PS3 VS XBOX360! 321-FIGHT!

Medlem
PS3 VS XBOX360! 321-FIGHT!

Efter att jag nu har använt PS3:an i 5 dagar (och redan tok-spelat mig igenom de helt underbara spelen Uncharted: Drakes fortune samt Ratchet och Clank) tänkte jag nämna de styrkor jag som användare upplever att respektive konsol besitter.

XBOX360
+ Xboxen har skönare handkontroll med skakfunktion.
+ Spelar upp fler olika film-format när man streamar från datorn.
+ Enligt min åsikt bättre menyer än PS3:an.
+ Billig, mycket konsol för pengarna.
+ Mycket saker att ladda ner från xbox-live.
+ Archivment points

PS3
+ PS3 har gratis demo-downloads + internetbrowser + Onlinespel.
+ Sixaxxis, klart över förväntan faktiskt!
+ Blueray film/spel.
+ Ladda dosans inbyggda batteri direkt i PS3:an via usb.
+ I min mening något grymmare grafik än boxen, Drakes fortune är helt makalöst!
+ Smidigt att kunna streama film/musik/bilder/internet direkt till PSP:n.
+ Inbyggt trådlöst nätverkskort.
+ Tystare konsol, snyggare design, känns mer kvalitet.

En sak jag stör mig lite på med PS3:an är att när man laddat hem ett demo, så måste man installera det sen. Visst, så är det på datorn också, men varför behöver inte Xboxen göra detl?

Båda konsolerna har ju sina för och nackdelar. Är ingen supporter av någon sida, eller rättare sagt jag ÄR supporter av båda sidor samtidigt! När man sitter såhär och tänker på saker som ger pluspoäng, är det dock lättare att komma på saker som är positiva angående PS3:an.
Konsolkriger fortsätter att rasa, ingen vinnare utnämd från min sida ännu. Den tillverkare som lyckas spotta fram de bästa konsol-exklusiva spelen får nog min röst när krigsdammet såsmåningom lagt sig.

#blogg

Medlem
PS3 VS XBOX360! 321-FIGHT!

det där med att film format krånglar när du streamar från datorn...all in the software =). Hade problem med det med, men nu inga alls...än så länge
TVersity prova den media servern

Medlem

inget tar PS handkontroller.. d:

ellr rättare sakt. ingen konsoll tar ps3. d:

Medlem

Det här med kontrollen är väl en smaksak som med allt annat. Men jag upplever ps3-dosan något mera halkig och plastig, den ligger dessutom sämre i mina händer. Att den dessutom saknar skak-funktion blir ännu ett minus på min lista.

Nu låter det som att allt bara är dåligt med ps3-handkontrollen men så är inte fallet -det är fortfarande ett fungerande koncept, jämfört med 360:ins kontroll tycker jag inte den är riktigt lika bra bara.

1
Skriv svar