GotFrag DPAD om Playstation 3 vs Xbox 360

Robot
GotFrag DPAD om Playstation 3 vs Xbox 360
Medlem
GotFrag DPAD om Playstation 3 vs Xbox 360

Verkar som att Xbox 360 tog hem segern denna gången?

Avstängd

Ingen idé att orda i saken, att hävda för en Sony fanboy att 360 ÄR skarpare når samma resultat som att hävda att gud inte existerar för en troende kristen, tala inför döva öron dvs...

Flakmonkey

Hopefully this article has helped to dispell some rumors surrounding the processing power of these two great consoles and demonstrate some of the differences that give them their unique feel. There are many attempts on both sides to distort the numbers or misconstrue their importance, but looking at the features as a whole allows the opportunity to determine how these consoles will operate overall. While both consoles shine in some areas, they do have their softer spots. Ultimately, the good features of each of these consoles outweigh the bad and the amount of high quality games being released this winter will give Sony and Microsoft fans alike a lot to be happy about.

Det där är egentligen det enda som är viktigt. Sen att hävda att någon konsol till en fanboy är meningslöst, kvittar om det är Playstation, Xbox eller Nintendo-fanboys... Därför det är så fruktansvärt löjligt att hålla på en konsol som om det vore ett fotbollslag

De enda som behöver bry sig om hårdvaruanalyser på den här nivån är utvecklare. Skillnaden i vad man kan skapa till varje konsoll är så marginell att ingen penismätande fanboy kommer någonsin sanningsenligt kunna hävda att den ena har bättre hårdvara för grafik/fysik/AI än den andra. Allt handlar istället om hur spelutvecklarna lyckas tämja konsollerna.

Så, om du inte redan läst artikeln, stå då över, och lägg ner den självförlöjligande diskussionen om att den ena hårdvaran är bättre än den andra.

Bråk om huruvida MGS4 eller GOW är bäst är dock helt legitima.

Medlem

Oj vad X360 vann det där gång på gång tyckte jag. Nästan så jag blir lite sugen. Förmodligen lär jag köpa en 360 när Mass Effect kommer fastän jag intalar mig varje dag att inte lägga ut massa pengar..

Medlem

Xbox 360 > Xbox > Playstation 3 > Playstation 2 > PSP > Wii > DS

Ser det korrekt ut? ;P *hukar sig när alla fanboys börjar kasta skit på en* haha

Medlem

*kastar skit på Philip och kramar sin DS*

Medlem

Det här är pure bullshit.
PS3 kan hantera mer saker samtidigt än vad 360n kan tack vare Cell, se själv skillnaden mellan dessa bilder
http://img75.imageshack.us/my.php?image=360vsps3dy6.jpg

PS3 har dubbelt så mycket publik än 360n, om inte mer. PS3 kan också hantera HDR mycket bättre än 360n, vilket kan ses i en jämförelse av nya Tony Hawk. Jämförelserna finns på Gametrailers för den som vill se efter själv. 360n lider av kraftiga framedrops i många spel så jag kan inte tänka mig att den är kraftfullare än PS3.

Men nu är det inte de som spelar mest roll då spelutbudet är viktigast och kommer alltid att vara det.

Skrivet av Philip:

Xbox 360 > Xbox > Playstation 3 > Playstation 2 > PSP > Wii > DS

Ser det korrekt ut? ;P *hukar sig när alla fanboys börjar kasta skit på en* haha

*laddar sin fekalie-trebuchet och smeker simultant sina nintendo-produkter*

Skrivet av Mahone:

PS3 har dubbelt så mycket publik än 360n, om inte mer. PS3 kan också hantera HDR mycket bättre än 360n, vilket kan ses i en jämförelse av nya Tony Hawk.

Om du bara visste hur det ser ut i utvecklingsstudiorna...Vi lär oss fortfarande, spelutveckling är trots allt ett mycket komplicerat arbete samtidigt som alltid är bundet till "den mänskliga faktorn". Om du tror att det finns spel som "kramar ut allt" ur PS2 och gamla Xbox så tror du fel.

De exempel du drar (Hdr i Tony Hawk och publik i golfspelet) kan bero på så löjliga småsaker som att en PS3-programmerare fick magsjuka, missade en veckas arbete och var tvungen att kompromissa bort lite optimeringar.
Alla dessa jämförelsescreenshots som fanboys använder för att försöka bevisa sin poäng säger mycket mer om spelutvecklarna och tillverkarnas marknadsföringsapparater än vad de gör om konsollernas kapacitet.

Medlem
Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Om du tror att det finns spel som "kramar ut allt" ur PS2 och gamla Xbox så tror du fel.

Det skulle inte gå att krama ut allt då de skulle leda till kraftiga framedrops på sina ställen, spelet som kommit närmast är nog Black, de har snygg grafik/effekter och de flyter på konstant.

Skrivet av Mahone:

Det skulle inte gå att krama ut allt då de skulle leda till kraftiga framedrops på sina ställen

Njae, framedrops beror snarare på ojämn belastning på de olika flaskhalsarna. Teoretiskt sett är det möjligt att krama ut mer ur konsollerna utan framedrops, men finns det intresse och kompetens att göra så? Det är nog snarare där skon klämmer.

Medlem

Mycket intressant artikel. Att CELL processorn är snabbare än CPU'n i 360'in visste man ju redan. Men att 360-ins GPU var så, får man änvända uttrycket "mycke" bättre än PS3-an hade ja ingen aning om.

Men ännu en gång, och ja vill inte kasta skit på Sony men.. ÄNNU en gång har dom sagt en sak och levererat en annan. Och nu vågar dom inte ens ofentligöra siffrorna på GPU:n. Förmodligen för att dom är rädda att folk ska ta illa upp och tappa försäljning. Såpan tar ju aldrig slut dammit!! :evil:

Är det bara jag som irriterar mig på detta? :\

1
Skriv svar