William Shatner snackar Star Trek-spel

Robot
William Shatner snackar Star Trek-spel
Medlem
William Shatner snackar Star Trek-spel

Shatner var dock inte den första som rattade Enterprise, om jag inte minns fel så hade de någon annan som kapten de första avsnitten?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Så rätt så. Det var Captain Pike (spelad av Jeffrey Hunter) som var första star trek kapten på TV.

Medlem

ha ha ha äkta star trek geks
såg på 6.an igår o då var Mc coy eller iaf cheft ingenjör med i star trek enterpis tng..
snacka om att man blev lite rörd att dom stoppade in honom i tng...

Medlem

Jag är nog inte riktigt trekkie, men älskar scifi och där ingår Star Trek

Sen är jag en av dem där avskyvärda fansen som gillar DS9 mest och TOS minst


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Själv gillar jag star trek från 70-talet samt babylon 5 serien synd att dom har lagt ner serien samt spelet som sierra utvecklade för några år sedan, konstigt nog så fanns hemsidan kvar många år efter att dom hade lagt ner spelet..

Medlem

Är det bara jag som tycker William Shatner är lite dryg? .eller det kanske var ett intern skämt.

Iofs har jag bara sett TNG för tillfället men . TNG äger rumpa . ska börja kolla på DS9 om några dagar

Medlem

TNG=Star Trek Next Gen?
TOS=Star Trek Original??
DS9=Deep Space Nine!! (den vet jag)

Men kan nån ge klarsyn?? Jag kollar på next gen nästan varje dag på 6:an. Jag hoppas dem fortsätter med det, och mer andra scifi serier också. Har sett mycket på Battlestar Galactica, Startrek, Stargate SG1, Stargate Atlantis, m.m m.m...

Joo jag tyckte också shatner var dryg, men har hört att han är dryg allmänt. Kanske inte så dryg, men lite små ful stil. Sånt kändisskap gör med folk!!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

TNG=Star Trek Next Gen?
TOS=Star Trek Original??
DS9=Deep Space Nine!! (den vet jag)

Men kan nån ge klarsyn??

Stämmer bra
TOS står för The Original Series, om det är någon som undrar. Enterprise och Voyager förkortast oftast Ent och Voy... no big suprise there


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Shatner har en underbart skön attityd i allt han gör, och det är hart när omöjligt att ta honom på allvar, även när han försöker.

Star Trek-spel som har med rymdstrider faller mig inte riktigt på läppen. För mig handlar Star Trek om utforskningen av universum, samt karaktärernas samspel och utveckling, vilket inte gör sig bra i rymdstridssimuleringsspel.

Är väl lite av en Trekkie/Trekker antar jag, och de spelen som är mest "äkta Trek" är helt klart Star Trek: 25th Anniversary samt Star Trek: The Next Generation - A Final Unity. Elite Force-spelen var välgjorda, och väldigt underhållande på sina sätt även dem, men ändå lite fel fokus för min smak.

Så ge mig lite nya äventyrsspel i Star Trek-universum(em)

Inaktiv

theres a fiddler on the roof, sounds crazy, no?

1
Skriv svar