Att recensera (sig själv)

Skägg.
10 Chambers
Att recensera (sig själv)

Sedan en tid tillbaka försöker jag titta lite mer kritiskt på vad jag skriver, hur jag skriver och vad jag villl uppnå med texten. Jag är den första att erkänna att vissa recensioner jag skrivit inte haft någon tanke bakom sig utan snarare varit snygga rader av ord. Jag har glömt det yttersta syftet med en recension, att tycka något. Ibland är det så himla enkelt att låta betyget vara den suveräna åsikten istället för texten.

En recension ska vara mer än bara en beskrivning av alla saker du kan göra i spelet, hur det ser ut och övrig spelmekanik. Jag som skribent ska säga vad jag tycker om funktionerna, hur grafiken får mig att uppleva spelet. Och framförallt, är det roligt?

#blogg


signatur
Inaktiv
Att recensera (sig själv)

Du får 3 av 5 möjliga poäng av mig för din nya självinsikt.:up:

Skägg.
10 Chambers

Tack! Släkten är värst, eller vad säger man?


signatur
Medlem

Det är dock en ganska vanlig förteelse bland recensenter tror jag, att märka ut sig med en massa häftiga ord, för att liksom se cool ut:. Självinsikt är bra insikt hur som helst. 2 tummar upp får du av mig.

Inaktiv

Jag kan nog hålla med om att det blir lite väl många "snygga" meningar ibland, men det verkar vara en sjukdom som spritt sig bland de flesta skribenter på FZ. Det viktigaste är ju ändå vad som sägs, fast hur det sägs spelar ju också in. Å andra sidan, om fokus ligger på att hitta på nya orginella ordföljder istället för på ämnet tappar jag intresset... det känns lite oseriöst.

Sedan stör jag mig lite på alla små rubriker ni har i era artiklar på FZ. Det är för det mesta en rubrik med en underrubrik där underrubriken fungerar som en liten twist. Det är såklart inte fel att göra så... men alltid? Det blir lite tjatigt.

Det är så klart många grejer ni gör bra på FZ också. Jag besöker er nästan dagligen för att stilla mitt spelnyhetsbehov.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

1
Skriv svar