Nintendo pwWIIns you

Inaktiv
Nintendo pwWIIns you

Jag har knäckt det. Spelvärldens svar på Da Vinci-koden. Jag känner mig som en hacker som surfar förbi allt vad ettor och nollor heter. Dagens blogg är en blogg i sanningens tecken. Här och ingen annanstans.

Det är ingen nyhet att Nintendo inte gillar dig. Inte för att du är ful, tjock eller ointelligent utanför att du är europée. Så enkelt är det. Nintendo hatar alla som kommer från Europa.

I flera årtionden har vi blivit bajsade på. I begynnelsen blev vi plågade med 50 hz, medan japanerna och amerikanerna fick leva med 60 hz och avsevärt bättre bilduppdatering. Sedan ingick de i en kartell och sålde spelkassetter till ett pris som får tvåplansvillor att låta som ett kap. Och nu har de gjort det igen.

Nyheten kan inte ha undgått dig. Det är nu bekräftat att Nintendos nästa stortitel, Super Smash Bros Brawl, blir försenat i Europa. Grymt försenat, that is. Till hösten. Som tidigast. Läs julen.

Hur kommer det sig att Nintendo gör oss här mot oss européer? Varför denna ständiga mobbning mot vårt folkslag? Bara lugn, jag har hittat svaret. Allt är en komplott.

Exklusivt för denna blogg har jag knäckt koden som bekräftar det som vi varit rädda har varit sant. Låt mig berätta historien från början?

Det var en gång en konsol som hette Nintendo Revolution. Coolt. Häftigt. Next gen, kort och gott. Men en bit innan spelmässan E3 2006 bytte Kyotoföretaget snabbt och lustigt namn till Wii. Nintendo valde medvetet bort att inte uppkalla konsolen efter företaget och döpte den bara till Wii. Låter det konstigt? Ja, många var vi som undrade, men det blir snart värre.

Under 2006, samma år som Nintendo bytte namn på sin nästa konsol, går ett avsnitt av den populära TV-serien South Park med namnet ?Make Love, Not Warcraft?. I samma episod myntades begreppet ?pwn?, en internetförkortning som är slang för ?domination or humiliation of a rival?. Om du är ?pwned? är du helt enkelt ?ägd?, på ren svenska.

Om du kopplar samman Wii med ?pwns? kommer du att komma fram till en intressant sak, nämligen kombinationen ?pwWIIns?. Man skulle kunna nöja sig med att skratta och säga att Nintendo äger oss och skiter på oss genom att försena spelreleaser, ge oss kassa konverteringar och höga priser. Men nöjer man sig med det har man missat ytterligare en dimension i ?Nintendo pwWIIns you?.

Titta i mitten av ?pwWIIns?. De två i: ena ser ut som två streck. Som i två. Siffran två, alltså. Titta på de två bokstäverna innan dess. Det är två stycken dubbla W: en. WWII. Den officiella förkortningen för World War 2. Andra världskriget, alltså.

Har du gått din skolgång kan du givetvis andra världskriget. Tyskland ingick i allians med de två andra axelmakterna Italien och Japan, Nintendos hemland. Japanerna var, precis som Italien och Tyskland, inte speciellt förtjusta i andra raser. Extra intressant blir det att påpeka att Kyoto, staden där Nintendo är grundad, är en gammal kejsarstad där man hade sitt militära högkvarter i flera år.

Detta skulle kunna förklara utmobbningen av Europa. Nintendo gillar helt enkelt inte oss européer och därför ger de sin version på den digitala gaskammaren. De vill utplåna oss.

Nintendo har fortfarande inte glömt.

www.konstantin.se.nu

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Nintendo pwWIIns you

Haha, konspirationen är avtäckt!


signatur
Medlem

Varför får inte amerikanarna samma skit, de var ju de som bombade japan och som japanerna slogs och förlorade mot.

har inte pwn funnits bra mycket längre än sp avsnittet? jag hörde det långt innan dess iaf.


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar