Medieval II: Total War på Steam

Robot
Medlem
Medieval II: Total War på Steam

Så länge det inte är mer än marginell prisskillnad så köper jag i butik/via webbhandel. Tycker det är fel att ta ut nästan lika mkt för ett spel i en nedladdningstjänst som i butik.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller helt med. Tar Valve en lika stor kostnad som vanliga utgivare gör? För priserna har inte särskilt stor skillnad.

Inaktiv

Sitter här med mitt ex av M2:TW i handen och känner mej gladare än den stackare som betalade Valve


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Tycker synd om folk som köper via steam, finns inget mervärde att ha det bara i datorn. Man värdesätter inte spelet på samma sätt. Sedan att ha den enorma sammlarbox man fick när man köpte det i butiken förhöjer känslan för spelet avsevärt. De som föredrar digital distrubition är väldigt lata av sig och måste ha allt samma sekund utvecklarna är klara. Ganska löjligt imo.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Instämmer till 100 redmac!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

redmac det är väl upp till var och en? ännu löjligare att anta att alla har samma åsikt än att föredra att köpa spel från steam och liknande.

Själv kommer jag varken köpa spelet från steam eller i butik men hade jag gjort det hade jag köpt det i butik eftersom det är så pass dyrt ändå över steam men hade det inte varit det hade jag köpt över steam.

Introversion ligger längst fram vad gäller hur man köper produkter över nätet, helt klart. Steam har annars mer tillgängligt och börjar nu bli en riktig maktfaktor i den digitala distributionsvärlden, med alltfler utgivare och utvecklare som väljer dem. Men för ren kundservice krossas de fullständigt av IV.

Medlem
Skrivet av redmac:

Tycker synd om folk som köper via steam, finns inget mervärde att ha det bara i datorn. Man värdesätter inte spelet på samma sätt. Sedan att ha den enorma sammlarbox man fick när man köpte det i butiken förhöjer känslan för spelet avsevärt. De som föredrar digital distrubition är väldigt lata av sig och måste ha allt samma sekund utvecklarna är klara. Ganska löjligt imo.

Hade det varit billigare med digital dist. och patchning hade funkat som för butikutgåvorna (visst steam uppdateras automatiskt men t ex Direct2Drive behöver specialpatchar) så hade jag köpt alla mina spel via digital dist. Skönt att slippa fylla upp varenda skrymsle och vrå i huset med förpackningar och man slipper bry sig om skivor som kan blir repiga eller gå sönder på annat sätt och som ofta behövs för att starta spelet om man inte trixar lite med Daemon-tools eller liknande.

Medlem

Aldrig i livet att jag väljer digital distribution när det är billigare att antingen köpa i affär eller beställa en fysisk vara via internet. Dessutom är steams nuvarande system värdelöst då man förlorar rätten till alla spel om man bli avstängd. Ska man köpa via Steam så får man se till så att man har ett konto för varje spel.

Medlem
Skrivet av XCan:

Dessutom är steams nuvarande system värdelöst då man förlorar rätten till alla spel om man bli avstängd.

Oj, är det verkligen så? Tur att jag inte beställde Half-Life 2 från Steam som jag hade tänkt. Får nog beställa den i webbhandel ist.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av XCan:

Dessutom är steams nuvarande system värdelöst då man förlorar rätten till alla spel om man bli avstängd. Ska man köpa via Steam så får man se till så att man har ett konto för varje spel.

Är det inte lättare att bara se till att inte fuska i multiplayerspel, inte tanka ner olagliga versioner och försöka spela genom sitt steam-konto och inte bete sig som en fjortis online när man spelar?
Så slipper man bli avstängd alls från första början tänkte jag?

SKitbra system tycker jag, klarar man inte av att sköta sig så ska man bestraffas på ett kännbart sätt.

Skrivet av redmac:

Tycker synd om folk som köper via steam, finns inget mervärde att ha det bara i datorn. Man värdesätter inte spelet på samma sätt. Sedan att ha den enorma sammlarbox man fick när man köpte det i butiken förhöjer känslan för spelet avsevärt. De som föredrar digital distrubition är väldigt lata av sig och måste ha allt samma sekund utvecklarna är klara. Ganska löjligt imo.

Är det inte lika löjligt att värdesätta någonting mer pga paketet det kommer i? Blir ett spel bättre för att du har en papplåda i hyllan som den kom i?
Visst, bägge alternativen är väl löjliga beroende på hur man ser på saken.

Medlem

Spelet blir väl 100 kr billigare på steam, dollarn står i 7,60 eller så...

Men Spelet säljs bara i Nord- och Sydamerika över steam så det en felatkig nyhet.

1
Skriv svar