Half-Life 2: Episode Two framflyttat igen

Robot
Medlem
Half-Life 2: Episode Two framflyttat igen

;_;


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

jäklans! Är det ett helt nytt lir på gång?


signatur

//Schmoo

Medlem

fan...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

öhm, hur kan man ta så fel?? vafan ska dem göra under de 3-5(?) extra månaderna, är en ganska lång tid och mycket händer vanligtvis på så lång tid..

Medlem

Får se hur länge detta håller innan man tappar intresset helt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Gah... vill ha TF2 och Portal!

Jag skulle inte kalla HL2 Episoderna för episodic gaming... kommer ut lika ofta som expansioner hade gjort. Sam & Max episoderna är mer episodic, en episod per månad.

Medlem

Detta kommer innebära hösten 2007, Och det skulle inte förvåna mig om dem satsar på en jul relese, för att få mer ex sålda...

Så dec 07... Över ett år av väntan på deras jävla uppföljare. Det kommer antagligen vara lika kort som Es1, Och Es3 kommer väl lagom i slutet av 08 eller till sommaren 2009...

Hang on mofo's


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

haha vafan är detta för releasetid för en expansion som man klarar på 3-5 timmar?...


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

idioter


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

ja det här suger ju verkligen

meningen med episoder är väl att dom ska komma ganska ofta, speciellt när dom är så korta?

Medlem

hoppas de släpper tf2 o portal iaf

Medlem

Jag som tänkte lira TF2 innan ET:QW kom, fasen också :/.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av igloo-:

hoppas de släpper tf2 o portal iaf

Speaking to CVG, the marketing manager said that this was now the target, and obviously meant the same for Team Fortress 2 and Portal.

No dice.

Medlem

craaaap, hade sett fram emot TF2...
Hoppas Armed Assault får ett bra MP läge så man får något att sitta FPS abstinensen.

Inaktiv

Ta den tid ni behöver Valve... och sätt datum på alla era project till "WID" så slipper man bli ledsen


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

tråkigt att höra :/

Medlem

Valve är idioter;

Hur kan man i sin vildaste fantasi tro att det är mänskligt beteende att ständigt försena sina produkter? Gör hellre som 3D Realms och säg "when it's done" tills skiten släpps så slipper folk bli förbannade varje jävla gång Doug Lombardi öppnar sin käft.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag är inte ett dugg besviken på grund av att Episode Two, i sig, blir försenat - utan jag instämmer med många av de föregående talarna och hänger läpp därför att TF2 (och kanske till viss del även Portal) inte dyker upp på ytterligare ett bra tag

Medlem

Får hoppas att det bara är Ep 2 som påverkas och inte Portal och TF2, men om jag känner Valve rätt så...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Laxen:

Detta kommer innebära hösten 2007, Och det skulle inte förvåna mig om dem satsar på en jul relese, för att få mer ex sålda...

Så dec 07... Över ett år av väntan på deras jävla uppföljare. Det kommer antagligen vara lika kort som Es1, Och Es3 kommer väl lagom i slutet av 08 eller till sommaren 2009...

Hang on mofo's

Hahah då vill jag ej ha spelet längre.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Synd, kommer UT2007, TF2, Portals, HL2:ep2 och ET:QW komma samtidigt? Blir lite jobbigt.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Jaja, shit happends :). Bättre ett mer buggfritt spel, än ett spel som släpps tidigt med massa buggar. Sen är det ju inte ett spel dom gör, det är ju 3 spel. Team Fortress, Portal, och episod 2. Så jag kan förstå att det tar sin tid.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jaja, shit happends :). Bättre ett mer buggfritt spel, än ett spel som släpps tidigt med massa buggar. Sen är det ju inte ett spel dom gör, det är ju 3 spel. Team Fortress, Portal, och episod 2. Så jag kan förstå att det tar sin tid.

Jag har svårt att tänka mig att det är buggarna som sätter det nya datumet. Tycker det låter som en stor jäkla ombyggnad istället.

Edit: hmm ifs, TF2 och Portfal kanske har något med det att göra.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Om de ska övertyga sina kunder att episoder såsom dom man ser på tv är bra så ska du dom släppa dom kontinuerligt. Men jag antar att de inte tänkte tillräckligt långt den här gången.

Det är ganska smart att göra klart en säsong innan man släpper den första episoden.

Medlem
Skrivet av cleor:

Synd, kommer UT2007, TF2, Portals, HL2:ep2 och ET:QW komma samtidigt? Blir lite jobbigt.

Skulle inte Quake Wars komma första kvartalet 2007? Isåfall kan man ju hoppas att de kan hålla tiden och komma ut innan sommaren iaf

/ LordDaimos

Medlem

löjligt,, all denna väntan så blir det säkert bara 3-4 timmars speltid..

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Får hoppas att det bara är Ep 2 som påverkas och inte Portal och TF2, men om jag känner Valve rätt så...

Portal och TF2 ingår med Ep2 så de försenas nog de med tyvärr.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Jag tror inte Half-Life 2: Episode 1, 2 och 3 blev elddopet för Valves episodiska modell. De kom på andra tankar efter ett tag. Själv bryr jag mig inte så mycket om singleplayer-upplevelsen. De nya grejerna i Source (som ska komma ut innan och i och med Episode 2) är desto intressantare:

http://www.halflife2.nu/medievisning/image.php?id=1445&type=3

http://www.halflife2.nu/medievisning/image.php?id=1446&type=3

Skulle tippa på att det är arbetet med detta som lett till förseningen...

12
Skriv svar