Gamespy först med Twilight Princess-recension

Robot
Medlem
Gamespy först med Twilight Princess-recension

TSA på The Hylia la upp en recension igår också, osäker på vilken som var först. 9.6/10 där jämfört med Spy's 5/5, men det är väl ungefär samma då 9,5-10 ligger inom Gamespy's 5:a.

Skulle vara saftigt om medel-betyget blev bättre än OOT men det verkar vara grafiken som drar ned. Vilken tur då att grafiken inte spelar så stor roll för spelkänslan. Huvudsaken är att det i grund och botten är ett bättre spel än föregångarna, och på den fronten är det ju inget tal om saken.

Medlem
Skrivet av Gubbtjyv:

TSA på The Hylia la upp en recension igår också, osäker på vilken som var först. 9.6/10 där jämfört med Spy's 5/5, men det är väl ungefär samma då 9,5-10 ligger inom Gamespy's 5:a.

Skulle vara saftigt om medel-betyget blev bättre än OOT men det verkar vara grafiken som drar ned. Vilken tur då att grafiken inte spelar så stor roll för spelkänslan. Huvudsaken är att det i grund och botten är ett bättre spel än föregångarna, och på den fronten är det ju inget tal om saken.

Fast han (gamespy) säger ändå att SNES-spelet är överlägset. Tror ändå det kommer vara rätt schysst.. tyckte WW var rätt okej också och gillade grafiken skarpt, tycker det är synd att de inte vidarutvecklade den stilen då grafiken blir betydligt mer tidlös iom cell shading. Man tänker liksom inte "oj här var det lite väl få polygorner" eller "fan vilken suddig texture" vid den stilen av grafik, blir mer som en serietidning/animé..


signatur
Inaktiv

Glad att polarn förbokat Wii och Zelda


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Håller med, är väldigt förtjust i cellshading. Det ger ett grafiskt utseende som onekligen "håller" men endå ser bra ut och fungerar även på lite äldre maskiner. För spel som är baserade på anime eller manga (t.ex Gungrave 1/2) är det ett givet val.
Med det sagt, jag är inte alls orolig nya Zelda inte kan slåss med PS3 eller XBOX360 i grafikhänseende. Så länge det inte har några uppenbara buggar i form av clipping eller liknande så gör det inte mig ett dugg bara storyn är bra.
Det är inte för inte många av de gamla rollspelen på SNES, PSX och andra konsoller fortfarande är så populära även med utdaterat utseende. Kan hända detta spel får sälla sig till den gruppen.

Medlem

Ååååååh nu blev man sugen på att inskaffa sig en Wii asså... shit nästan så man vill sluta studera i skolan och börja jobba så man kan spendera sin lediga tid att spela alla dessa roliga spel istället!

Medlem

Nice, men Wii paketet kommer blir dyrt för mig ><
Konsoll, extra handkontorll, monkeyball och nu måste jag ha zelda med

men men, värt det =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Gött att man förbokat en wii med zelda i fredags då Härligt


signatur

Nämen!

Medlem

Shit, nu blev det probelm.. Xbox 360 eller WII? :S


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Both hehe


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Skoj skoj.. Om man ändå var miljonär.. ahhhh...


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

1
Skriv svar