Gothic 3-demo hos FZ

Robot
Inaktiv
Gothic 3-demo hos FZ

Dregel ^^


signatur

No weakness

Medlem

Tyvärr för krävande, attans!

Inaktiv

Bugg-bonanza på gång!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

bara 20 minuter kvar tills jag kan testa det jihu

Redaktör

Dyker upp i filarkivet om cirka 20 minuter.

Uppdatering: uppe.


signatur
Inaktiv

Gött:D


signatur

No weakness

Medlem

synd bara att detta är sjukt krävande och otroligt buggigt, jag har det och har spelat mkt så jag har rätt stora erfarenheter om detta

men å andra sidan är det otroligt roligt ändå!


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Är demot lika buggigt som hela?


signatur
Medlem

Hackar ju värre än morrowind ändå ser det fulare ut. nä usch å fy på detta spel!

Medlem

Till att börja med var introfilmen smärtfyllt tråkig. Jag är alltid den som aldrig skippar introfilmer, hur tråkiga de än är, eftersom jag tycker de är viktiga för spelet, men i det här fallet så var jag tvungen att trycka på Esc. Total saknad av känsla, med helt livlösa karaktärer som mumlar, och påminner lite om Pingu.

Väl inne så möts jag av en drös grymtande orcher eller något liknande, och var tvungen att dra ner på volymen så inte familjen tror att jag sitter och tittar på polsk porrfilm dubbad med tyska grymtningar.

Ungefär en minut senare så stänger jag av spelet för att jag helt enkelt inte orkar mer. Får prova ge spelet en andra chans någon gång när jag har riktigt tråkigt.

Medlem

har spelat det nu, fick väldigt konstigt intryck av det, grafiken var snygg men hakade bitvis.

Stridssystemet var helt okey i 5 minuter sedan blev det väldigt utråkat, hitsystemet när man träffar en fiende var väldigt dåligt gjort.

Animationerna började skratta åt när jag såg hur gubben sprang nästan värre än oblivions hopp animationer, dock inte lika stelt men fruktansvärt löjligt han sprang. Väldigt upprepande animationer exact samma attacker hela tiden inte roligt i längden.

ljudet var väldigt enformigt som Kyraal sa

Intrycket var endå roligt ett tag. Det är defenetift inget köp för mindel.
Då slår Oblivion detta spel

Medlem

Ja alltså det hackar ju extremt mycket i förhållande till utseendet. Drar man ner på allt till medium/låg så ser det dåligt ut samtiddigt som det inte flyter som den ska trotts att man sitter på klockad 7900GT. Älskade Gothic II men det här är skandal. Sedan kolla på hus och andra föremål. De ser ju för enkla ut. Såna hus hade man i spel för typ 5 år sedan. En låda med en trekant på...öhhh....

Fattar inte hur detta kan vara samma spel som visades på E3 och de naturfilmer man fått se från spelet. Känns som nästa generations motor i de filmerna och förr förra generations motor med lite extra effekter i spelet...

Medlem

Jag vet!

Gothic II klår Oblivion med hästlängder! Framförallt för att man kände sig så levande i alla konversationer (se typ Mass Effect som kommer till 360, samma koncept som i Gothic II) och att man kunde svara med en röst och att alla alternativ man valde gav olika innebördar. Att välja olika fraktioner i Gothic II gav verkligen olika vägar i spelet och olika slut. I Oblivion kan du vara med i allt. Vilket suger.

Ska testa Gothic III när demo:n är nere. Verkar dock vara en miljard gånger SÄMRE än föregångaren... Vad fan håller ni på med Pirahna Bytes?

Inaktiv

Detta spel var riktigt tråkigt. ärligt talat så lirar jag hälldre Diablo 2 än detta spel


signatur

No weakness

Medlem

Början på spelet suger, ingen tvekan om det, men när man spelar en stund så kommer det igång och då märks det att det är ett Gothic spel man spelar. Att spelet rycker hela tiden beror på att det laddar. Defragmentera hårddisken så ska det flyta på bättre. Själv kör jag med allt på max i 1024*768 och då ser det bättre ut och flyter bättre än Oblivion. Har en dator med Athlon 64 3200+, 1.5 gig ram och Geforce 6800GT. Det är inga laddningstider någonsin när man är i spelet, så man får leva med att det stannar till lite när man går in i en stad. Fightsystemet sen kan verka lite sopigt i början, men spelet är gjort så att man blir totalt ägd om man bara går in och klickar på vänstra musknappen som en galning i alla fighter. Rekommenderar även starkt att ni ökar volymen på allt till 100%, förutom musiken som jag kör på 28%. Om ni nu vill höra ambienta ljud när ni spelar.

Jag tankar själv ner demon nu för att se vad det egentligen är ni får testa. Har kört fullversionen väldigt mycket och svarar gärna på alla frågor ni har om den.

EDIT: Ok, har spelat demo versionen lite nu och det mesta är sig likt från fullversionen. Något som skiljer sig är att ljudet är kraftigt komprimerat jämfört med fullversionen. Det låter verkligen fruktansvärt när någon pratar! De verkar har varit ganska generösa med utrymmet man får, då de har med drakgrottan på stranden som man aldrig någonsin skulle ha en chans i då man måste vara typ level 50 för att kunna ha ihjäl fienderna där.
Som jag sa tidigare, om ni har något intresse av att spela ett RPG nu så uppmanar jag er att ge spelet en chans och spela igenom demon, då det blir bra mycket bättre efter intro och tutorial biten.

KaP
Medlem

Har sett fram mot ett demo av detta. Men av vad jag hört så gör jag mig nog inte besvär att ladda ner. Synd...

Medlem

Är man ett fan av Gothic spelen så blir man knappast besviken på Gothic 3. Spelet är bara rätt dåligt de första 30 minutrarna. Se till att hårddisken är defragmenterad så borde inte prestandan vara allt för dålig. Jag har inte orkat spela igenom hela demon, men det ser ut att vara tillräckligt långt för att man ska få en bra bild av hur trean är. Se bara till att du inte avfärdar spelet som skit efter en kvart för att de klantade till början på spelet. Det är många saker som Gothic 3 gör bättre än Oblivion och om det hade släppts några månader senare istället så skulle det nog mycket väl ha kunnat bli det överlägset bästa RPG:et på åratal. Nu är det "bara" ett väldigt nedra bra spel, som man ofta ser potential i för något ännu bättre.

Medlem

Dang, det här lät ju inte nå vidare bra, slutar tidigt idag så då ska jag dra hem demot.


signatur
Inaktiv

värdelöst....... man kan ju inte tro att de gjort 2 spel innan de här

Medlem

provade precis demot, men jag tyckte att det kändes "släpigt"
Tex när man vänder sig och vill sluta vända sig, så forsätter spellet ändå en lite bit till, med en nedsaktande effekt. Kan möjligtvis tyckas vara en snygg effekt men riktigt irriterande om man vill ha en närvarokänsla. Provade att byta till lägre upplösning, fast det var samma sak där.

Sedan så käns interfacet in särskilt polerat, tex om man som jag gillar att spela i 1:a persons perspektivet, så efter att man öppnat inventory eller haft en dialog, så kommer man tillbaks till 3:e pers. perspektiv.

Jag fick dock känslan av att det kan finnas en bra story någonstans där ute.
Summa sumarum, detta spelat kan knappast anses färdigt.

Medlem

Nej, det är knappast färdigt men i hela spelet så kan man faktikst ändra så att musrörelserna inte känns så släpiga. Jag ska vänta 2-3 patchar till innan jag fortsätter eftersom spelet på vissa sätt är hopplöst. Missar man första träffen på fel fiende så är det nästan bara att trycka quickload igen eftersom man har förlorat.

Stor potential, men icke färdigt spel.

Medlem

Om man missar det första slaget så backar man så fort som möjligt och gör sedan ett slag. Var väldigt försiktig och lär dig taktiker mot olika fiender så kan du, som jag, köra i timtal och slakta fiender i skogen utan att behöva dö.

Sen har alltid Gothic spelen primärt varit tredje persons spel. Man är tex. i grymt underläge senare när man tar sig an armeer av orcer, alltså 20-30 fiender samtidigt, om man inte kan se fienderna bakom sig.

M89
Medlem

Drog upp grafiken till max med 6xAA och 16xAFHQ och kan säga så här att det var ruskigt snyggt spel med väldigt realistiska rörelser men det tar nog ett tag innan man kommer in i spelet eftersom det verkar vara väldigt stort

Medlem
Skrivet av Spectryym:

Drog upp grafiken till max med 6xAA och 16xAFHQ och kan säga så här att det var ruskigt snyggt spel med väldigt realistiska rörelser men det tar nog ett tag innan man kommer in i spelet eftersom det verkar vara väldigt stort

aa ofta!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

M89
Medlem

6xAA och 16xAFHQ, 1680x1050 alla inställningar på max...

Medlem

Blir inte direkt särskilt imponerad av den där bilden.. Kanske är själva designen som inte är min smak.

Medlem
Skrivet av Spectryym:

6xAA och 16xAFHQ, 1680x1050 alla inställningar på max...

Ja men den där bilden kan jag också ta, det är bara sätta upp grafiken till max, sen drar man i gång spelet som förstås kommer att lagga sönder, men den hindrar en inte från att hålla kameran still och ta ett screenshot

mig lurar du inte så enkelt


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar