Filma en vardag

Inaktiv
Filma en vardag

Folk brukar ofta säga att vrardagens lunk är tråkig. Gå upp, äta frulle, se nyheterna, åka och jobba, äta lunch, jobba, åka hem, handla, träna, äta, tv, sova.

Ja fy fan vad tråkigt. Om man ser det sådär.

Men igår såg jag ett program på tv där ett par killar haft en videokamera på en hjälm på huvudet under en dag. De filmade alltså var de gick, vad de såg osv. Och det där gör stor skillnad.

Att åka till jobbet kan ju vara jävligt trist. Men om man öppnar ögonen på vägen är det kanske lite roligare. Se den roliga reklamskylten. Kolla in den snygga tjejen med långa ben. Mannen som petar i näsan i bilkön när han torr ingen ser och sen käkar upp sin slemmiga frulle - kråkan, eller så kanske du ser exet med sin nya, som såklart är skitful!

Ja, dagen innehåller så mycket mer än det vi tror vi gör. Tänk på allt vi ser, allt vi pratar om med kolleger, med tjejen i kassan på Konsum, tänk på allt vi sitter och funderar på.

Så jag tänkte göra ettexperiment och det känns som det int ekommer bli helt rättvisande men lite ändå. Och det kommer nog ta tid, men det gör inget. Jag ska skriva ner vad jag gör en heöt vanlig dag på jobbet. Försöka skriva ner en punkt vad jag tänker på på bussen, vad vi diskuterar på jobbet, vilka program jag ser på tv osv osv i en lång radda.

Plötsligt kanske man gör ganska mycket den där tråkiga måndagen iallaall?

#blogg


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem
Filma en vardag

Kanske jag också kan testa om det får mig att bli liite gladare på måndagarna iallafall. Smart


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hm.. detta får jag testa.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Vardagar regerar ju!

Inaktiv

man kanske ska göra det när man är på krogen


signatur

To swing is not to Wii.

Inaktiv

Hehe ja kanske

1
Skriv svar