Half-Life 2: Episode Two framflyttat igen

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Gah... vill ha TF2 och Portal!

Jag skulle inte kalla HL2 Episoderna för episodic gaming... kommer ut lika ofta som expansioner hade gjort. Sam & Max episoderna är mer episodic, en episod per månad.

Har det kommit ut mer än en epsiod ännu? Annars får vi väl se om de är lika duktiga på att hålla tidplaner...

Medlem
Skrivet av Namron:

Jag tror inte Half-Life 2: Episode 1, 2 och 3 blev elddopet för Valves episodiska modell. De kom på andra tankar efter ett tag. Själv bryr jag mig inte så mycket om singleplayer-upplevelsen. De nya grejerna i Source (som ska komma ut innan och i och med Episode 2) är desto intressantare...Skulle tippa på att det är arbetet med detta som lett till förseningen...

Säkerligen är det det och jag "väntar" hellre lite längre så att alla de detaljerna blir införda och förhoppningsvis leder till ännu bättre spel med ännu bättre inlevelse...eller nåt.

Sen förstår jag inte vissa här som suckar, pustar och stönar över att de får vänta ännu längre. Liksom vad vänta? Sitter ni bara på stolen och stirrar och väntar till spelet kommer? Isåfall förstår jag att det måste vara jobbigt Men jag menar herregud...liksom gör nåt annat, spela nåt annat, "lek" med kompisarna, glo på nån film eller nåt sen helt plötsligt så har skiten kommit ut utan att man märkt att det gått speciellt lång tid...tycker själv att det stämmer jävligt bra att den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge för att tiden går så mycket snabbare än man tror att den kommer att göra.
MEN samtidigt förstår jag dem som blir frustrerade på att de aldrig lyckas hålla sin uppsatta datum, men det finns några här får det att låta som att bara för att det tar lite längre tid så ska de inte ha spelet...kommer aldrig förstå mig på den attityden. *Flameshield på* som vissa brukar säga

Redaktör

Problemet är att Valve gång efter annan ger releasedatum som sedan bryts. Som redan sagts: bättre att köra "när det är klart" än att hålla på och dribbla fram och tillbaka. Även om deras uppgifter är riktlinjer tenderar folk - köpare, press, spelbutiker - att tolka antagandena bokstavligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Problemet är att Valve gång efter annan ger releasedatum som sedan bryts. Som redan sagts: bättre att köra "när det är klart" än att hålla på och dribbla fram och tillbaka. Även om deras uppgifter är riktlinjer tenderar folk - köpare, press, spelbutiker - att tolka antagandena bokstavligt.

Jo men som jag skrev så förstår jag ju att just den biten är frustrerande men det är för mig inget skäl att inte vilja ha spelet när det väl kommer ut och dessutom så borde det bara bli bättre när de tar längre tid på sig att göra klart det och så kanske man slipper den här trenden att spelet ska patchas innan det ens släppts...

Medlem

TF? Försenat?

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA

*host* *host*

Inaktiv

Jag tror att förseningarna beror på att det kommer till konsolerna. Dessutom är det inte bara Episode 2 som görs till konsolerna, utan även HL2(med HDR denna gången), och HL2: Episode 1 plus Portal och TF2, så det är ändå ganska förståeligt.

Det kan ju också ha något med att göra att Europa inte får PS3 förrän i mars 2007 och de vill ha så mycket pengar in som möjligt så fort som möjligt efter lansering. Och de vill troligtvis släppa spelen till samtliga plattformar på en gång, så det kan säkert spela in en roll även det.

Men det är nästan så det hör till Half-Life titlar... de måste bli försenade, annars bryts traditionen. Half-Life var försenat. Half-Life 2 var försenat. Half-Life 2: Episode 1 var försenat. Half-Life 2: Episode 2 är försenat. OP4 och BS är inte inräknade då de inte utvecklades av VALVe utan de utvecklades av Gearbox Software.

Inaktiv

Source kommer ju vara heöt föråldrat när de kommer släppa ep 3, även om de uppdaterar motorn, man kan inte uppdatera i all evighet för man kommer tillslut till en punkt där man måste börja om från grunden...

Medlem

Jag skulle tro att det beror på att det kommer/kommer massa nya teknologi dom vill skriva om motorn för... t.ex. flera kärnor, dx10.. osv

Medlem

Kasst sa Bull...

Medlem
Skrivet av thunderbolt:

Source kommer ju vara heöt föråldrat när de kommer släppa ep 3, även om de uppdaterar motorn, man kan inte uppdatera i all evighet för man kommer tillslut till en punkt där man måste börja om från grunden...

Föråldrad på vilket vis? Så länge spelet ser bra ut och flyter bra och har den fysiken som man hitills sett på filmerna som dykt upp så är det lungt för min del....

Har själv ingen som helst erfarenhet av programmering men varför kan man inte bara uppgradera..blir det som Windows då eller?

12
Skriv svar