Marvel: Ultimate Alliance

Robot
Marvel: Ultimate Alliance

På senare tid har superhjältar i alla dess former fått ett ordentligt uppsving i media, speciellt inom filmvärlden. Spider-Man, The Hulk, X-Men, Fantastic Four med flera har alla visat upp sina superkrafter och tighta kläder på bioduken de senaste åren. I och med filmerna har också datorspel baserade på dem dykt upp. Men varför inte göra ett spel med alla hjältar i?


Medlem
Marvel: Ultimate Alliance bekänner färg

Inget sånt är bra.......:\


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

mjölka kossan....

Medlem
Citat:

Den enda hjälte jag saknar är Superman men han är inte Marvels ägodel så det är inte mycket att göra åt.

Hur menar du ni? Med tanke på att det är Marvel Comics som är utgivare för The Amazing Spiderman (Egmont är utigvare här i sverige), är det med tanke på att Stan Lee (som jobbar på Marvel Comics) har skappat Spiderman eller är det något nytt som jag missat?
Och varför är Spiderman med på ett Screenshot och i prinsip all den reklam jag set om spelet (enda ingame är screenshotet i recentionen).

är det inte så att man "låser up" karaktärer?

Medlem

Haghala, om du läser vad han skrev igen, så kanske du upptäcker var du läste fel...


signatur
Medlem

Hur fungerade multiplayer? Eller finns det kanske inte i PC-versionen?

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Inget sånt är bra.......:\

på pc kanske. På xbox360 är det skitkul att spela i co-op i alla fall

Det är ju inget singleplayerspel direkt. Man ska sita med sina homies i soffan och göra combos istället


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Men varför saknar recencenten superman? han skulle ju själv slå alla andra superhältar med lillfingret..inte så kul.
Kul dock haghala ovan som läste fel.

Medlem
Skrivet av Wahlgren:

på pc kanske. På xbox360 är det skitkul att spela i co-op i alla fall

Det är ju inget singleplayerspel direkt. Man ska sita med sina homies i soffan och göra combos istället

Håller verkligen med.. hade detta bara varit single-player hade det även fått en etta av mig.. nu får det en fyra, helt klart! Suttit och plöjt igenom detta med brorsan på 360:n.. Skitkul!

Co-op! :heart:

Medlem

Vill fortfarande gärna veta varför multiplayer inte testades. Eller varför det inte nämns i recensionen. Recenserade man bara singleplayer (vilket är mindre roligt än multiplayer, som jag själv erfarit) så förstår jag det låga betyget, men då känns det som spelet blev dömt till en etta i betyg på otillräckliga grunder.

Medlem

Multiplayer testades men jag tyckte ändå inte det var så kul. Så enkelt är det. Att jag glömde nämna det i recensionen var dock mitt fel. Sorry för det.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

En etta bara?! Tyckte detta var riktigt skjoj faktiskt. Har spelat det i 2 dagar nu med min storebror, på Xbox360. Iofs, 42" platt-TV och ljudsystem för 25,000 så är det rät grymt ;).

Kanske inte världens bästa spel, men det är avkopplande att bara luta sig tillbaka och sammarbeta och spöa skiten ur alla som kommer i närheten, och riktigt skoj att man kan teamwork:a på ett sånt bra sätt i vissa situationer (vi kör som Spiderman och Wolverine)

Medlem

Skrev i recensionen att detta spel nog är bättre lämpat på konsol än på pc. Men nu var det pc-versionen som recenserades och jag gillade den inte värst. Xbox360-verren har jag inte testat så hur det fungerar där vet jag inte.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

bra spel bra grafik.haha jag har vunit spelet.dom bästa gubbarna var gost rider wolvorin och nåra till men det saknar superman


signatur

*blink*

1
Skriv svar