Valves nya teknik förkollad

Skrivet av MKultra:

Ett spel är aldrig bättre än sin motor typ. I många fall kan motorn förhindra det flyt som behövs för att göra spelet till en riktigt fullpoängare. HL2 är, imo, ett bra exempel på det.

Vilket flyt fattas? Brist på laddningstider? Adrenalinpumpande actionsekvenser (tänk quake3)? Om du syftar på det senare så beror det snarare på content och tweakning, inte på själva motorn.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Vilket flyt fattas? Brist på laddningstider? Adrenalinpumpande actionsekvenser (tänk quake3)? Om du syftar på det senare så beror det snarare på content och tweakning, inte på själva motorn.

Det är laddningstiderna som måste bort. Det är speciellt viktigt i ett så actionbetonad spel, där finns det inte utrymme för 40-50 sekunders avbrott var 5:e minut. Tog bort känslan helt enligt mig.


signatur
Skrivet av MKultra:

40-50 sekunders avbrott var 5:e minut. Tog bort känslan helt enligt mig.

Ärligt talat så känns just laddningstider som något som måste bort för att spel skall kunna gå vidare som berättarmedium. Tänk dig om filmer skulle ha laddningstider var tionde minut...:D

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av MKultra:

40-50 sekunders avbrott var 5:e minut. Tog bort känslan helt enligt mig.

Ärligt talat så känns just laddningstider som något som måste bort för att spel skall kunna gå vidare som berättarmedium. Tänk dig om filmer skulle ha laddningstider var tionde minut...:D

Ja, många tolererar inte ens det 1 sekunds avbrott som är på vissa DVD-spelare (detta händer EN gång då spelaren växlar till nästa lager) i filmer.. På te.x DVD-forum så skulle man ge en sådan spelare 50 minuspoäng

Enda anledningen att folk accepterar långa och frekventa laddningstider som I HL2 är att man aldrig testat ett spel som inte har det.. När dessa spelmotorer väl brett ut sig lite mer så kommer flera fatta hur pass mycket bättre inlevelsen/upplevelsen faktiskt blir.


signatur
12
Skriv svar