Need For Speed: Carbon (PC)

Robot
Need For Speed: Carbon (PC)

För några dagar sedan publicerade vi en recension av 360-versionen av Need For Speed: Carbon och nu, kära läsare, är det dags för PC-versionen att gå under mikroskopet. Är den bara en simpel portning, eller är den ett omgjort mästerverk?


Medlem
Vi lirar NFS: Carbon på pc

Tycker 2.5 var ett väldigt lågt betyg, 3 iaf. för det är spelbart, och det är lagom kul.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

tycker det är ett alldeles lagom givmilt betyg

Medlem

Jag tycker det är askul :D. Aja får väl se vad Pc Gamer kommer säga om det istället

Medlem

Det skulle lika gärna kunnat stå mitt namn efter recensionen, helrätt betyg också

Inaktiv

Pc versionen var ingen höjdare, kan tänka mig att det är bättre på 360'n

Medlem

fan jag är imponerad av EA som verkligen tagit åt sig av kritiken och gjort något åt saken!

Medlem
Skrivet av Fik0n:

fan jag är imponerad av EA som verkligen tagit åt sig av kritiken och gjort något åt saken!

Håller med


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det var länge sen Need for speed serien var nått att ha.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Pc och 360 versionen är välidgt lika varandra, men Pc:n finner i slutändan då man slipper framdrops. 3 av 5 är helt okej betyg. Ett spel som är kul i någon timme sedan går det utför när man ser hur ytligt spelet är.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

EA chefen som sade att Epic/GoW är mindre innovativa, ska nog hålla tyst. Som redmac sade, 360 versionen lider av jobbiga framedrops. Som Most Wanted gjorde, och det har inget med 360´ns hårdvara att göra, utan EA som skyndar spelet ut och inte lär sig optimera kod för 3 kärnor. GoW t.ex har inga problem med framedrops, den är så stadig så det nästan känns som en film man spelar, och då menar jag på det bästa sätt möjliga. Och GoW ser 100ggr snyggare ut än det här spelet. Det säger inte lite, det säger mycket om EA´s värdelösa billiga kod, och skulle jag vara en hög chef på Ea, så skulle jag inte skämma ut mig med såna idiootiska kommentarer. Fast pc versionen flyter perfekt, så är spelet värdelöst ändå. Allt det bra som fanns i most wanted har man mördat bort i den här versionen. Sämsta NFS spelet hittils i mina ögon!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

har inte NFS: Carbon ea spyware mä som de som kommer med Battlefield 2142?

Medlem
Citat:

Det var länge sen Need for speed serien var nått att ha.

Håller med! Den allra första versionen till 3DO är fortfarande bäst! Vilket spel! *nostalgisk*


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv
Skrivet av zijn:

har inte NFS: Carbon ea spyware mä som de som kommer med Battlefield 2142?

det är väl fake, dvs ingen spyware bara ett rykte?

Medlem

asså.. 2.5 e för lågt, lägre än glocalnet måste jag säga....
Spelet förtjänar bättre betyg, portad eller ej.

PS. kan ni nämna nåra andra bilspel ute till pc som ni tycker om?

Vila i frid

Personligen tycker jag att Need For Speed: Porsche Unleashed är det bästa NFS-spelet - och ett av de bäst arkadbilspelen.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Inte så impad av det här spelet faktist. Och dom där jädra menyerna! Det blir för mycket konsol av det hela. Tryck 2 för att få mer avancerade valmöjligt heter. Kan dom inte bara ha en meny på vänster sidan (t.ex) Men det är rätt kul ändå spelet:p 3.5 av 5 mej!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Personligen tycker jag att Need For Speed: Porsche Unleashed är det bästa NFS-spelet - och ett av de bäst arkadbilspelen.

Samma här, började faktiskt spela NFS:Porsche Unleashed igen efter att jag testat Need for Speed: Carbon, blev så jävla besviken på körkänslan att jag var tvungen att dra fram något med underbar körkänsla. Förstår inte varför de inte följde spåret med Porsche Unleashed, det var ju nästan perfekt!

Medlem

Jag tycker spelet är kul men PC versionen iallafall lider av buggar och riktigt pissig styrning i Drift!!!
Jag har kört med både ratt o tagentbordet och jag tycker att köra med ratt är bäst! framför allt i Drift man kan styra bilen mer då! inte pang in i väggen pang in i väggen som med tagentbordet! :\

Annars kul spel! bara EA fixar buggarna och fixar till styrningen i Drift så är iallafall jag nöjd! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Underhållande spel, jag hade gett det en 3:a.

Medlem

Tror folk fortfarande är lite vilse angående FZ's poäng system. Läs här http://www.fz.se/betyg

Känns oftast som de flesta beskriver spelet på ett sätt men sätter poäng på ett helt annat.

Hursomhelst så har NFS gått rakt utför sedan det blev en förlängnings av Fast and the Furious och Pimp my ride. Nej ge mig NFS3:Hot Persuit.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

som en hardcore racing gamer, tycker betyget är alldeles på tok för högt, NFS blir ju bara sämre och sämre för varje spel, 1:an är ju fortfarande det ända som varit bra när de väl kom, hoppet om ett riktigt bra NFS gav jag upp på efter NFSU, däremot e de skönt att de börjar släppa taget ur den här löjligt överdrivna styling trenden de håller sig till, o slänger in lite annat en japansk motor. Kanske bara kanske lever man när de väll släppt ett riktigt skön racer med fysik som håller sig till realism...

Medlem

Någon mer än jag som tycker att musiken är den sämsta hittills?

Medlem
Skrivet av Staffan:

Någon mer än jag som tycker att musiken är den sämsta hittills?

Ja jag håller med dej musiken hör man ju knappt! :\
och dä man nu hör suger!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Finns Honda bilar i detta spel?

Medlem

Skulle nämna spelet: TNFG.

The Need For Greed.

EA är bra på det ^_^

Inaktiv

Det bästa släppet dom gjort är ju utan tvekan Need for Speed Porsche 2000. Ok, den första dom släppte Need For Speed 1 som kom 1995 om jag inte missminner mig är ju inte så tokig heller men mer i nostalgi syfte då :heart:

Efter Porsche så har det ju bara gått utför (tyvärr) och när man kör lika bra med tangentbord som ratt så är det inte lika längre intressant.:down:

Medlem

den sugiga och overkliga driften drar ner den till 1.5..

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Jag tycker spelet är kul men PC versionen iallafall lider av buggar och riktigt pissig styrning i Drift!!!
Jag har kört med både ratt o tagentbordet och jag tycker att köra med ratt är bäst! framför allt i Drift man kan styra bilen mer då! inte pang in i väggen pang in i väggen som med tagentbordet! :\

Annars kul spel! bara EA fixar buggarna och fixar till styrningen i Drift så är iallafall jag nöjd! 8)

Jag var också lika anti mot styrningen i drift dom 3-4 första racen sen efter ett tag så blir det bara bättre och bättre och just nu så tycker jag att det är den bästa drift styrningen genom NFS serien.

1
Skriv svar