Guild Wars: Nightfall

Robot
Guild Wars: Nightfall

För ett par veckor sedan försökte jag komma igång med Lineage 2 igen för att se vad som tillkommit under min drygt ettåriga frånvaro. Trots nyheter var det samma gamla visa och jag tröttnade redan efter ett par timmar.


Medlem
Vi testar Guild Wars: Nightfall

Ett helt klart intressant alternativ som på många sätt är bättre än WoW, fast det är en smaksak Bra recension.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hmm, köpte GW veckan det släpptes, spela väl varje dag under två veckor, tröttnade, tog upp spelet igen i somras, gjorde exakt samma sak.
Det är något med mig och MMOn asså, kanske aldrig fortsätta


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

heh...själv fastnade jag i factions och har inte lirat sedan dess...
jag kom ingen vart och då blev det genast tråkigt....

men..jag är jäkligt sugen på detta...
blir nog en hjulklapp till mejsjälv

det är något speciellt med guild wars.....man får sin dos...spelar det inte på ett tag....sen får man en dos igen


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Är Guild Wars bra? ;o. Vore kul att prova på något nytt, kanske man ska prova på Guild Wars, måntro.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Är Guild Wars bra? ;o. Vore kul att prova på något nytt, kanske man ska prova på Guild Wars, måntro.

Enligt mig så känns det halvfärdigt hela tiden (har bara spelat orginalet utan expansioner) styrningen är lite knäpp och hackig och blir väldigt konstigt i vissa terränger

spelade endast ett par veckor, la av och sen spelade jag några veckor igen. Inget mer.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Okej recension, tog dock inte upp mycket av gameplayet, skillnader mot andra mmo's dock, lite mer av sånt hade jag gärna sett.

Och så ett stavfel: Guld Wars

Inaktiv

"WoW-dödare?"

nej, men det går nog att spela om man av någon anledning inte vill/kan spela WoW.

//edit: Spelar hellre Diablo II


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

kul med alternativ tyvärr lider spelet av flera brister .
men det blir att man lirar det lite då o då


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av MacCoy:

heh...själv fastnade jag i factions och har inte lirat sedan dess...
jag kom ingen vart och då blev det genast tråkigt....

yes, fastnade oxå i Factions och spelade inte på några månader, kom dock förbi skiten igår så nu är det kul igen!

men jo, fastnar man i storyn så finns det inte så mycket mer att göra i GW förutom lite tam PvP.

WoW dödare är:
Ultima Online
Star Wars Galaxies (pre-cu och allt sånt crap)

Medlem

Jag lirade både Guildwars och factions... Det som fick mig att testa båda var att man skulle kunna PvPa direkt! .. men icke.

För att få "alla" skills lär man köra SP.
Urf..


signatur

Bara gör det.

Medlem

Går visst att pvp:a i början, man borde få tillräckligt med faction av träningen på battle isles för att låsa upp några bra builds.

Själv har jag låst upp alla skills i pvp, så jag vet att det är möjligt.

Medlem

Enda problemet med GW tycker jag är att det inte alls är så roligt om man inte lirar tillsammans i en guild eller med kompisar, då försvinner allt det roliga!

Men om du känner någon som lirar spelet innan och är sugen så är det helt klart värt det tycker jag!


signatur

8)

Medlem

Hur är spelet vid sidan om questande och PVP, dvs kan man lära sig tradeskills, forska etc?


signatur

Retro.

Medlem

DU kan ju utforska instanserna.
tradeskill finns det väl inte direkt , du hittar loot ute i instansen som kan användas för att modda vapen och utrustning typ.

Se det som Diablo typ fast lite mer folk i spelet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Tja, här är min åsikt.

Intro:
Köpte Guildwars: Nightfall dagen då det kom ut eftersom jag ville spela ett RPG med online inslag men samtidigt inte känna mig bunden till någon månadsavgift. Jag ville också kunna spela SP. Anledningen till att jag köpte det var att jag har flera kamrater som spelar det och tycker det är jätte bra. Jag har tidigare spelat WoW i ca. tre månader. Spelade nightsfall i ett par timmar innan jag tröttnade.

1. Grafiken - imponerande först - sen tråkig och utan liv.
2. Ljud - blev tvungen att stänga av musiken, grymt störrande.
3. Interaktion... vadå interkation. Som ett par block som springer omkring. Kan inte ens hoppa ner från en jävla klippa/hus eftersom den har bounds.

Finns en del personer som jämför GW med WoW. Om man nu absolut måste jämföra med WoW. (vilket inte är rättvist eftersom GW inte är ett MMORPG) så vinner tyvärr WoW på alla punkterna. Mer rättvist att jämföra med Diablo om man nu måste det.

Känner mig blåst på mina 499kr som jag ändå gav för spelet.
Jävla skitspel. (IMO!) Vet inte om man kan sälja det i andrahand men jag skulle absolut vilja bli av med det.

Det är roligt att många tycker att det är ett bra spel men jag förstår inte varför. Möjligtvis så är det personer som spelat GW förrut och inte så mycket annat? :/

Medlem

Verkar vara ett bra spel enligt recentionen men alla verkar ju tycka att det är skit...:O Vill testa det men är det värt alla pengarna?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Bra recension IMO..

rille_001 GW är ett MMORPG

Jag måste säga att efter ha testat WoW och GW så vinner GW pga mindre lvling tvång. Du kan göra mer från början än t ex WoW där du är "bunden" till ett område jagandes dina vargar etc etc. Visst man kan powerlvla om man känner folk som vill hjälpa en.

Du är tvungen att köra med andra för att göra instanser det är du inte i GW.

Näe, GW FTW IMHO. Jag äger alla tre expansionerna och kommer nog att fortsätta investera i de som kommer. Gillar starkt Heroes systemet som kom med Nightfall. Där har du dessutom lite "RTS" inbyggt

Näe, tillbaka till arbetet. Ha en bra dag alla...

Inaktiv

Hurvida det är ett MMORPG eller ej kan ju diskutteras. Finns de som kallar det för ett CORPG, vilket känns lite flumigt.

Jag har svårt att förstår hur någon kan sätta 4-5 i betyg medans andra (som jag) skulle sätta 1-2, max. Vanligtvis så brukar det genomsnittliga betyget vara ganska bra normerat. Kan vara att det är jag som är extremt anti GW efter att ha spelat det och WoW.

Skulle hur som helst vilja råda folk som inte spelat GW att testa det först. alt. köpa mitt för 250 kr om det går att fixa. Att kunna göra mer är viktigt, men att göra på rätt sätt är minst lika viktigt.

Medlem

Blir att dra igång GW igen ikväll


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Blev något förvånad att det inte nämndes mer av den riktigt stora skillnaden mellan GW och andra MMORPG jag testat, nämligen färdighetshanteringen. Mycket av poängen med GW, oavsett om man kör PvE eller PvP harn ju att göra med att man "bara" kan packa på sig 8 färdigheter åt gången och att man kan labba med sina attribut. Det tillför, i alla fall som jag ser det, en helt ny dimension till spelet. Hur klarar man uppdragen bäst, hur kompletterera man ett lag på bästa sätt? Här finns det hur många strategier och taktikmöjligheter som helst och är en stor del i hur man spelar.

När man väl level-cappat 20 så börjar egentligen det "riktiga" spelet i jakten på bättre gear och Elite färdigheter.

Nightfall är i mina ögon en riktigt bra titel. Något bättre PvE story än i de båda andra och levlingen går inte riktigt lika raketsnabbt som i det PvP-orienterade Factions och inte i samma snigeltakt som i Prophecies (orginal GW)

Skribent
Citat:

Jag har svårt att förstår hur någon kan sätta 4-5 i betyg medans andra (som jag) skulle sätta 1-2, max. Vanligtvis så brukar det genomsnittliga betyget vara ganska bra normerat. Kan vara att det är jag som är extremt anti GW efter att ha spelat det och WoW.

Jag skulle ge WoW 1 i betyg 8)

Medlem
Skrivet av bastard:
Citat:

Jag har svårt att förstår hur någon kan sätta 4-5 i betyg medans andra (som jag) skulle sätta 1-2, max. Vanligtvis så brukar det genomsnittliga betyget vara ganska bra normerat. Kan vara att det är jag som är extremt anti GW efter att ha spelat det och WoW.

Jag skulle ge WoW 1 i betyg 8)

Varför 1 och inte mer?


signatur

Retro.

Inaktiv

Guild wars är ett mkt annorlunda mmorpg. Vissa vill inte ens kalla det ett "mmoprg" på grund av att man, som sagt, inte kan stöta på andra medspelare lite var som helst. Men det är ett bra spel och man ser att utvecklarna har satsat mkt på storyn som andra utvecklare missat i sina mmorpg. Om du vill ha något annorlunda och få mkt spelglädje så är Guild wars ett bra alternativ.

I början kan det vara segt drf det kan vara svårt att "komma in" i spelet. Men jag lovar, efter ett tag när du har kommit in i en allians och skaffar att vänner och förstår storyn, då går det inte att slita sig ifrån det! Men det som är tråkigt är att när man kört igenom spelet och skaffat de bästa uppgraderingarna ocg vapnen så känns det inte som att det finns så mkt att göra. Så klart det finns ju alltid PvP, men Guild Wars PvP är inte någon höjdare enligt mig.

1
Skriv svar