Filmklipp från Huxley
Jag är officiellt kär i UE3 nu. Personligen tycker jag efter sett GoW att det är den bästa och snyggaste spelmotorn hittills.
Fast den här huxley filmen såg man led av kraftiga framerate problem... Undra vad dem körde för hårdvara??
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Huxley är lite för fastpaced för ett mmo tror jag, men hoppas det blir bra, har väntat länge på ett mmo.
Huxley är lite för fastpaced för ett mmo tror jag, men hoppas det blir bra, har väntat länge på ett mmo.
Lite nyfiken på hur du menar med "för fastpaced för ett mmo". Akronymen MMO betyder ju bara att det är massivt, multiplayer, och online och är ingen indikation på vilken pace spelet har eller bör ha
Huxley tycker ifs såg nästan ut som nån billig UT2007 kopia?? Fast om man ska tro utvecklarna, så ska det kunna vara flera hundra online samtidigt?! Wow säger i såfall.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Huxley är lite för fastpaced för ett mmo tror jag, men hoppas det blir bra, har väntat länge på ett mmo.
Lite nyfiken på hur du menar med "för fastpaced för ett mmo". Akronymen MMO betyder ju bara att det är massivt, multiplayer, och online och är ingen indikation på vilken pace spelet har eller bör ha
Han kanske menar att det blir för mycket lagg för att man ska kunna skjuta med precision.
Nån som vet hur det här spelet fungerar? Är alla aliens datorstyrda och så är det typ människor som ränner runt i städerna och chattar och sen kanske man går ihop ett gäng och ger sig ut på en quest...eller nåt?
Är stridssytemet uppbyggt som (nästan) alla andra fps att det är spelarens skicklighet med tangetbord o mus som avgör om man träffar och inte en massa regelsystem med tärningsslag som avgör om man träffar eller inte?
Huxley är lite för fastpaced för ett mmo tror jag, men hoppas det blir bra, har väntat länge på ett mmo.
Lite nyfiken på hur du menar med "för fastpaced för ett mmo". Akronymen MMO betyder ju bara att det är massivt, multiplayer, och online och är ingen indikation på vilken pace spelet har eller bör ha
Det känns som UT med interaktiv 3D-serverlobby för mig.
Tycker man det där är likt UT så har man nog inte spelat så mcyket UT Kanske likt på ytan, iom att det är scifi, men vapen och trickhopp verkar ju inte vara lika och det är det som gör UT till UT...
Men iaf, tycker att Huxley ser trevligt ut, men som andra har påpekat så beror ju mycket på om de lyckas få det laggfritt eller inte. Iom att det är en relativt snabb shooter så är det betydligt viktigare än i andra MMO-spel.
men ska kunna vara upp till 5.000 spelare och om ni vill ha en källa till det så går ni bara in och läser på www.gamereactor.se
där står all fakta om spelet..
själv så tycker jag att FZ alltid är efter med nyheterna och sånt där... det brukar alltid finna tex 1 dag före på alla andra hemsidor som tex gamereactor och ign
själv så tycker jag att FZ alltid är efter med nyheterna och sånt där... det brukar alltid finna tex 1 dag före på alla andra hemsidor som tex gamereactor och ign
Det finns ju redan en rad articklar på fz om just detta spelet, är det något du saknar?
Ang filmen så uppfattade jag inte mycket av känslan pga fps och syncproblemen.
Ska man göra en film som denna så känns det som att man vill ha åtminstone över 75fps i spelet och iaf 30 i filmen.
Ger man inte sig själv lite dåligt rykte om man gör en film med denna kvalité?
Intrycket från min sida var botten så inga guldstjärnor i min bok.
snyggaste spelmotorn hittills
motor och motor
är väll folket bakom spelet som bestämmer hur snyggt det är.
kan säkert göra ett rejält fult spel med U3 motorn oxå ska du se
U3 engine =! nice graphixzzzz
Inte så jättebra film. Okej, kanske är lite yrvaken och vresig. Men vadå att de sköt avsiktligt i vattnet hela tiden för att visa deras ooooh så häftiga splasheffekt. Och skulle verkligen de där skimrande transparenta skade-skalen renderas en meter högre upp än själva gubben som blev skjuten? Och de hade faktiskt fuskat med intrimningen av skuggbuffrarna för de hade z-artefaktier på flera ställen Ok, nu ska jag hoppa ned från min höga häst. Det verkar ju trots allt kunna bli ett rätt lattjo spel.