Kattpsyk någon?

Inaktiv
Kattpsyk någon?

Min lilla sötkisse har haft stora besvär med sin hälsa på sista tiden vilket bland annat ledde till att vi fick byta foder, och detta fodret gör min älskling tjockis om han inte rör sig. Därför krävde veterinären att katten får träna lite varje dag. Que? Träna MIN kisse? Som aaaaldirg gör nåt om han inte måste... As if...

Vi började med att köpa en laserpekare. Det funkade rätt bra, förutom att katten blev så utmattad av att husse och matte tyckte det där var kul att vi fick dra ner på det hela hehe.

Och ja, aktiveringsboll, det ska ju funka... La ALL mat i den, han fick ingen alls på 2 dagar eller nåt, så skulle hna rulla på bollen så att mat ramlade ut. Que? sa katten. No way.

Så här satt vi nu. Laserpekare och aktiveringsboll och en katt som behöver rastas. What to dooooo???

Enkelt svar. Torkad kattmynta i aktiveringsbollen. Kattfan släppte inte den en sekund. Hängde en leksak i dörrposten med kattmynta i, den höll två minuter, har redan gjort en ny. Tydligen ska det vara som droger för en katt. Funkar iallafall på Mjau. Funderar på att filma hans psykbryt när man häller det på mattan. Hehehehehe. Youtube, here we go.

Saxat från wikipedia:

Det officiella namnet kattmynta och de mer lokala namnen "kattlusta" och "kattleka" kommer av örtens effekt på katter. Kattmyntan är älskad av de flesta katter. Den kan göra katter som galna, de rullar runt och dreglar. Detta beror på att ett ämne i kattmynta liknar ett ämne som även finns i honkatters urin. Hankatter har därför en benägenhet att bli mer uppspelta av kattmynta än honor. Hur mycket en katt reagerar på örten är individuellt. Det är kattmyntans grågröna blad som avger en karakteristisk doft när de krossas. Den kan vara ett tips för nyblivna kattägare att spraya kattmynta på klösträdet. Förutom katter så lockar den även till sig bin och fjärilar.

#blogg


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem
Kattpsyk någon?

Haha Ge stackarn inte för mycket bara!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

nej nu får det räcka en stund


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

naaw, stackarn är ju helt nerdrogad

Medlem

Så det är därför min ena katt skiter i kattmyntan! Då vet man det

1
Skriv svar