David Braben tror på Playstation 3

Robot
David Braben tror på Playstation 3
Medlem
David Braben tror på Playstation 3

Tror PS3 kan bli ett riktigt monster. 360 känns påskyndat och inte samma next gen status som PS3. Sony har dessutom skapat tystare, snyggare och kraftfullare maskin. Okej det sista är inte bevisat ännu, men ser onekligen ut så.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Tror PS3 kan bli ett riktigt monster. 360 känns påskyndat och inte samma next gen status som PS3. Sony har dessutom skapat tystare, snyggare och kraftfullare maskin. Okej det sista är inte bevisat ännu, men ser onekligen ut så.

?

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av redmac:

Tror PS3 kan bli ett riktigt monster. 360 känns påskyndat och inte samma next gen status som PS3. Sony har dessutom skapat tystare, snyggare och kraftfullare maskin. Okej det sista är inte bevisat ännu, men ser onekligen ut så.

?

Så du menar att detta är slutdebaterat i och med denna artiklen? Tror inte det. Vi vet svaret om något/några år då man lärt sig konsollen utan och innan. Det är först nu som man börjar kunna utnyttjat 360:s kraft vilket är ett år efter den släpptes.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Jh
Medlem
Skrivet av redmac:

Tror PS3 kan bli ett riktigt monster. 360 känns påskyndat och inte samma next gen status som PS3. Sony har dessutom skapat tystare, snyggare och kraftfullare maskin. Okej det sista är inte bevisat ännu, men ser onekligen ut så.

Maskinerna i sig är hyfsat likvärdiga. Förutom att ps3:an har blålasern och lite annat smålull. Att Ps3 är snyggare än xbox360 är din personliga åsikt. (jag, personligen tycker att båda ser sunkiga ut)
Dessutom är båda maskinerna föråldrade rent tekniskt. Tacka vet jag PC men..
Handlar det inte i slutändan om spelutbudet och inget annat?


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Jh:
Skrivet av redmac:

Tror PS3 kan bli ett riktigt monster. 360 känns påskyndat och inte samma next gen status som PS3. Sony har dessutom skapat tystare, snyggare och kraftfullare maskin. Okej det sista är inte bevisat ännu, men ser onekligen ut så.

Maskinerna i sig är hyfsat likvärdiga. Förutom att ps3:an har blålasern och lite annat smålull. Att Ps3 är snyggare än xbox360 är din personliga åsikt. (jag, personligen tycker att båda ser sunkiga ut)
Dessutom är båda maskinerna föråldrade rent tekniskt. Tacka vet jag PC men..
Handlar det inte i slutändan om spelutbudet och inget annat?

Föråldrade? De har klart mer avancerade cpus än dagens high-end PCs iaf.. Nu är jag inte så inläst på deras gpus, men visst var de oxå rätt maffiga om jag inte minns fel?
De lär ha klart bättre grafik på spelen än en snitt PC i ett par år till iaf, visst kommer high-end PC att gå om tidigare, men då det är en väldigt liten procent som sitter på sånna datorer så det räknas inte


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Jh:
Skrivet av redmac:

Tror PS3 kan bli ett riktigt monster. 360 känns påskyndat och inte samma next gen status som PS3. Sony har dessutom skapat tystare, snyggare och kraftfullare maskin. Okej det sista är inte bevisat ännu, men ser onekligen ut så.

Maskinerna i sig är hyfsat likvärdiga. Förutom att ps3:an har blålasern och lite annat smålull. Att Ps3 är snyggare än xbox360 är din personliga åsikt. (jag, personligen tycker att båda ser sunkiga ut)
Dessutom är båda maskinerna föråldrade rent tekniskt. Tacka vet jag PC men..
Handlar det inte i slutändan om spelutbudet och inget annat?

jo visst är PC helt outstanding! Love PC! Men konsoller är helt okej kompliment och visst har du helt rätt, det är spelutbudet som avgör vilken konsoll man skaffar sig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Föråldrade? De har klart mer avancerade cpus än dagens high-end PCs iaf.. Nu är jag inte så inläst på deras gpus, men visst var de oxå rätt maffiga om jag inte minns fel?
De lär ha klart bättre grafik på spelen än en snitt PC i ett par år till iaf, visst kommer high-end PC att gå om tidigare, men då det är en väldigt liten procent som sitter på sånna datorer så det räknas inte

Om du läser artiklen får du reda på att en modern PC har en "bättre" CPU än både PS3:an och 360:n.

Citat:

#1 Both consoles are using in-order execution CPUs that are half the speed of out-of-order execution processors when it comes to running most game code, especially the more troublesome type which contains branches, loops and pointers.

Citat:

In computer engineering, out-of-order execution, OoOE, is a paradigm used in most high-speed microprocessors in order to make use of cycles that would otherwise be wasted by a certain type of costly delay. Most modern CPU designs include support for out of order execution.

Angående vilken maskin som är mest kraftfull.
Läser man artikeln (som är baserad på fakta) så får man reda på att maskinerna i stort sätt är likvärdiga när det gäller kraft. Där den ena är något sämre är den andra något bättre osv.

Maskinernas ljudnivå. Många klagar på att 360:n låter som en hårtork och visst, den låter en del men jag tycker faktiskt inte att det är så farligt som en del påstår. Jag har inte hört PS3:an själv men om jag ska efter vad jag läst vinner nog PS3:an den striden.

Designen på de två maskinerna är ju, precis som Jh skriver, en smaksak.

Att försöka utse en vinnare i konsolkriget genom att gå efter hårdvaran är bara patetiskt. Det är spelutbudet som avgör vilken konsol som säljer mest.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Dom nya 360 som säljs är tydligen knäpptysta. Något som retar mig som fan, eftersom jag har gamla modellen.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

JAg köpte en 360 förra vecka n på tradera, kommer till mig i veckan, billig bra affär.

det sltuar med att man har alla konsoller i hyllan

fast 6000 lägger jag inte ut på en PS3 det är en sak som är säkert.

PS3 borde vara billig som beg 1 år senare också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vad Mr.Bear sa^^, men iallafall, ska skaffa mig en 360, bör man vänta tills nya modellen kommer kanske?

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Vad Mr.Bear sa^^, men iallafall, ska skaffa mig en 360, bör man vänta tills nya modellen kommer kanske?

Vänta på den nya modellen, den kommer vara tystare och ha bättre CPU och den kommer säkert gå ner några hundra i pris.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Vänta på den nya modellen, den kommer vara tystare och ha bättre CPU och den kommer säkert gå ner några hundra i pris.

Ok då vet jag,

Medlem

Intressant att läsa.

1
Skriv svar