JAG HATAR KABLAR!

Medlem
JAG HATAR KABLAR!

Efter att ha spelat igenom det ljuvliga Ratchet & Clank: Tools of destruction till PS3:an insåg jag att jag missat en hel serie av underbara spel. Sagt och gjort, jag trallade ner på den lokala spelaffären, sa tack och adjöss till ett dammigt COD3 till xboxen och fick så i utbyte Ratchet & Clank 3 till PS2:an. Nu ska den här texten inte handla om något spel, utan denna inledning tar oss oavkortat vidare till rubriksättningen som jag så upprört uttryckt ovan i ett antal argsinta versaler.

Jag vet vad jag pysslar med i helgen iallafall...

PS2:an, halvt pensionerad och lämnad åt sitt öde, var ju såklart inte inkopplad i tv:n. Asch, fixat i en handvändning tänkte jag och drog fram tv:bänken. GAH! Något jag absolut inte skulle ha gjort. Efter att ha råkat slita av en kabel till surround-systemets högtalare, svurit och bankat hysteriskt på tv-bänken. Säkerligen fått flickvännen rätt skärrad, själv nästan fått ryggskott och antagit en lätt illröd färg i ansiktet blev tillslut, efter många svordomar, ps2:an inkopplad.

Alltså igår såg jag på tv, det här nya städprogrammet som börjat. Killen hade tre ton skrot liggandes på hög hemma i lägenheten och själv någon enstaka kvadratmeter att leva på. Där fanns atomur från polen, allehanda ohyra och bättre begagnad lax som gått ut 2001 och säkerligen skulle platsa för programmet antikrundan. När jag såg det tänkte jag: "Alltså hur fan släpper man det så där långt, var går det fel egentligen?". Men efter att ha skådat min egen kabelhärva, inte utan att skämmas en hel del, så förstår jag principen: En pinal (i detta fall kablar) åt gången under lång tid ger till slut en hel del jobb i slutändan. Ibland önskar jag man var född några år senare så någon klurig person hade uppfunnit ett helt trådlöst hem. Det är ju på gång, men vi är inte där riktigt än. O du ljuva framtid, kom till mig nu!

Jo ett litet post scriptum bara: Man vänjer sig verkligen snabbt vid den nya generationens grafik. Ratchet & clank 3 ser verkligen 80-tal ut när den gamla PS2-märren hostar sig fram. Men det verkar ändå vara värt en genomspelning - känsla tar grafik i många fall!

#blogg

Medlem
JAG HATAR KABLAR!

Det där ser verkligen illa ut... det gäller inte bara att dölja kablarna utan också att strukturera så att det är lätt att ändra om där bakom. Ha en kul helg!

Medlem

Hur löser ni era "kabelproblem" hemma. Var kan man köpa någon schysst form av kabeluppsamlare?

Medlem

Clas Ohlson har säkert rätt prylar. Det går att använda utan om man organiserar bra. T ex kablar som jag inte ofta drar ut (elkabel till datorn, högtalarkablar) ligger på botten och videokablar över. Men det blir bättre med kabelkanaler och dylikt.

Medlem

Jo jag var faktiskt inne på classes hemsida och skådade i sortimentet alldeles nyligen. Problemet verkar vara att hitta en tillräckligt bred kanal som går upp bakom tv:n, det är ju en hel del kablar som skall rymmas.
Nåja, i värsta fall får man väl ta två st, har också en tanka på att kontakta en vvs-kille som kommer och drar ett stuprör upp bakom tv:n
Operation kirra kabel-tjorv inleds imorgon!

Medlem

Hört talas som Flex? Köp en liten flex-slang och placera alla kablar i den.. funkar rätt bra. Eller så buntar du ihop alla kablar lite snyggt. Eller så ringer du mig som är elektriker så kan jag fixa det för 200kr/timmen.

Medlem

Jo har faktiskt nu på förmiddagern varit och införskaffat 2st 1m kabel-kanaler, skarvdosor och även en annan sorts kabelsamlare. Dryga 300 riksdaler allt som allt, men det är det banne mig värt om jag får lite ordning på mitt ormbo. Ska strax rulla upp ärmarna och ta tag i mitt kabel-problem, wish me luck!

Medlem

Gott, så ska det vara :). Lycka till!

1
Skriv svar