Enemy Territory: Quake Wars filmat

Robot
Medlem
Enemy Territory: Quake Wars filmat

så vad var det som man kan göra nu med G8800 med Quake wars som man inte kunnde innan?

Medlem

Ha snyggare grafik?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av jojon:

så vad var det som man kan göra nu med G8800 med Quake wars som man inte kunnde innan?

det undrar jag åxå


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Näe men det där är fortfarande Dx9. Har inget med 8800GTX att göra med. Bara ett sätt att sälja grafikkort->Spel. Det ser exakt likadant ut som på en geforce 7900gtx.

Jag gillar det här spelet, det enda jag inte gillar är strogg vapnen. Och ljuden på både marine/strogg vapnen känns riktigt svaga. Och för mig är vapen ljuden väldigt viktiga, men dem här låter som några gamla doom/quake vapen från 90 talet.

Så jag ber till min GamerGud att det där är bara beta ljud, och att fulla versionens vapen kommer låta mycket bättre. Eller att man har möjligheten att göra sina egna ljud mod, som man får använda även med punkbuster?? Vi får väl se.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Var ju inte särskilt imponerande film:p var ju inte riktigt krigskänsla i det heller...är det någon som vet om dom kommer göra riktigt rockig musik till spelet som det är i q2 o.s.v?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Spelet känns väldigt stelt i animationer tycker jag. Titta bara på pansarvagnen som rör sig väldigt ryckigt. Sedan så var jag inte speciellt imponerad av ljuden.

Jag tycker spelet saknar lite av den där känslan jag vill ha men å andra sidan har jag ju inte spelat tidigare Enemy Territory spel utan bedömer allt genom att jämföra med battlefield serien.

Denna video fick mig inte att vilja spela QW mer än tidigare.

Medlem

Hmm, inga vidare ljudeffekter nej. Då är det som man hörde vid E3/QCon filmerna, tråkigt.
Annars ser spelet helt okej ut, men denna banan var inte lika fint designad som den tidigare. Var ju inte mycket till gameplay osv man fick se heller.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Har inte sätt den än, håller på att få ner filmen, men det låter som att dom höga förväntningarna på QW tar ut sin rätt...

Nja, inte direkt. Det var få som spelade, jag tippar ~4, kanske 5 inklusive speccaren. Det enda som egentligen visades var en tank som stod och skjöt på en Goliath och ett par av Stroggs vapen.

Ljuden var däremot ganska vissna, men det är det enda riktigt värdefulla man kan få ur den här filmen.

Medlem

lät väl okej, men så har jag väldigt hög volym på just nu
men jag håller med att många spel har väldigt dåligt ljud, vapnen låter vanligtvis som ärtbössor

Medlem

Såg väldigt fint ut men håller med om att det inte kändes som ett slagfält. Kan bero på ljuden då jag fick känslan av att det under hela filmen växlades mellan 3 ljud. Bombanfall, panasarvagn och vapnet i handen, och så om igen.
Volymen på ljuden varierade inte heller särskilt mycket.. Allt låg liksom "inpå" spelaren.

Medlem

Någon dom vet hur många spelare man kan vara max, är det som battlefield 64 spelare ?

Inaktiv
Skrivet av jojon:

Någon dom vet hur många spelare man kan vara max, är det som battlefield 64 spelare ?

Tror man kan vara "obegränsat" antal spelare, om man har en riktig värsting till server på en riktigt fet lina kan man nog få in sjukt många spelare, men det är nog ingen höjdare.

Inaktiv

Så. har sätt filmen, och jag måste säga från vad jag har sätt så håller jag mig nog till BF2142, QW ser bara inte ut till att bli lika roligt som BF2142 är för mig just nu...

Skrivet av jojon:

Någon dom vet hur många spelare man kan vara max, är det som battlefield 64 spelare ?

Ingen max, nej, men banorna optimeras för 24-32 spelare. I övrigt är det bara spelarnas datorer som sätter begränsningarna.

Medlem

Det som irriterar i den filmen är att effekter + en del saker är kanonsnygga medan husen ser ut som de lyfts från ett 5-6 år gammalt spel. Det man såg av kartan kändes lite "fattigt".

Explosionsljudet fick mig att vilja stänga av redan halvvägs genom filmen så jag hoppas att de fixar detta tills spelet kommer.

Förhoppningsvis är spelet betydligt roligare att spela än vad det såg ut som på detta klipp.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Näe men det där är fortfarande Dx9. Har inget med 8800GTX att göra med. Bara ett sätt att sälja grafikkort->Spel. Det ser exakt likadant ut som på en geforce 7900gtx.

Om du lyckas läsa det som står i början av filmen inser du att det är snyggare med ett 8800GTX än med ett 7900GTX. I texten framgår det att vissa features har "enableats" bara för 8800GTX-kortet. Sen lär alla dx9-spel se lite annorlunda ut med dx10-kort eftersom de tolkar information på ett annat sätt.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Näe men det där är fortfarande Dx9. Har inget med 8800GTX att göra med. Bara ett sätt att sälja grafikkort->Spel. Det ser exakt likadant ut som på en geforce 7900gtx.

Det kan ju vara så att spelet är så krävande att det kräver ett 8800 för att allt ska kunna köras på max och på så vis blir det "snyggare"...

Medlem

Mm, var ingen riktig Wow!-känsla direkt, men det lugnade ner mig när jag läste "Pre-Beta"...

Medlem

Instämmer med många andra. Ser lite stelt ut än så länge och ljuden övertygar inte riktigt.

Jag stör mig något på explosionerna, eldbollar som exploderar halvt under marken är inget som imponerar på mig.

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av jojon:

Någon dom vet hur många spelare man kan vara max, är det som battlefield 64 spelare ?

Ingen max, nej, men banorna optimeras för 24-32 spelare. I övrigt är det bara spelarnas datorer som sätter begränsningarna.

Finns alltid ett max. Och vad jag hört är det 64, det är vad som låter rimligt med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vissa saker gav en UT200X-känsla mer än en Quake-känsla. Om det var fler spelare så att det var mer action, så hade det nog sett roligare ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

okey låter intressant ifall det inte fanns någon sådan begränsing, hade hört någonstans att man bara kunnde vara 24 spelare så jag är nöjd ifall det går vara 64 spelare

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av jojon:

Någon dom vet hur många spelare man kan vara max, är det som battlefield 64 spelare ?

Ingen max, nej, men banorna optimeras för 24-32 spelare. I övrigt är det bara spelarnas datorer som sätter begränsningarna.

Finns alltid ett max. Och vad jag hört är det 64, det är vad som låter rimligt med.

De har sagt att moddare ska kunna öka antalet spelare om de vill.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Så. har sätt filmen, och jag måste säga från vad jag har sätt så håller jag mig nog till BF2142, QW ser bara inte ut till att bli lika roligt som BF2142 är för mig just nu...

Bra, håll dig ibland kidsen och spela din mod...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Håller med nymph^^
Tror man kan vara upp till 64 spelare men banorna är anpassade för ~24 spelare. Jag tror att Quake Wars har stor chans att bli nästa års "game of the year" när det gäller multiplayer. Den här videon var väl bara "reklam" för nVidias nya grafikkort tror jag. Visst såg det lite segt ut men spelaren hade godmode på och det är fortfarande cirka ett halvår till release, det var bara pre-beta och ser ändå långt mycket bättre ut än BF2142. Finns många videos från spelet som visar mer fartfyllt spelande, det här var mest bara grafik.

Medlem
Skrivet av FankeN:

Visst såg det lite segt ut men spelaren hade godmode på och det är fortfarande cirka ett halvår till release, det var bara pre-beta och ser ändå långt mycket bättre ut än BF2142.

Det är lite konstigt att de kallar det pre-beta.

Berodde inte förseningen på att de skulle spendera mer tid på att se till att balansen i spelet blev perfekt?

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av jojon:

Någon dom vet hur många spelare man kan vara max, är det som battlefield 64 spelare ?

Ingen max, nej, men banorna optimeras för 24-32 spelare. I övrigt är det bara spelarnas datorer som sätter begränsningarna.

Finns alltid ett max. Och vad jag hört är det 64, det är vad som låter rimligt med.

De har sagt att moddare ska kunna öka antalet spelare om de vill.

Jo visst visst, det kan man i D3E, det är väl inte så svårt. Vad jag menar är, att de låter inte en sådan sak vara _helt_ öppen, det finns alltid en gräns som är hårdkodad. Sedan tror jag inte, att ETQW passar för 512 spelare, tror det blir svårt att göra samt att fylla en server med det antalet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FankeN:

Håller med nymph^^
Tror man kan vara upp till 64 spelare men banorna är anpassade för ~24 spelare. Jag tror att Quake Wars har stor chans att bli nästa års "game of the year" när det gäller multiplayer. Den här videon var väl bara "reklam" för nVidias nya grafikkort tror jag. Visst såg det lite segt ut men spelaren hade godmode på och det är fortfarande cirka ett halvår till release, det var bara pre-beta och ser ändå långt mycket bättre ut än BF2142. Finns många videos från spelet som visar mer fartfyllt spelande, det här var mest bara grafik.

såg ju exakt ut som BF2142 grafik förutom spräng bubblorna och närahåll på den där reaktorn annars såg man inga större skillnader.

123
Skriv svar