Testa RoboBlitz och UE 3, demo ute

Medlem
Testa RoboBlitz och UE 3, demo ute

Och bara för att jag har ett 9800 kort så får jag inte ens intallera spelet, fy fan vad dåligt kodat.
"Your default video card is insufficient to run this game":down::evil:
*Delete*


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Jag testade det här för nåt halvår sedan, detta måste va ett uppdaterat demo? :S


signatur
Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Och bara för att jag har ett 9800 kort så får jag inte ens intallera spelet, fy fan vad dåligt kodat.
"Your default video card is insufficient to run this game":down::evil:
*Delete*

Tråkigt ; /, själv kan jag inte installera för att jag inte har SP 2...

Medlem

Får inte installera jag heller, bara för att jag råkar ha några debuggers installerade. Alla som har sådant installerat är inte ute efter att cracka spel >_< Så det här blir ett "no-go" tyvärr :/

Edit: Men eftersom demon även finns på steam så ska jag se vad den versionen säger eftersom det är installations-fritt. Kan ju fungera

Medlem

Själv får jag inte installera det eftersom jag ligger en version efter och inte har Catalyst 6.10 installerade. Ska ändå installera dem senare idag när jag kommer hem från jobbet, så inga problem. Men är alltid kul att lägga till lite mer i listan att klaga över

Medlem

tråkigt spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Själv har jag ett för dåligt grafikkort, SP2, diverse debuggers och inte senaste catalyst. Det var bara att dra ner det från steam.
Däremot går det ju inte igång eftersom mitt kort inte stödjer tillräckligt med shaders. Men folk som inte lyckas installera kan ta det från steam istället helt enkelt.

Medlem
Skrivet av aar88:

Jag testade det här för nåt halvår sedan, detta måste va ett uppdaterat demo? :S

Var nog techdemot som du körde, har för mig att jag gjorde nåt liknade oxå.

Medlem

Testade att dra hem det från Steam, samma sak där. Pulade runt med dom nya 6.10 drivarna med CCC, bara för att inse att min datorn är allergisk mot .net :P. Så nu är det tillbaka till Omega igen...
8800 GTX, var är du?..


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Jag tyckte spelet var lite småmysigt Trevlig stämning. Sedan var det också lite trevligt att få spela ett spel med UE3 motorn.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Inaktiv

vilken jävla skräpinstaller och usla systemkrav vem fan tvingar folk att ha sp2 för att spela ett spel? nej dra åt helvete.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Testade det via steam nu, var ju rätt trevligt. Men det känns ju inte som en UE3-baserad motor, mest som något eget hemmabygge. Men så är det ju det första spelet som använder UE3 också, kan nog bli ett köp av det här spelet när lönen kommer ^_^ Verkar mest vara ett spel för lite tidsfördriv då och då dock.

Medlem

tycker inte det var så farligt (har hela spelet btw ) var kul att få känna på UE3, trots att motorn inte riktigt visar vad den kan.. flyter fint (80-130fps) @ 1280*1024, å det är ju alltid positivt
Sen kostade det ju inte allt för mkt heller, dock hade jag inte köpt det om det inte vore för "fysik-gameplayet", rätt kul att kuta runt och smälla in robotar i väggen ändå faktiskt Fysiken känns lite "mjukare" än i tex source-motorn. minns när man i HL2 försökte gå med nån låda igenom en trång dörr, och lådan började fladdra och fara omkring när den skulle igenom, inget sånt här inte

Inaktiv

Vilket härligt spel! På något konstigt sätt tyckte jag verkligen om att daska robotar med tunnor, värsta kul. Vet någon vad det kommer att kosta? Jag orkade inte titta när ja stängde av det.

Inaktiv
Skrivet av PvtNils:

Vilket härligt spel! På något konstigt sätt tyckte jag verkligen om att daska robotar med tunnor, värsta kul. Vet någon vad det kommer att kosta? Jag orkade inte titta när ja stängde av det.

$14.95, vilket är jävligt billigt.

Medlem

plus skatt-grejsimojs, VAT eller vad de kallar't.. 133kr kostade det för mig, via steam.

Medlem

Segt och konstigt installationsprogram som började bra redan vid första rutan:

Hur som helst, udda spel och verkar vara en fin kombo mellan TPS och pussel. Passar säkert en hel del, men inte mig. Det blir nog WH: Mark of Chaos istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hur som helst, udda spel och verkar vara en fin kombo mellan TPS och pussel. Passar säkert en hel del, men inte mig. Det blir nog WH: Mark of Chaos istället.

Jadu, att jämföra det här med ett fullprisspel är väl inte riktigt rättvist? 100kr eller 449 typ

Anyway, demon funkade fint här och jag gillade hur allt fungerar så bra tillsamans.. Har du armarna ute och kommer åt nåt så går inte armen rakt igenom utan du slår i.. Kommer en fiende rakt emot dig och du sänker den så glider den med stor sannolikhet in i dig osv
Gillar sånt, bra känsla och väldigt lite buggar! vill jag se mer av.

Medlem

spelet käkar sjukt mkt CPU, har en E6600 och den ligger på 90-100%.. första gången den utnyttjas helt

Medlem
Skrivet av Katana:

spelet käkar sjukt mkt CPU, har en E6600 och den ligger på 90-100%.. första gången den utnyttjas helt

har en gammal p4 2.2ghz och det tar inte alls lika mkt


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av Heya:

Jadu, att jämföra det här med ett fullprisspel är väl inte riktigt rättvist? 100kr eller 449 typ

Jag sa inte att man skulle förvänta sig lika mkt från en lågbudgetsspel som från ett 500 kronorsspel. Jag sa bara att jag inte tyckte att spelet var så kul så att jag skulle köpa det.

Jag vet att mitt tillägg var ganska irrelevant. Att skriva att jag skall köpa WH: MoC istället var onödigt och det hade jag kunnat låta bli för att slippa ev kommentarer som din ovan. Sorry for that.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Katana:

spelet käkar sjukt mkt CPU, har en E6600 och den ligger på 90-100%.. första gången den utnyttjas helt

Vad har du för graffe då? Ett mindre bra sådant gör så att mer belasning läggs på CPU:n.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Katana:

spelet käkar sjukt mkt CPU, har en E6600 och den ligger på 90-100%.. första gången den utnyttjas helt

Vad har du för graffe då? Ett mindre bra sådant gör så att mer belasning läggs på CPU:n.

Radeon X1900XT

Inaktiv

Unreal engine 3? Half-life 2 Ep One är bra mycket snyggare tycker jag.

Medlem
Skrivet av slinfolo:

Unreal engine 3? Half-life 2 Ep One är bra mycket snyggare tycker jag.

Nu får du ändå skärpa dig. Nog för att detta spel kanske inte var utvecklade av grafiska mästare men att Unreal Engine 3 är en snyggare och mer avancerad grafikmotor än t.ex. Source är ett obestridligt faktum, oavsett hur mycket man må gilla Valve eller Half-Life 2.

Medlem

dehär spelet är som sagt inte det bästa man kan visa upp UE3 med, rätt platt grafik men ändå charmig på sitt sätt.. men tror knappast att jag kommer att ligga runt 100fps i tex UT2007 osv

Inaktiv
Skrivet av asker:
Skrivet av slinfolo:

Unreal engine 3? Half-life 2 Ep One är bra mycket snyggare tycker jag.

Nu får du ändå skärpa dig. Nog för att detta spel kanske inte var utvecklade av grafiska mästare men att Unreal Engine 3 är en snyggare och mer avancerad grafikmotor än t.ex. Source är ett obestridligt faktum, oavsett hur mycket man må gilla Valve eller Half-Life 2.

Jo det är sant att själv motorn är bättre eller "snyggare" men jag menade mest att trots de tekniska framstegen ser fortfarande spel där det finns en viss konstnärlig känsla i bättre ut (i mitt tycke iaf). Tyckte att det såg rätt platt ut. Jag är inget galet valvlefan tog mest det som exemplel.

Medlem

Då skall vi se om det går att starta något (bara för skojs skull).

edit: Nope, givetvis.

Medlem

Kan man inte spela utan att uppdatera till Catalyst 6.10?
Vill verkligen inte uppdatera.

12
Skriv svar