er som inte kan skilja på "internetspråk" och det ni använder i verkliga livet kan jag meddela att jag inte skriver ut stor bokstav i början på en ny mening på grund av att det tar tid. på internet är det snabba ryck som gäller. det går inte att bortförklara "sickta" eller "recention" med att det går snabbare att skriva. de personerna som skriver fel på de orden kommer med all sannolikhet också skriva fel på till exempel en tenta i skolan. det är skillnad på stavfel, grammatiska fel och tidssparningar jag säger inte att jag är perfekt, men ni är ruskigt långt ifrån perfekta...

Inaktiv

jag tror inte folk bryr sig så mycket hur man skriver på ett forum. för mig beror det helt på vad jag gör, har jag bråttom så skriver jag snabbt och slarvigt, utan strett så brukar jag kasta ut stora bokstäver i börjarn... där emot så är det sällan jag ändrar stavfel.

123
Skriv svar