Varför skaffa miljöbil egentligen?

Medlem
Varför skaffa miljöbil egentligen?

Har faktiskt haft ambitionen att dra mitt strå till stacken när det gäller att rädda miljön. Alla lampor är utbytta mot lågenergivarianter där hemma, jag har inte mer än 19 grader inomhus, far ständigt runt som en vettvilling och släcker och stänger av lampor, datorer, kaffekokare & u name it.

Planen framöver var då att köpa en liten snål miljöbil i stället för den törstiga Chryslern. Då läser jag det här.

Danskt rederi släpper ut lika mycket som nio miljarder bilar

Jag menar, vad är det vi håller på med? Varför ens försöka, när ett ensamt containerskepp sörplar i sig mer råolja än en medelstor stad. Och avgasrening är ett okänt begrepp på böljan den blå.

#blogg

Medlem
Varför skaffa miljöbil egentligen?

Gah! :evil: Blir så irriterad.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

För att det vore ballt att köra en bil som drivs av väteceller och ändå når 400km/h?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

säger ju att det kvittar vad vi gör.
stater är fega som bara hoppar på folket och djur som fiser.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om ni tänker så så gör alla andra det med och då skiter det sig halvägs. Det räcker med att några börjar försöka så följer resten med efter ett tag.

Medlem

är det chrysler 300C du tänker på? En sån vill jag ha också:P


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av IceMan:

säger ju att det kvittar vad vi gör.
stater är fega som bara hoppar på folket och djur som fiser.

helt sant!

Medlem

Jepp, när det kommer till kritan så spelar det ju ingen roll hur samvetstyngda vi stackars svenskar är. Vi kan vara hela världens samvete men vårt lilla pytteland har en marginell effekt på den stora bilden, oavsett vad vi personligen går runt och ojjar oss för. Jag må vara lite cynisk men visst känns det löjligt när man ser folk vandra runt med små pins och rosetter där de stödjer olika angelägenheter, som om det skulle göra någon skillnad liksom?

Medlem

Man måste börja någonstans. Många bäckar små. Men vore det inte bättre att t ex sponsra reningsfilter till öststaternas fabriker istället för att höja bensinskatten med 1kr? Eftersom problemet är globalt men vi bara jobbar lokalt så står vi inför en bestigning av Mount Everest i bermuda shorts och flipflops...


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

Varför? Jo för nånstans måste vi börja. Om alla tänker som du så kommer ingen att ändra på sig. Om alla tänker mera framtid så kommer även dom stora företagen som släpper ut all skit att ändra på sig. Kanske inte imorgon men övermorgon.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

Visst, alla ska dra sitt strå till stacken - men det är ju sinnessjukt att låta de allra största miljöbovarna hållas, samtidigt som man propagerar för att svenska medborgare i princip måste sluta köra bil, resa, äta kött eller släppa väder.

Ungeför som att tvinga anorektiker att banta, bara för att 150 miljoner amerikaner är överviktiga...


signatur

Don't just stand there - kill something!

Medlem

Sverige med sina 0.2% av världens totala utsläpp kommer självklart göra allt i sin makt för att sjunka till 0.19%

Inaktiv

Det är ju svavel de syftar på. Inte konstigt att båtarna släpper ut miljarder gånger mer då bensin inte innehåller någon svavel och diesel innehåller ytterst lite.

Svavel är inte största samtalsämnet i klimatdebatten direkt.

1
Skriv svar