Microsoft välkomnar PS3 i EU, avfärdar helt Wii

Robot
Medlem
Microsoft välkomnar PS3 i EU, avfärdar helt Wii

Helomvändning?

Var det inte Microsoft som kastade en massa skit på PS3:an under E3 tidigare i år?

Medlem

Jävla såpa. Har det alltid varit så här? Jag var för ung förra generationen för att minnas om företagen betedde sig som kaxiga snorungar även då.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Uppenbarligen väldigt svårt att se en vinnare... Jag tror Wii > PS3 > X360 i antal enheter sålda, fast det blir nog jäkla jämt

Jag kommer nog vänta ett halvår efter releasen och bestämma mig först då vad jag ska ha, X360 är uteslutet... så det står mellan Wii och PS3.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

X360 är uteslutet...

Får man fråga varför?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av cribba:

X360 är uteslutet...

Får man fråga varför?

Han är sån där som hatar allt MS tillverkar, bara för att det är MS. Han borde testa Gears of War innan han uttalar såna dumheter...

Jag håller med en sak som ms gubben säger, Wii är visst innovativ, men man kan inte jämföra Wii med PS3 och 360 som nån next gen konsoll. Bara ps3 och 360 är next gen. Wii är en upphottad gamecube med en häftig kontroll. Som man lär tröttna på efter ett tag. Men med 360 och ps3 kommer man ha i allafall snygga spel!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hahah Microsoft Helomvändning.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Gears of Wars har väl ändå inte Microsoft "tillverkat" ?


signatur

Nämen!

Medlem

Jo. Microsoft Game Studios och Epic.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Jo. Microsoft Game Studios och Epic.

det är endast Epic som har gjort gears of war


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Jävla såpa. Har det alltid varit så här? Jag var för ung förra generationen för att minnas om företagen betedde sig som kaxiga snorungar även då.

De har aldrig tidigare funnits en konkurrens som är att jämföra med denna....

Och det är tack vare Microsoft. De har lycktas sätta sig upp mot Sony som totaldominerade konsolindustrin innan 360 kom.

Vem vet, de kanske kommer fortsätta dominera? Känns bara mindre troligt....


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av Struggle:

Gears of Wars har väl ändå inte Microsoft "tillverkat" ?

Näe dem är utgivare för Gow, men det jag syftade på var att han hade redan uteslutit xbox360, och jag tror han ångrar sig när han ser och prövar spela GoW.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av cribba:

X360 är uteslutet...

Får man fråga varför?

Han är sån där som hatar allt MS tillverkar, bara för att det är MS. Han borde testa Gears of War innan han uttalar såna dumheter...

Jag håller med en sak som ms gubben säger, Wii är visst innovativ, men man kan inte jämföra Wii med PS3 och 360 som nån next gen konsoll. Bara ps3 och 360 är next gen. Wii är en upphottad gamecube med en häftig kontroll. Som man lär tröttna på efter ett tag. Men med 360 och ps3 kommer man ha i allafall snygga spel!!

Uppenbarligen har du ingen aning om vad du talar om :], pucko.

Nej, jag har inget emot MS/X360 i sig, det är mer att jag förknippar Xbox med MS och det i sin tur med en dator, en sådan har jag redan (jag vet det är lite ogrundat men det är så jag tänker )... Sen verkar den inte ha några intressanta spel förutom GoW möjligtvis.

För min del PS3 ställer sig över X360 pga. storspel som MGS4 och FF13 mm. Sen att den har bättre prestanda och är uppföljaren till konsoll #1 (PS2) är inte fel. Wii ställer sig också över X360 pga. att den är lite innovativ och jag är rätt intresserad av vad de galna japanerna kommer hitta på med kontrollen :]

IMO.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

"Wii, it´s not next. It´s brand new" -Reggie


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ingen vet ju vem som går segrande ur striden vilken konsol som är bäst/säljer mest så det är bara löjligt att spekulera tycker jag. Tror inte det är förrän denna tid nästa år som vi ser vem som har övertaget då alla tre bör spela på samma vilkor då.
Personligen tror jag det blir ett mycket jämnare race än föregående generation. Sony kan glömma en lika dominerande ställning lik den som de hade med PS2 ialla fall.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Klart det står mellan PS3 och 360, Wii är precis som han säger, en leksak :).


signatur
Medlem

Verkar som om ett visst företag är lite rädd för Wii.

Tycker helt klart att "next-gen" inte är baserat på hur pass bra grafik en konsoll klarar. Jag kommer skaffa en Wii och en PS3. Xbox 360 har inte alls spel nog som verkar bra för att jag skulle vilja skaffa den. Alla de som är exklusiva till den från början och verkar köpvärda kommer ofta till datorn senare.
Sen att större delen av spelen kommer till dator samtidigt för ett ganska mycket lägre pris påverkar ju helt klart.

Wii ÄR en next-gen konsoll. När man snackar om något som är nästa generation o.s.v så brukar det ju handla om innovationer och påhitt, så man skulle kunna säga att PS3 och Xbox 360 är de som inte är next-gen.

Medlem

Han har ju helt rätt också.
Alltså, liknande kontroller som Wii kommer ha har ju funnits till PC tidigare iom att dom känner hur kontrollen är lutad och dyl.

Medlem

Han borde testa Gears of War innan han uttalar såna dumheter...
är gears of war allt xbox 360 har att komma med ?
lol finns så otroligt många skitspel på xbox 360. jag vet för man har haft skiten,

och har ni redan glömnt att nintendo wii har aldrig sagt sig vara en super duper maskin.
som den där reklamfilmen säger.
im cheap and fun.

ps3 kostar skjortan bara för att dom ska vara balla och slänga in svindyra Blueray.
utan blureay då hade säkert ps3 legat på xbox 360 prisklass. och varför måste ps3 ha blueray ? är det inte bättre att slänga in sånt på nästa maskin när bluraey är billigt.

för blureay tillför ju inget på grafiken, det är ju bara till för att kunna få plats med mer skit på dvd skivan. och samtliga spel som finns och görs nu får ju tydligen lätt plats på en vanlig dvd.

xbox 360 klarar ju det så varför inte ps3 ?

Medlem

Är jag den enda som är positivt inställd till Blueray? :P. Mer utrymme ger utvecklarna mer plats åt spelen och de behöver inte ta bort innehåll för att det ska få plats på DVD-skivan.

Nej, det är kanske inte är just nu som de behöver mer plats - men tänk om några år, då tror jag säkerligen det kan behövas. Om de inte använder Blueray vid den tiden så har iaf inte jag lust med att köpa en extern spelare och inte heller byta skivor (om de lägger spelen på flera).


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av cribba:

X360 är uteslutet...

Får man fråga varför?

Han är sån där som hatar allt MS tillverkar, bara för att det är MS. Han borde testa Gears of War innan han uttalar såna dumheter...

Gears of War är väldigt roligt men tyvärr är det omöjligt för vissa att köpa produkter från Microsoft just därför att deras etik är rent ut sagt under all kritik.

Embrace, extend and extinguish

Man vill helt enkelt inte bidra till ett samhälle där storföretag styr din dator med hjälp av DRM istället för att du styr din dator.

Skrivet av HaZe303:

Jag håller med en sak som ms gubben säger, Wii är visst innovativ, men man kan inte jämföra Wii med PS3 och 360 som nån next gen konsoll. Bara ps3 och 360 är next gen. Wii är en upphottad gamecube med en häftig kontroll. Som man lär tröttna på efter ett tag. Men med 360 och ps3 kommer man ha i allafall snygga spel!!

Man tröttnar inte lika fort på gameplay som på grafik. Man vänjer sig vid grafiken mycket snabbare.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Klart det står mellan PS3 och 360, Wii är precis som han säger, en leksak :).

Är inte alla Konsoller leksaker?

Inaktiv
Skrivet av Knirk:

ps3 kostar skjortan bara för att dom ska vara balla och slänga in svindyra Blueray.
utan blureay då hade säkert ps3 legat på xbox 360 prisklass. och varför måste ps3 ha blueray ? är det inte bättre att slänga in sånt på nästa maskin när bluraey är billigt.

för blureay tillför ju inget på grafiken, det är ju bara till för att kunna få plats med mer skit på dvd skivan. och samtliga spel som finns och görs nu får ju tydligen lätt plats på en vanlig dvd.

xbox 360 klarar ju det så varför inte ps3 ?

På grund av att Sony är ett stort företag som även säljer annan elektronik och vill vinna kampen om nästa generations mediaspelare(Blu-ray vs HD-DVD) så väljer de att pracka på gamers en Blu-ray spelare.

Skrivet av Fargo:
Skrivet av Gullefjun:

Klart det står mellan PS3 och 360, Wii är precis som han säger, en leksak :).

Är inte alla Konsoller leksaker?

Nej, PS3 och 360 är allvarliga saker för vuxna och precis som alla andra vuxenaktiviteter(nej inte sådana aktiviterer ) är dom dessutom ytterst tråkiga.

Medlem

Ah jag ska ha kul så det blir en Wii!
Tänker inte punga ut med några 6k för att spela spel med samma kontrol som tidigare på psx,ps2.
Sedan när den nya media standarden är satt blueray eller hd-dvd då går vi nog alla och köper oss en sådan för samma priser som vi ser DVDs idag.
Grafik i all ära men vart är känslan för nytt och roligt "gameplay" som gör att man bara fortsätter att spela?
Spela "next generation" grafiska spel kan vi åtminstånde göra på datorn där DX10 lanseras(Första korten verkar ju redan kunna göra mer än PS3an).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Synd att sony och M$ underskattar Wii. Allting handlar inte bara om grafik.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag är på Wii och Ps3, hade inte Sony haft sina jättespel ( Final Fantasy, Metal Gear etc) så hade jag aldrig funderat på en Ps3, just eftersom den är så jävla dyr och det enda jag får är en Bluray-spelare samt bättre grafik på mina spel. Tro mig, hur mycket bättre grafik det än blir på spelen så kommer det inte få mig att spela spelen längre. Kolla bara på alla gamla spel, många av dessa är hundra gånger roligare än nya spel trots überful grafik. Därför kommer jag också köpa Wii, jag vill ha något som ger mig en ny och innovativ spelkänsla som kan få mig att spela mer.

Ps3 eller Wii får gärna vinna konsolkriget!

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Gullefjun:

Klart det står mellan PS3 och 360, Wii är precis som han säger, en leksak :).

Är inte alla Konsoller leksaker?

Nej, de övriga är underhållningsmaskiner ;).


signatur
Medlem

på tal om gears of war, det va en sak till man va lite trött på xbox 360. så jäkla många krigs spel. och dom flesta är det vanliga andra världskriget
zzzzzzz boooring....

äventyrs spel finns det för lite av. varför inget spel typ diablo eller baldurs gate. hur många såna finns det nya ute nu ?
och dom behöver ju inte vara i wow storlek,

hade vart skitglad om Diablo 2 kom ut igen på nån konsol med sketfin grafik, det hade ju funkat görbra att lira på typ xbox 360.
för det är ju inte så ruskigt många knappar man behöver använda för å lira typ Diablo2

och gärna balla bilspel som twisted metal på ps2. tänk twisted metal online. det vore kul om nåt.

Medlem

Konsolen Wii med spelet Zelda är något jag ser fram emot nåt enormt. Samt Wii's partyeffekt. Där man ser lite mer nöje i att svinga kontroll till enkla spel (tex tennis).

Därav tycker jag att dessa uttalanden är lite kaxiga. Dess syfte är till att väcka debatt så dess produkt blir mer omtalad. Mest ser det som PR-trick


signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Medlem
Skrivet av Knirk:

är gears of war allt xbox 360 har att komma med ?
lol finns så otroligt många skitspel på xbox 360. jag vet för man har haft skiten,

Mjo som Kameo, Saints row, enchanted arms, dead rising, dead or alive 4, Condemned: Criminal Origins, Chromehounds och GR: Advanced Warfighter!
Och inte för att glömma gears! Det är ju inga bra titlar!

Skrivet av Knirk:

och gärna balla bilspel som twisted metal på ps2. tänk twisted metal online. det vore kul om nåt.

Twisted metal gick att köra online på ps2an om du missade det, men kan undra varför inte så många gjorde det... Just det sonys otroligt dåliga online service! så var det.

12
Skriv svar