Enemy Territory: Quake Wars filmat

Medlem

Alltså, vad är det med byggnaderna egentligen som är så fel?
Är ett litet ställe med äldre byggnader, enda som jag inte förstår är layouten på staden eller storlekarna på vissa av husen, verkligen enorma, verkar inte helt logisk. själva stilen på husen och området runt omkring får mig att tänka på mitten av europa, schweiz typ, inte för att jag KAN hur stilen på hus ser ut just där... möjligtvis östeuropisk stil...

Känns som om alla verkligen ska bestämma sig just nu ifall de ska spela 2142 eller QW eller båda, om jag säger så här: DET MÅSTE NI INTE. vafan, orka vara fanboy, jag längtar som många andra på att QW ska komma, detta var kanske inte det mest spännande jag sett från spelet, men jag kommer inte bara att sluta längta som vissa andra pga ett dålig footage.
Jag slutar inte längta efter HL2EP2 trots att de visar bilscener, det sämsta som var i HL2 var bildelarna, men jag längtar fortfarande på det trots att det kommer förekomma bildelar.

Inaktiv
Skrivet av fujiX:

När man läser vissa personers inlägg här så blir jag glad på riktigt att vissa verkar bilda sig en negativ uppfattning om spelet. Förhoppningsvis kommer dessa personer hålla sig till BF2142 eller liknande noobspel så vi slipper dom i QW.

PS. Jag har inte mer info än er andra om att det här spelet kommer bli skitgrymt men om man kollar på allt annat på marknaden så ser det här helt klart mest lovande ut...

på vilket sätt är 2142 ett nóobspel och QW ett hardcore-gamer spel?

är ju samma jäkla upplägg!!

och förresten så verkar det lite barnsligare med "tuffa strogg-monster än bara människor i 2142

Medlem

dålig video på så sätt att videon i sig var dåligt gjord. inge action osv, blev lite missvisande ur qw-hype-synpunkt. men verkar som sagt bara vara nå skryt ang G80-kortet.

Medlem
Skrivet av bleak:

på vilket sätt är 2142 ett nóobspel och QW ett hardcore-gamer spel?

är ju samma jäkla upplägg!!

och förresten så verkar det lite barnsligare med "tuffa strogg-monster än bara människor i 2142

Är ju inte alls samma uplägg. I QW är det en massa deluppdrag som en assult match i UT medan BF2142 är hålla flagorna eller hålla missiltorn som gäller. Båda är framtiden och man krigar men spelupplägget är inte samma.

Medlem

Personligen tycker jag skillnaden är denna:
BF2142: stort ställe, gå vart du vill, okoncentrerad fighting.
QW: Mindre område, fasta mål som måste tas i ordning, koncentrerad fighting (eftersom man följer ett specifikt mönster)

Medlem

Håller med abbe, MEN gamla ET hade också delmål som gynnade laget, typ bygga en radarpost så laget spawnar snabbare eller att bygga vattenpumpar som skapade en extra attackväg. Man kunde också sabotera de sakerna. Så ja, det brukar vara koncentrerad action men oftast på två eller tre ställen. Hoppas dom har kvar det från Wolf ET.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Finns alltid ett max. Och vad jag hört är det 64, det är vad som låter rimligt med.

Fel. Dynamisk hantering av object ser till så man inte har någon hårdkodad gräns alls. Att hävda att det _måste_ finnas en hårdkodad limit är bara nonsens.

Skrivet av HaZe303:

Men alla ska komma ihåg, det är nybörjar kodare som gör spelet. Det enda dem har gjort är moddar hittills.

Lustigt, jag hade för mig att id hade skrivit den ursprungliga motorn samt att Carmack (heck, flertalet på id) hjälpt till i övrigt med, såsom att implementera Megatexture.

Och du, RTCW:ET är en expansion till RTCW och har installerats 13 miljoner gånger världen över. Låter som nybörjare, huh?

Som notering: Man lirade en handfull personer på en stor karta. Långt ifrån de 24-32 player som den var rekomenderad för. Det är bara Nvidia som vill visa sina shader-effekter för nya kortet (se explosionerna ocxh tryckvågen etc för enklast identifiering av de) och inte en spelförevisning.

Denna video är dåligt klippt ur alla synvinklar då den inte förevisar kortets styrka sidebyside utan effekterna (duh!) samt den inte förevisar styrkan i spelet. Vilket gör att det blir pannkaka oavsett om det är gamer eller teknik-intresserad som ser på den.

Fans av kommande spelet bör kolla på de andra filmerna istället.

Medlem

Wöörd Zarkow!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

verkar vara ett helt ok spel. Fast explosionerna med nån slags bubbel effekt föll inte i min smak.


signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Medlem

Står det någonstans att det är få spelare på banan i filmklippet eller är det bara en del som antar att det är få spelare eftersom det inte ser ut att hända så mycket?

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Lustigt, jag hade för mig att id hade skrivit den ursprungliga motorn samt att Carmack (heck, flertalet på id) hjälpt till i övrigt med, såsom att implementera Megatexture.

Och du, RTCW:ET är en expansion till RTCW och har installerats 13 miljoner gånger världen över. Låter som nybörjare, huh?

Visst motorn är från ID. Men själva spelet är det ju Splash Damage som kodat. Vad jag syftade på med det var att banorna, ljuden, grafiken(art), m.m m.m är gjorda av nybörjar(kanske inte nybörjare, men oerfarna spelmakare) kodare. Visst att dem har gjort ett av världens mest populära moddar, men det är nog inte ens i närheten av samma sak som göra ett helt stort spel. Jag försöker inte tracka ner på SD, och jag hoppas dem lyckas. Men jag blir inte förvånad om dem inte gör det. Dem kanske har kompetensen, men definitivt inte erfarenheten. Och erfarenhet behövs om man ska lyckas med nåt bra. Eller inte tvunget, men bra alltid att ha... Och jag är ingen som sitter o väljer antingen BF2142/QW. Jag lär nog spela båda spelen, jag vart imponerad av E3 demot dem visade. Men mer o mer för varje gång dem släpper något material från spelet, så blir jag mer o mer skeptiskt mot det här. Varför jag gnäller, är för att det här kan bli så jäkla bra, bara dem inte klantar till det hela!? Som t.ex det där med vapen ljuden, det är så viktigt i ett sånt här spel. Och som dem är nu, så skulle jag inte kunna njuta av spelet om vapnen låter som nå ärtbössa, eller nåt från nåt gammalt intelvision spel..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

JB
Medlem

De som tror att jätte högljuda ljud är bra, har fel.

I skall man spela ett spel i 1-3 timmar, så är det rätt skönt när ljuden från MP40, Thomson etc, är lite nedtonade. Fotsteg etc och andra ljud i ET är klockrena. Speciellt i ET Pro med headshot pling. Om man spelar på en ET server som har moddat ljuden så de låter högre och kraftigare, så är det roligt i kanske 5 minuter, sen blir det bara jobbigt.

Dock är det Pre-Beta, och mycket saker kan hända från beta till final/gold. Speciellt med ljud och HUD.

Medlem

höga ljud är inte det som efterlängtas, BRA ljud är dock viktigt, att skjuta med en ärtbössa eller att skjuta med ett vapen som faktiskt använder ens subwoofer är två olika saker, att ha höga ljud är jobbigt, men att ha ljud med kraft i är guld.
två olika saker helt enkelt

Medlem

Hatar ljuden i BF2, älskar ljuden i PoE2...det verkar alltid vara bättre ljud i moddar än i main spelet, samma med BF42 och FH.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Bjucka på ETQW blixtfort! Måste ju komma ut en vettig fps-titel snart..


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Står det någonstans att det är få spelare på banan i filmklippet eller är det bara en del som antar att det är få spelare eftersom det inte ser ut att hända så mycket?

Om du kollar runt så kommer du snart hitta SDs irc-kanal, och då kan man läsa vad utvecklarna själva säger.

Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Zarkow:

Lustigt, jag hade för mig att id hade skrivit den ursprungliga motorn samt att Carmack (heck, flertalet på id) hjälpt till i övrigt med, såsom att implementera Megatexture.

Och du, RTCW:ET är en expansion till RTCW och har installerats 13 miljoner gånger världen över. Låter som nybörjare, huh?

Visst motorn är från ID. Men själva spelet är det ju Splash Damage som kodat. Vad jag syftade på med det var att banorna, ljuden, grafiken(art), m.m m.m är gjorda av nybörjar(kanske inte nybörjare, men oerfarna spelmakare) kodare. Visst att dem har gjort ett av världens mest populära moddar, men det är nog inte ens i närheten av samma sak som göra ett helt stort spel. Jag försöker inte tracka ner på SD, och jag hoppas dem lyckas. Men jag blir inte förvånad om dem inte gör det. Dem kanske har kompetensen, men definitivt inte erfarenheten. Och erfarenhet behövs om man ska lyckas med nåt bra. Eller inte tvunget, men bra alltid att ha... Och jag är ingen som sitter o väljer antingen BF2142/QW. Jag lär nog spela båda spelen, jag vart imponerad av E3 demot dem visade. Men mer o mer för varje gång dem släpper något material från spelet, så blir jag mer o mer skeptiskt mot det här. Varför jag gnäller, är för att det här kan bli så jäkla bra, bara dem inte klantar till det hela!? Som t.ex det där med vapen ljuden, det är så viktigt i ett sånt här spel. Och som dem är nu, så skulle jag inte kunna njuta av spelet om vapnen låter som nå ärtbössa, eller nåt från nåt gammalt intelvision spel..

Bara så vi får lite begrepp om vad du avser: Vilka har erfarenheten att göra ett FPS-spel bra?

(För övrigt, återigen, det är inte så enkel uppdelning mellan id=motor, spelet (sic) = SD som du vill påskina. Om du kikar på lite filmklipp så noterar du tex att en viss herre från id leder arbetet tillsammans med Loki. Man har dvs inte dumpat över en motor på en grupp, utan gör som man alltid gjort när man har en extern studio som jobbar isamarbetemed en - man är involverad i att hjälpa med allt. id är inte EA, man tänker inte sälja spelet på namnet, utan upplevelsen.)

123
Skriv svar