Need for Speed: Carbon (Xbox 360)

Robot
Need for Speed: Carbon (Xbox 360)

Hur länge ska EA hålla liv i Need for Speed-serien? De visar ännu inga tecken på att överge den och varför skulle de, varje ny iteration säljer trots allt fantastiskt bra. Senaste delen heter Carbon, bygger vidare på mycket av det som vi fick stifta bekantskap med under Most Wanted och lyckas utan större problem leverera mer av det som fansen vill ha.


Inaktiv
Vi provkör NFS: Carbon på Xbox 360

Betyget är jag nöjd med, kan inte NFS komma tillbaka från arkadgenren nu. :/


signatur
MFC
Medlem

Körkänslan i NfS är "long gone" sedan länge. Grafiken klagar jag inte på men det är lite för mycket EA över spelet. EA har försatt spelet i någon sorts karantän vad gäller spelkänslan eller rättare körkänslan och det .. kanske är så att ingen av utvecklarna är över 18 och har bil?...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

lite för mycket EA över spelet.

Förklaring, tack.

Inaktiv

jag tycker nfs serien är helt ok, men jag skulle vilja ha en option att välja bort arkad känslan och få lite mer simulation över det hela, så skulle de spelen vara perfekta.

Medlem

jag håller inte med, körkänslar och spänning är mycket "bättre"... även AI. Inte så mycket nytt det kan jag hålla med om men klart överlägsen andra spel i genren, 3.5 - 4 minst:\

Medlem

Jag har bara kört PC versionen men Körkänslan på PC är la ok...ja förutom i Drift styrningen i Drift värkligen suger + att dä ä mycket buggar just nu! Men dom skulle ju släppa en patch snart så får hoppas dom fixar buggarna då! men det blir la som vanligt med EA det tar 10 patchar innan dom fixar buggarna!
:\


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

AI densamma som nfsu2,mw vad jag vet. märkte ingen skilnad. samma catch-up (om man leder) och segkörning (om man hamnar efter) som sett förut. nfsu1,2,mv klår carb då bakomvyn+känsla i driften e förstörd.. vanliga loppen precis som innan fast det känns som mindre detaljerad stad/landskap än mw.


signatur

Farming is the only true way to happiness.

Medlem

Need for Speed 3: Hot Persuit är fortfarande bäst i serien

Känns som allt efter det har blivit för "pimp my ride" inspirerat


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tycker det är kul att se att utvecklarna kan sin bilhistoria. Piggt att EA lyckats få in både 2008 års Camaro och Challenger i spelet, det är ju bilar som fortfarande bara är på ritbordet. Själv måste jag sannolikt skaffa spelet bara för att få känna hur det är att krascha en Hemi 'Cuda 70 (gjordes i ett fåtal exemplar och kostar uppemot en miljon USD numera...)


signatur

Don't just stand there - kill something!

Medlem

tycker det började spåra ur efter NFS Porsche

Inaktiv

Porsche! Wow det var länge sen det, måste nog ta fram det igen.

Medlem

NFS har alltid varit arkadspel, förutom Porsche, vilket dock var ett mycket bra spel. Min favorit var och har alltid varit NFS 3 Hot Pursuit. Men Detta spelet var det bästa NFS på länge, bättre än underground och most wanted. Jag gillade det :). Verkar dock vara ganska ensam om den saken =P

Medlem

Det var länge sen man hade roligt med NFS har inte ens orkat bry sig om dom senaste versionerna, en ljusglimt var hot pursuit 2 men sen vart det tråkigt igen när kidsen hade gått å sett fast and the furius och vi skulle ha pimp my need for speed .


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

MFC
Medlem
Skrivet av Proppen:
Skrivet av MFC:

lite för mycket EA över spelet.

Förklaring, tack.

Visuell onani men annars bajs.

Jag är ingen Anti-EA-nisse men NfS kommer aldrig att bli ett seriöst bilspel i mina ögon. EA har en tendens att överdriva vissa aspekter i en viss spelgenre eller med en viss spelserie. Hos NfS är det tydligt att vad du SER är viktigare än vad du UPPLEVER.. liknande paralleller kan man göra med andra EA-spel fast ur andra aspekter..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Flakmonkey
Skrivet av MFC:

Jag är ingen Anti-EA-nisse men NfS kommer aldrig att bli ett seriöst bilspel i mina ögon.

Men det är ju just det som är poängen, . Ett bilspel behöver inte vara "seriöst" eller "realistiskt" för att folk ska uppskatta det, faktum är att det snarare verkar vara tvärtom.

Att klaga på att NFS inte är seriöst är som att klaga på att vin inte smakar som öl känns det som. Det försöker inte vara ett seriöst bilspel. Om NFS hade försökt att vara en bilsimulator och realistiskt som exempelvis GTR, ja då hade det varit riktigt kasst. Nu är spelserien tänkt att vara oseriös, överdriven och flashig vilket är precis vad de är, något som många tycks uppskatta.

Medlem

Med ett lite längre karriärläge och med lite mindre buggar hade spelet varit ok... (pc)

Medlem

Bara ägt NFS II Special Edition, första spelet med 3DFX-stöd. Sjukt vad snyggt det var på sin tid.

Inaktiv

EA släpper ju nytt nfs varje månad känns det ju som

Inaktiv
Skrivet av DarthChubby:

EA släpper ju nytt nfs varje månad känns det ju som

hehe jag längtar hårt efter NFS: Nattliv, och ett otal till "expansioner".

nej men personligen så tycker jag att de kunnat skippa lite "mumm-grafik" för att få upp FPS:en (X360).
Tycker själv att det inte finns något värre än spel som hackar fram (och på konsoll är det oförlåtligt (så det blir inget köp för mig iaf )).:)

Medlem
Skrivet av REAL:
Skrivet av DarthChubby:

EA släpper ju nytt nfs varje månad känns det ju som

hehe jag längtar hårt efter NFS: Nattliv, och ett otal till "expansioner".

nej men personligen så tycker jag att de kunnat skippa lite "mumm-grafik" för att få upp FPS:en (X360).
Tycker själv att det inte finns något värre än spel som hackar fram (och på konsoll är det oförlåtligt (så det blir inget köp för mig iaf )).:)

Laggar det på X360? Då tänker jag inte köpa det, tack.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Tror serien lider av dålig innovation.... Styla bilen var kul i Nfs:Underground (1) . Sen har de traggat ut konceptet helt och hållet.

Ge oss något nytt snälla ni!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

NFS har alltid varit arkadspel, förutom Porsche, vilket dock var ett mycket bra spel. Min favorit var och har alltid varit NFS 3 Hot Pursuit. Men Detta spelet var det bästa NFS på länge, bättre än underground och most wanted. Jag gillade det :). Verkar dock vara ganska ensam om den saken =P

Word, word & åter word! Det bästa bilspelet någonsin till PC? Troligtvis!

NFS HP 2 var iofs rätt bra det också. Men sedan de införde neon under bilarna och annat infantilt skit (drifting) så har jag undvikit serien.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem

Det hackar inte på min 360 iaf.

Inaktiv

Meh jag började ge upp efter hot pursit lirar fortfarande på boxen

MFC
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av MFC:

Jag är ingen Anti-EA-nisse men NfS kommer aldrig att bli ett seriöst bilspel i mina ögon.

Men det är ju just det som är poängen, . Ett bilspel behöver inte vara "seriöst" eller "realistiskt" för att folk ska uppskatta det, faktum är att det snarare verkar vara tvärtom.

Nä, det är få spel som är "realistiska" men det är något med NfS som får mig att få kräkreflexer och det har inte med EA att göra.

Skrivet av Nosnos:

Att klaga på att NFS inte är seriöst är som att klaga på att vin inte smakar som öl känns det som. Det försöker inte vara ett seriöst bilspel. Om NFS hade försökt att vara en bilsimulator och realistiskt som exempelvis GTR, ja då hade det varit riktigt kasst. Nu är spelserien tänkt att vara oseriös, överdriven och flashig vilket är precis vad de är, något som många tycks uppskatta.

Med seriöst så menar jag ett spel som erbjuder annat än ögongodis, för mig är NfS inget mer än en interaktiv skärmsläckare.. en dyr och krävande sådan.

men men.. smaken är som baken. Köp det, lovorda det men jag säger att det är bajs!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Miljöerna, eller snarare miljön var ju sanslöst tråkig. Det känns som om man kör samma bana om och om igen. De kunde väl åtminstone slängt in lite variation mellan natt och dag.

Att man dessutom inte kan dra ifrån polisen i en vråltrimmad Murcielago är ju bara tramsigt.

Och ändå är det något med det här spelet som får mig att vilja köra ett race till, bara ett...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av MFC:

interaktiv skärmsläckare

Det var en utmärkt beskrivning på NFS:C (PC demot i.a.f.).

Medlem
Skrivet av oRRen:
Skrivet av Fargo:

NFS har alltid varit arkadspel, förutom Porsche, vilket dock var ett mycket bra spel. Min favorit var och har alltid varit NFS 3 Hot Pursuit. Men Detta spelet var det bästa NFS på länge, bättre än underground och most wanted. Jag gillade det :). Verkar dock vara ganska ensam om den saken =P

Word, word & åter word! Det bästa bilspelet någonsin till PC? Troligtvis!

NFS HP 2 var iofs rätt bra det också. Men sedan de införde neon under bilarna och annat infantilt skit (drifting) så har jag undvikit serien.

Jag gillar flashing neon och drifting, men jag kanske bara är så jävla barnslig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Alla spel där en Chevelle ingår är värd en femma. Chevy rules the world!

12
Skriv svar