Dubbeldemo av SC: Double Agent ute

Robot
Medlem
Dubbeldemo av SC: Double Agent ute

:crazy: :crazy: :crazy:

Tankar som jag aldrig tankat förr!!!!

Medlem

Woho, detta måste testas..

Inaktiv

Minimumkrav: SM3 :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Det går fort (1,35 MB/sek) men inte fort nog

Gillar din avatar Mullins, lyssnar du mycket på Totalt Jävla Mörker?

Medlem
Skrivet av Tony:

:crazy: :crazy: :crazy:

Tankar som jag aldrig tankat förr!!!!

Kunde inte sagt det bättre själv

Och de höll va de "lovade", demo innan release, även om det var på håret

Medlem

Har de ordnat så att man kan binda om musknapparna?

Medlem

ganska surt att det kräver shader model 3.0
Själv sitter man ju på ett x800xl

Medlem

vet någon om mp demoet är coop eller versus?

Medlem

versus det jag testa iallafall. STOR besvikelse, ren jävla konsol-rip.

Medlem
Skrivet av Drapan:

vet någon om mp demoet är coop eller versus?

Finns en knapp för coop i menyerna på multidemot har dock inte testat ännu.

Medlem

Får inte igång SP-demot, spelet klagar på att det saknas en fil: "d3dx9d_30.dll". Har provat att installera om demot men det hjälpte inte, inte heller att tanka ner direct x igen. Har sökt runt lite med google men hittar ingenstans där man kan hämta hem filen lite lätt så där bara...

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Får inte igång SP-demot, spelet klagar på att det saknas en fil: "d3dx9d_30.dll". Har provat att installera om demot men det hjälpte inte, inte heller att tanka ner direct x igen. Har sökt runt lite med google men hittar ingenstans där man kan hämta hem filen lite lätt så där bara...

Säker på att du har senaste duilden av directx 9,0c? För det är det enda som ska kunna ge det felmeddelandet, om du inte raderat filen manuellt vill säga.

Medlem

Usch, burken fick allt kämpa när det spelades i 1280*1024 :F.. Verkade annars vara intressant..

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av peter_lovgren:

Får inte igång SP-demot, spelet klagar på att det saknas en fil: "d3dx9d_30.dll". Har provat att installera om demot men det hjälpte inte, inte heller att tanka ner direct x igen. Har sökt runt lite med google men hittar ingenstans där man kan hämta hem filen lite lätt så där bara...

Säker på att du har senaste duilden av directx 9,0c? För det är det enda som ska kunna ge det felmeddelandet, om du inte raderat filen manuellt vill säga.

Multi-demot funkar som det ska konstigt nog. Och båda demona ville ju installera senaste directx efter att själva spelet var installerat, har dessutom laddat ner från MS sida....men det är kanske där problemet ligger...alltså att DX installationen har fuckat upp sig själv på nåt sätt, man vet aldrig...Går man in i dxdiag o kollar så står det version: "DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)".

Medlem

Tycker dom åtminstone borde vänta tills SM 4.0 kommer ut eller nått liknande. Att sätta minimumkrav på SM 3.0 hel korkat, finns ju bara 7-8 kort med det stödet på marknaden.

Medlem
Skrivet av Mack:

Tycker dom åtminstone borde vänta tills SM 4.0 kommer ut eller nått liknande. Att sätta minimumkrav på SM 3.0 hel korkat, finns ju bara 7-8 kort med det stödet på marknaden.

räcker iofs att man har en av modellerna


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Weei=) SP flöt på perfekt i 1280*1024 blir nog ett köp av detta spel. Har inte testat MP än hehe=)

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Multi-demot funkar som det ska konstigt nog. Och båda demona ville ju installera senaste directx efter att själva spelet var installerat, har dessutom laddat ner från MS sida....men det är kanske där problemet ligger...alltså att DX installationen har fuckat upp sig själv på nåt sätt, man vet aldrig...Går man in i dxdiag o kollar så står det version: "DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)".

Vad har du för 3d-kort?

Tyvärr kan man endast köra det med senaste generationens 3d-kort.

Medlem

Det var ingen höjdare att spela med venice 3200+ 2,5 ghz 1gb ram och sapphire x1900xt 512mb fick runt 15-25fps som bäst vilket skämt.

Medlem
Skrivet av asker:

Har de ordnat så att man kan binda om musknapparna?

Nej det har dom inte, vilket suger.. hatar köra wasd.. men går o ändra i .ini filerna efter lite pillande

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av peter_lovgren:

Multi-demot funkar som det ska konstigt nog. Och båda demona ville ju installera senaste directx efter att själva spelet var installerat, har dessutom laddat ner från MS sida....men det är kanske där problemet ligger...alltså att DX installationen har fuckat upp sig själv på nåt sätt, man vet aldrig...Går man in i dxdiag o kollar så står det version: "DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)".

Vad har du för 3d-kort?

Tyvärr kan man endast köra det med senaste generationens 3d-kort.

Se min signatur...

Fick igång de till slut iallafall. Jag använder aldrig start-menyn för att starta spelen utan jag har en genväg till till spel-mappen. Problemet var att spelet gick inte att starta med nån av de två exe-filerna som låg där (blev två olika felmeddelanden när man försökte) utan mitt i hela högen av filer som ligger i den mappen (system-mappen) låg det en fil som hette "scortcut to splintercell4.exe" eller nåt sånt, klickade man på den så gick spelet igång. Ren tur att jag hittade den för jag kollade bara igenom mappen för att se var det var för skit som låg där...

Angående spelet så tycker jag inte om det så här efter första testet. MP var kul men inte jättekul, men det var iallafall roligare än MP-läget i de gamla spelen. Fast Coop i CT var j*vligt roligt när det väl funkade, ska testa coop i det här också och se vad det rör sig om.

SP var lite roligare men inte lika kul som Chaos Theory. Man kunde inte ställa in kontrollerna som man ville (får testa ini-grejen som nån här ovanför tipsa om). Grafiken gick bara att ställa in på normal eller next-gen, customize-knappen var ju "greyed out" varför??
Opsat och vapen väljarsystemet är enligt mig mycket sämre än i CT, känns anpassat för analoga spakar (konsol-arv?).
Grafiken var väl snygg men känns platt jämfört med CT, verkar inte som alla effekter är aktiverade av nån anledning, bilderna jag sett från snöbanorna ser betydligt snyggare ut än vad de gjorde ingame (och ja, jag har de senaste drivisarna). Bl a fanns det knappt några skuggor, när man gick in i tälten så blev det en skugga under Sam som såg ut en blockig röra hämtat från Pong :down:.
Störigt också att det inte fanns några skuggor att gömma sig i, och till motsats från Metal Gear så går det ju inte att se/uppskatta hur långt fienderna ser, så det blir en gissningslek om man kommer att bli upptäckt eller inte. Dessutom verkar fienderna mycket alertare nu, för de ser o hör nästan allt känns det som, både positivt o negativt. Positivt för att det känns som det skärpt till AI:n lite och negativt för att de nästan känns lite för alerta.
Gaaah var bara tvungen att spy lite galla nånstans...

Kommer inte ihåg vilken utvecklingsstudio som ligger bakom de olika versionerna, men Jag gillade ettan, inte tvåan, men trean och jag vet att det var samma avdelning som gjorde ettan och trean. Jag har för mig att jag läst att de som gjorde tvåan ligger bakom nån av Double-Agent versionerna (360, PC eller GC/PS2/Xbox) så det kan ju vara därför jag inte gillar det.

Medlem
Skrivet av Mack:

Tycker dom åtminstone borde vänta tills SM 4.0 kommer ut eller nått liknande. Att sätta minimumkrav på SM 3.0 hel korkat, finns ju bara 7-8 kort med det stödet på marknaden.

7-8 kort? Nu har jag inte räknat varenda liten specialversion, men alla nVidias kort i 6xxx, 7xxx och 8xxx-serierna stödjer SM 3.0 På ATis sida vet jag dock inte, men dom senare ska väl stödja det dom också om jag minns rätt. Borde vara närmare 15-20 kort åtminstone.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Mack:

Tycker dom åtminstone borde vänta tills SM 4.0 kommer ut eller nått liknande. Att sätta minimumkrav på SM 3.0 hel korkat, finns ju bara 7-8 kort med det stödet på marknaden.

7-8 kort? Nu har jag inte räknat varenda liten specialversion, men alla nVidias kort i 6xxx, 7xxx och 8xxx-serierna stödjer SM 3.0 På ATis sida vet jag dock inte, men dom senare ska väl stödja det dom också om jag minns rätt. Borde vara närmare 15-20 kort åtminstone.

Tror att ATI införde stöd för det i X1800 serien så om jag minns rätt så finns det ett antal att välja mellan.

Medlem

lol, drog just hem multiplayerdemot.. vad är dehär? vilket jävla skitspel.. menyerna fungerar sanslöst dåligt, och vart i hela världen ändrar man grafikinställningar? att de ens lyckas släppa ett sånthär spel, vilken jävla skit!

edit: wow, lyckades komma in i nå mp-spel till slut, men av nån anledning så tittar min gubbe uppåt hela tiden, måste sitta och dra musen åt ett håll hela tiden så fanskapet inte kollar upp i skyn..

Medlem
Skrivet av Katana:

lol, drog just hem multiplayerdemot.. vad är dehär? vilket jävla skitspel.. menyerna fungerar sanslöst dåligt, och vart i hela världen ändrar man grafikinställningar? att de ens lyckas släppa ett sånthär spel, vilken jävla skit!

edit: wow, lyckades komma in i nå mp-spel till slut, men av nån anledning så tittar min gubbe uppåt hela tiden, måste sitta och dra musen åt ett håll hela tiden så fanskapet inte kollar upp i skyn..

Kan hålla med om att menysystemet var rörigt men det gick iallafall att ändra kontroller och grafik som man ville ha det till skillnad från Singleplayer.
Problemet som du har låter som nåt kalibreringskrabb för joypad, du har ingen sån inkopplad som ligger och stör på nåt sätt?

Inaktiv

"Får inte igång SP-demot, spelet klagar på att det saknas en fil: "d3dx9d_30.dll"."

Jo jag har det problemet ochså, läste nått om att Windows Vista använder _30.dll medans Windows XP använder _29.dll eller något sånt där.. finns inte att ladda ner heller.

Grafikkort: Nvidia GeForce 7800GT


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Kan hålla med om att menysystemet var rörigt men det gick iallafall att ändra kontroller och grafik som man ville ha det till skillnad från Singleplayer.
Problemet som du har låter som nåt kalibreringskrabb för joypad, du har ingen sån inkopplad som ligger och stör på nåt sätt?

hittade inga inställningsmöjligheter gällande kontroll/grafik. å har en joypad liggandes, det första jag testade var att meka runt med den, men utan resultat.

aja, har redan avinstallerat spelet ändå, ett av de värsta spelen jag installerat.. kommer att drömma mardrömmar om menyerna.. vad hände med de gamla hederliga menyerna'ala'half-life osv? :S

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Mack:

Tycker dom åtminstone borde vänta tills SM 4.0 kommer ut eller nått liknande. Att sätta minimumkrav på SM 3.0 hel korkat, finns ju bara 7-8 kort med det stödet på marknaden.

7-8 kort? Nu har jag inte räknat varenda liten specialversion, men alla nVidias kort i 6xxx, 7xxx och 8xxx-serierna stödjer SM 3.0 På ATis sida vet jag dock inte, men dom senare ska väl stödja det dom också om jag minns rätt. Borde vara närmare 15-20 kort åtminstone.

Tror att ATI införde stöd för det i X1800 serien så om jag minns rätt så finns det ett antal att välja mellan.

finns sm3 på mitt x1600pro


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av Moscow:

"Får inte igång SP-demot, spelet klagar på att det saknas en fil: "d3dx9d_30.dll"."

Jo jag har det problemet ochså, läste nått om att Windows Vista använder _30.dll medans Windows XP använder _29.dll eller något sånt där.. finns inte att ladda ner heller.

Grafikkort: Nvidia GeForce 7800GT

Läser du mitt inlägg ovan så ser du också hur jag löste det.

12
Skriv svar