EA-chef: "Gears of War saknar innovation"

Robot
Medlem
EA-chef: "Gears of War saknar innovation"

Pinsamt sagt att företaget som troligen ger ut minst innovativa produkter. Karln är troligen bara avundsjuk över andras framgångar.

Medlem

Mm precis...
Kan ju bara nämna ett spel som som har fler titlar än indier o kineser tillsammans på jorden... The Sims...

Inaktiv

Verkar som han vill rättfärdiga Electronic Arts brist på innovation och fokus på grafik genom att påstå att Epic är lika dåliga som EA på att innovera.

Medlem

Det han säger stämmer dock; kritiken är befogad till 99,9%. Jag hoppas bara han överför sina visdomsord till EA:s egen spelutveckling, eftersom den om någon behöver en dos innovation. Spelet förtjänar det betyg som det fått i viss mån, i viss spelpress, men det är inte en 10/10. Det är inte det perfekta spelet.

Medlem

För att vara en fullfjädrad action-tps så förtjänar GoW varenda fullpott, ett spel behöver inte vara 100% innovativt och nyskapande för att vara värd full poäng.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Betyg är alltid svårt att sätta. Ska du bedömma produkten på hur kul du har, hur välgjord den är, hur innovativ den är eller något annat. Det perfekta svaret är givetvis en blandning.


signatur
Medlem

Hihi, smart sagt. Kanske blir att äta upp dem när vi får se försäljningssiffrorna

Medlem

Håller med nästan alla inlägg hittills... Pinsamt av EA...Man kanske ska städa sitt eget skåp innan man gnäller på grannens?!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

"Man ska inte kasta sten i glashus"
Sa en smart person nån gång i historien...=)


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Vilken idiot.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Man kan ju bara välja mellan två lika stora "ondingar" i den här frågan: Speldödar-Utvecklarslaktar EA och Buggspammar Dollarälskar M$.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Ingen nyhet haha EA = idioter

Medlem

... Säger EA Games!

EA Sports - It's in the game (You played last year)

Medlem

Ja, när man väl fått ett dåligt rykte så lyssnar folk inte längre på -vad- man säger, även om man har rätt.

Rubriken saknar för övrigt ett 's'.

Medlem

inte för att jag inte håller med de flesta av föregående inlägg, men...
EA har, trots allt, varit hyfsat innovativa förr.

The Sims var/är ju ganska innovativt. Det blir ju inte mindre innovativt för att de mjölkar satan ur sina produkter. Spore lär ju vara ganska innovativt, också...

Och de satte faktiskt standarden när det gäller sportspel, även om de knappast varit innovativa de senaste 2-4 åren.


signatur
Inaktiv

Gears of war är mer innovativt än EA någonsin varit.

EA kan dra åt helvete.

Gears må inta vara nyskapande, men det är ett steg i rätt riktning och ett väldigt putsat TPS.

Medlem
Skrivet av Gabor:

inte för att jag inte håller med de flesta av föregående inlägg, men...
EA har, trots allt, varit hyfsat innovativa förr.

The Sims var/är ju ganska innovativt. Det blir ju inte mindre innovativt för att de mjölkar satan ur sina produkter. Spore lär ju vara ganska innovativt, också...

Och de satte faktiskt standarden när det gäller sportspel, även om de knappast varit innovativa de senaste 2-4 åren.

The Sims vart skapat av Maxis, som köptes upp av EA, således är det inte EA som vart innovativa. Spore, som även det skapas av Maxis, är väldigt innovativt, men inte på något sätt EAs idé. Sen vet jag inte hur det är innovativt att göra spel av licenserade, hundratals år gamla spel.

Vad är detta? Verkar som varje dag så uttalar sig någon om konkurrenters produkter. Tror de verkligen att vi fäster större vikt om vad någon med sådant uppenbart egenintresse har att säga om andra företag? Får trista associationer till den smutskastning politiker verkar föredra nuförtiden.

Det vore väl ok om de sade "Det här och det där fann vi mindre bra i spel/konsoll X, vi kommer därför lösa det på det här sättet i vårt spel/konsoll Y". Då kan i alla fall läsarna jämföra och göra sig en uppfattning vems produkt de finner köpvärt.
Att enbart kritisera utan komma med några lösningar eller förslag vinner definitivt hos mig inga poäng. Snarare tvärt om.

Medlem

Tycker han har rätt, det är inte innovativt. Däremot är det ett bra spel.


signatur

---
Boo!

Medlem

Epic kan ju tacka och ta emot, jag tror att det snarare sporrar människor att skaffa spelet - bara för att jävlas med EA.

Alltid lika kul att läsa om EA när de kritiserar andra :3


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Gotulf:

Gears of war är mer innovativt än EA någonsin varit.

EA kan dra åt helvete.

Gears må inta vara nyskapande, men det är ett steg i rätt riktning och ett väldigt putsat TPS.

What? Nog för att EA köpt up inoverande Maxis och andra företag men Sims 1&2 är mycket mer inoverande än vad Gears är.

Sitta i skydd och skjuta? Roguetrooper hade det ett år innan. Jättefula aliens? Tja vilket spel som helst... Stora bossar i en shooter, Half-Life hade det för vad är det 10 år sedan?

Alltså visst, jag gillar Gears of War, det är skitkul i co-op men efter att ha kört det på hardcore och halva insane så är det inte så kul längre, storyn är tunn och lämnar mycket att önska, bilkörarnivån är rent ut sagt dålig. Det är nästan mer story i UT2004 än i Gears of War.

Vem är jag egentligen? Varför hämtas jag från fängelset? Inget av detta får man svar på i spelet.

Medlem

Varför man hämtades i fängelset? Var inte det för att man släppta alla fångar (kanske bara fd soldater) för att hjälpa till i kriget?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar