CCP och White Wolf går samman

Robot
Medlem

White Wolf, vilka spel har de varit med och utvecklat?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Jh
Medlem
CCP och White Wolf går samman

intressant att se vad det blir av det samarbertet..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av cribba:

White Wolf, vilka spel har de varit med och utvecklat?

Vampire: The Masquerade - Redemption vad jag kan komma på iaf.

Medlem

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av cribba:

White Wolf, vilka spel har de varit med och utvecklat?

Tja, hela World of Darkness. Allt från Vampire: The Masquerade till Werewolf, Changeling, Wraith, Mage osv.

De har dock inte haft lika stor framgång som datorspel inom rollspelsbranschen (där de är giganter), så det är väl därför som planerna på en WoW-dödare fötts.

Rent speltekniskt och spelvärldsmässigt, så har de en stor chans till det. Bara de hittar bra programmerare.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Lockande,båda företag är skitbra


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Var det inte datorspeldelen av White Wolf som gick i konkurs? Deras PC spel har väl en riktigt hängiven fanbase och CCP måste vara världens trevligaste spelhus(de rotade fram adressen och skickade bla. kryapådig paket till en spelare som var skadad efter en krock) tror att detta kommer bli riktigt bra!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Var det inte datorspeldelen av White Wolf som gick i konkurs? Deras PC spel har väl en riktigt hängiven fanbase och CCP måste vara världens trevligaste spelhus(de rotade fram adressen och skickade bla. kryapådig paket till en spelare som var skadad efter en krock) tror att detta kommer bli riktigt bra!

Kanske det blir ett nytt Vampires spel? Kanske tom Buggfritt?

Medlem

Vad som kan bli av detta kommer nog va av högsta intresse

Medlem
Skrivet av Hunken:

Var det inte datorspeldelen av White Wolf som gick i konkurs? Deras PC spel har väl en riktigt hängiven fanbase och CCP måste vara världens trevligaste spelhus(de rotade fram adressen och skickade bla. kryapådig paket till en spelare som var skadad efter en krock) tror att detta kommer bli riktigt bra!

Nej, White Wolf gav inte själva ut några spel, utan de licensierade bara ut sina spelvärldar åt andra.

Det företaget som kursade var Troyka, som skapade Vampire: Bloodlines av White Wolf's Vampire.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Hunken:

Var det inte datorspeldelen av White Wolf som gick i konkurs? Deras PC spel har väl en riktigt hängiven fanbase och CCP måste vara världens trevligaste spelhus(de rotade fram adressen och skickade bla. kryapådig paket till en spelare som var skadad efter en krock) tror att detta kommer bli riktigt bra!

Nej, White Wolf gav inte själva ut några spel, utan de licensierade bara ut sina spelvärldar åt andra.

Det företaget som kursade var Troyka, som skapade Vampire: Bloodlines av White Wolf's Vampire.

Samt Nihilistic Software vid Vampire: The Masquerade - Redemption.

Medlem

coolt!

Hoppas det resulterar i ett skönt Vampire MMORPG

Medlem
Skrivet av stream:

coolt!

Hoppas det resulterar i ett skönt Vampire MMORPG

Det köper jag!!

Det ska bli intressant att se var detta leder. Kan CCP något annat än rymdspel? Kommer de att klara mer konventionella spelformer utan att bli en WoW-klon i mängden? Kommer spelen att bli bra?

Jag hoppas.

Medlem
Skrivet av Olivaw:
Skrivet av stream:

coolt!

Hoppas det resulterar i ett skönt Vampire MMORPG

Det köper jag!!

Ett MMO med intriger istället för grindande kanske? Kan bli hur sjukt bra som helst. Eller floppa totalt. Ska bli intressant att se vad dom kokar ihop.

Medlem

White Wolf will leverage CCP's industry-leading technologies to bring its offline role-playing titles online. Conceptualization and early development has begun to bring White Wolf's World of Darkness, one of the world's strongest gaming properties, into the online world.

Från pressmeddelandet på White Wolfs hemsida.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

QRT
Medlem

Woah! Detta låter lovande, halvdyrkar White Wolf för deras rollspel och CCP är bra dom med

Medlem

CCP har ju precis släppt ett kortspel (typ Magic) med EVE som tydligen är helt OK. Så de har nog mer strängar på sin lyra än MMOs..

Inaktiv

Har hört en massa gott om EVE Online, så CCP kan vara ganska bra, även om jag själv inte spelat spelet. Annars så är WW ett självklart val i min pnp rpg-krets

Förutspår att min wow-fanatiker till vän med 40+ st WW rpg böcker kommer bli skogstokig av dessa nyheter.

Inaktiv

Rapport från Eve Onlines pågående Fan Fest

"yeh, just been talking tothe White wolf ceo...

Eve pen&paper rpg... and world of darkness mmo and other goodies like more content staff.. better art and great shit"

Medlem

Am i Dreaming ?

Medlem
Skrivet av Exim:

Am i Dreaming ?

Yes... go back to sleep and it just might still hold true when you awake


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Alltså, det vore sjukt ballt om de vågade sig på att göra ett komplett World of Darkness-MMORPG som kombinerar de olika inriktningarna. Var inte World of Darkness ändå ett sätt att försöka föra deras olika P&P-produkter närmare varandra?

Det här bådar gott för framtiden.


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem

fan, har hört extremt mycket gott om EVE, så om de kan få företagsandan som spelarna har i EVE och låta de bilda vampyrklaner och sånt i en värld som Masquerade så hade det ju varit underbart
kanske till och med jag hade gett mig in i riktigt rollspelande

1
Skriv svar