Analyschock - så skriver FZ-folket!

Redaktör
Analyschock - så skriver FZ-folket!

Kvällstidningsrubrik? Javisst! Tyck vad du vill om deras rubriksättare, men man måste ge dem cred för att de vet hur läsaren fångas. Får kolla besöksstatistiken sen och se om jag har nån talang på området...

Hursomhelst. Jag sitter och går igenom våra gamla recensioner, av skäl ni snart kommer bli varse. Intressant är att se hur tydliga särdrag vissa skribenter har (nästan så att det blir ett signum) och hur vi förändrat riktlinjerna över åren. Ett par utmärkande drag:

  • En skribent har rubrikrädsla

  • Två skribenter förnyar ständigt formateringen (bilder, citat mm.)

  • En skribent skriver i stort sett alltid samma rubriker

  • En skribent kör stenhårt med bildtexter

  • En skribent använder "akademiskt" språk

  • Förr var Ingresserna emellanåt absurt långa

  • Förr skrev vi romaner istället för recensioner

Lite siffror om vilka artikelskribenter som varit mest aktiva genom åren. Uppgifterna är inte helt korrekta, då jag inte tagit reda på vem som står bakom recensioner med flera skribenter. Det gäller alltså individuellt skrivna texter. Siffrorna visar totalt antal och inom parentes visas texter för pc, konsol och hårdvara.

Mest lästa artikel någonsin är herr Severinsons Logitech G15-recension (vilket han är omåttligt stolt över). Å andra sidan har jag fått flest träffar på artiklarna genom åren; ungefär 30 procent fler än John som ligger på andra plats. Vilket jag är ännu stoltare över. Och nej, ni får inga siffror.

Topp fem i fråga om antal publicerade texter, inklusive pressreleaser och annat:

  1. @Tompa - 288

  2. @Perixon - 238

  3. @spiken - 226

  4. @Nosnos - 168

  5. @John - 160

Nu vet ni.

#blogg


signatur
Medlem
Analyschock - så skriver FZ-folket!

Analyser och siffror är alltid kul. Saknas bara lite diagram.

Borde väl sammanfatta för de som inte orkar läsa, Tompa > John. Eller hade du andra anledningar till analysen?

Medlem

En riktig kvällstidningsrubrik innehåller lite mer överdrivna saker, en möjlig rubrik skulle kunna vara "Shockande analys - Så skrev sig xx in på toppen *John* Jag minns inte vad jag har skrivit"

Är det MaxH som är den akademiskt berikade recensören?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Så Simon Bergsted är er mest mångsidiga skribent? ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Redaktör

Jag äger John, ja. Men det visste vi ju redan.

Vem akademikern är får ni försöka ta reda på själva.

Simon är nog mest mångsidig om man ser till vilka plattformar han testar på. Han äger de flesta, om inte alla, moderna konsoler och är ett genuint orakel i spelkunnande. FZ:s egen Björn Hellberg.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Vilken typ är jag? Jag gissar på en av formateringstokarna.


signatur
Medlem

jag har ofta tänkt på t.ex rubrikerna till WTF. Dom är för, enlig mig, "ordentliga".
Skumma meningar, ofta ordet yngling som jag hatar, vem använder ordet yngling egentligen (><)

Flakmonkey
Skrivet av Tompa:

Simon är nog mest mångsidig om man ser till vilka plattformar han testar på. Han äger de flesta, om inte alla, moderna konsoler och är ett genuint orakel i spelkunnande. FZ:s egen Björn Hellberg.

:$

Redaktör
Skrivet av spiken:

Vilken typ är jag? Jag gissar på en av formateringstokarna.

Mjaaa... Det bor en formtok i dig. Men du har skrivit för lite - såg inte att du kvalar in i det mönstret förrän häromdan (efter ovanstående kommentar). Du har nåt i stil med 15, 5, 5 totalt (vilket är något av ett hån mot ett läshungrigt spelsverige).


signatur
Medlem

John gick väl på kth? borde väl genom honom någon form av akademiskt berikande?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dumlen:

John gick väl på kth? borde väl genom honom någon form av akademiskt berikande?

Nah, den enda gången vi märker av Johns "högre" utbildning är när han häver ur sig något latinskt citat för att verka smart. Epic fail!


signatur
Inaktiv

hahaha


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

1
Skriv svar